Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Duminică, 26 Apr. 2015, 14:38
31
13156

VIDEO Sistem revoluţionar de parcare pentru clujeni: „O idee superbă. Se poate face lejer pe lângă blocuri”

Câţiva clujeni i-au cerut primarului Emil Boc adoptarea unui sistem de parcare ingenios, care ar urma să rezolve în mare măsură nemulţumirile celor care nu au unde să-şi lase maşinile. Totuşi, este puţin probabil că autorităţile clujene se vor inspira din filmuleţul de mai jos.

025811_1970
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Pe internet a apărut, de câteva zile, un clip video care arată cum funcţionează sistemul ce are menirea de a parca peste 10 maşini pe o suprafaţă mică de teren. Câţiva clujeni au rămas impresionaţi de tehnica prin care ar urma să fie rezolvată, în mare parte, problema locurilor de parcare din oraş şi i-au cerut primarului Emil Boc să analizeze această posibilitate.

„O idee superbă pentru crearea de locuri de parcare pe un spaţiu foarte mic. Cred că se pot face lejer pe lângă blocuri. Cu 2-3 echipamente de genul ăsta se rezolvă criza locurilor de parcare şi se poate pune inclusiv o taxă modică pentru folosire, gen actualele abonamente anuale”, i-a scris o persoană primarului Clujului pe contul acestuia de Facebook.

Deocamdată, însă, singurele variante pe care Primăria le analizează sunt demolarea actualelor garaje şi construirea a cât mai multor parkinguri de mari dimensiuni pentru a compensa lipsa acestora.

 

Sursa video

Articole din aceeasi categorie
Potrivit unui studiu realizat de o firmă de profil, locuințele din Cluj s-au ieftinit cu câțiva euro pe metru pătrat
08 Apr. 2019
14:58
6
În Parcul Industrial Tetarom III din Jucu s-a inaugurat recent o nouă investiții demarate de unul dintre cei mai mari clienți ce activează în acest perimetru: grupul italian de electrocasnice De’Longh
08 Apr. 2019
13:26
0
Consiliul Judeţean Cluj informează participanții la trafic și locuitorii din zonă în legătură cu faptul că, în cadrul programului de lucrări ce vizează îmbunătăţirea infrastructurii rutiere a judeţulu
08 Apr. 2019
13:13
0
O echipă de funcţionari ai Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Cluj, instituţie publică de interes judeţean aflată sub autoritatea Consiliului Judeţean, se va deplasa marți, 9 aprilie, începâ
08 Apr. 2019
10:15
0
Compania de Apă Someș a anunțat întreruperi ale furnizării apei potabile în localitățile Florești și Cetan.
08 Apr. 2019
09:28
0
Ordinul Arhitecților din România a lansat un concurs internațional de soluții pentru amenajarea zonei
08 Apr. 2019
08:56
0

Post new comment

Comentarii

De regulă, adevăraţii câştigători ai "loteriei vieţii" nu sunt decât cu 2-3% mai eficienţi decât cei care pierd. Asta scrie celebrul Bob Proctor în cartea ”Te-ai născut bogat”. Căutăm urgent colaboratori part-time care vor să câștige bani în timpul liber, într-un proiect unic la nivel mondial. Oferim contract de comision. Pentru mai multe detalii, trimiteți mesajul PROIECT la adresa de email nortaku@gmail.com

visez sa se inchida centrul de tot, ci doar o linie circulara de tramvai (traseul Primarie - str. Avram Iancu - P-ta Cipariu - P-ta M. Viteazu - str. Baritiu - Str. Primarie), sa preieie pietonii, car si-au lasat masinile in parcari/au schimbat busul (hub-uri de transport) construite in puncte cheie mentionate in paranteza...idea ar fi, ca oriunde ai cobora din acele tramvaie (care circula in sensuri opuse) ai avea de mers max. 10 minute pe jos prin centrul vechi inchis (intra muros).

@merlin
Si eu visez , dar, ma trezeste realitatea.

Gibonul de masina. Gibonul de masina este o specie aparuta odata cu dezvoltarea
mijloacelor de locomotie motorizate.Habitatul lui este masina. O mare parte din viata si-o petrece in masina.Nu concepe sa mearga pe propriile picioare mai mult de 200 m. Isi iubeste habitatul mai mult decat orice pe lume. Aunci cand ii este atacat habitatul ( zgariat, murdarit, blocat de alti giboni) se manifesta violent : scuipa, injura, loveste cu picioarele, cu pumnii, iar in cazuri rare cu bata. Oamenii de stiinta au mai observat ca acesta , de cand a descoperit armele de foc a inceput sa le foloseasca pentru apararea habitatului. Relatile sociale ale gibonului de masina difera de la caz la caz. In relatiile cu alti giboni , participanti la trafic incearca sa impresioneze: tureaza motorul la semafor, isi arunca chistocul de tigara pe geam, femela gibon , care se afla in dreapta lui arunca si ea ambalajele de mancare. In relatia cu femela gibon, participanta la trafic, acesta v-a incerca sa o impresioneze prin circulatia bara la bara ( acesta se va lauda la prieteni-,, ha,ha, am stat in curu' ei, pana a tras pe dreapta").In relatia cu pietonii, gibonul de masina se manifesta si mai violent, dupa ce si-a luat demaraj de la stop este nevoit sa opresaca brusc la trecerea de pietoni ceea ce va duce la nervozitatea acestuia- ,, hai, ba, treci odata, ce m... ma-ti, te misti ca melcul!" Pe timpul verii, in weekend, a fost vazut destul de des pe malurile raurilor sau lacurilor, in timp ce-si spala habitatul. Verisor primar cu gibonul de masina este gibonul mijloacelor de transport in comun.

Daca ideea e asa buna si ieftina, de ce nu o implementeaza proprietarii de masini care isi doresc locuri de parcare?

Da, chiar ca este o ideie foarte ingenioasa si foarte buna zic eu. Astfel, masinile aflate "la etaj"... si bagate in acest "lift"... in mod cert ca nu vor putea fi nici "sparte " si nici "furate" de infractori . Daca a fost ideia domnului Boc, sa traiasca si s-o vedem si pe asta, ca-i ok... de ce nu !

clujenii cu doi ,,ii'' nu prea sunt clujeni !
In mod sigur sunt maramureseni sau salajeni , si inca ceva , la doi pasi de acel loc se afla Parking Minerva , de ce nu -si parcheaza respectivii acolo masinile ?
Din comoditate sau de de idioti ?

de idioti in mare parte

O persoană iresponsabilă este aceea care încă mai aşteaptă ca adevărata viaţă să înceapă. O astfel de persoană îşi foloseşte toate energiile creatoare pentru a-şi crea scuze elaborate pentru eşecurile sale, iar apoi cumpără bilete de loterie şi merge acasă ca să se uite la televizor. Asta scrie celebrul Brian Tracy în cartea ”Succesul în viață”. Căutăm urgent colaboratori part-time care vor să câștige bani în timpul liber, într-un proiect unic la nivel mondial. Oferim contract de comision. Pentru mai multe detalii, trimiteți mesajul PROIECT la adresa de email: munca.de.acasa2002@gmail.com

Cum adica "O idee superbă. Se poate face lejer pe lângă blocuri”...ce idioti chiar astia cu clipul, pai chiar in filmulet se vede ca parcarea e imprejmuita cu zid si intrarea e cu bariera, ca altfel oricine ar putea sa se apropie de platformele respective sa incerce sa le puna in miscare (copii, hotzi betzivani samd), apoi tot sistemul trebuie racordat la rreteaua de electricitate, pe urma ridicatul si coboratul tonelor de masini coasta curent electric in prostie si la sisteme hidraulice tot la fel, deci cine plateste.?
E clar ca nu numa ca nu va fi pe gratis dar va fi chiar scump sa iti lasi masina acolo. Tre sa le faci si o ghereta la operatorii aia care misca masinile unde sa-i si poti suna cu juma de ora inainte si anunta din timp ca vii ca sa aiba vreme sa-ti dea masina jos de pe unde o fi. Ca sa nu stai in ploaie pina iti dau ei jos masina.
Operatorii trebuie angajati de firma respectiva SI EI RASPUND CA MASINA SA NU CADA sa nu se fure sau zgaria, pt ca numai ei au pus-o pe platforma si o conduc inaintrul parcarii si nu proprietarul masinii. Altfel nu isi poate asuma nimeni nici o raspundere si se poate intampla orice. Cat despre plecatul la servici in celasi timp la 8 dimineata luati-va gandul nici vorba de asa ceva ca nu este fizic posibil, NU ESTE LOC PT TOATE MASINILE UNA LANGA ALTA jos pe ciment in acleasi timp , ca daca ar fi loc jos unul langa altul simultan pe pt toti care pleaca la servici dimineata atunci nu ar mai fi nevoie sa le urce la mama dracului pe platforma ca e destul loc pe ciment pt toate.

"Distractia" pentru o instalatie cu 6 masini costa ca. 48.000 € pentru constructie si lunar inca ca. 600 € de masina. Instalatia trebuie in tari necivilizate ca Romania sa fie pasita si se strica des. Atunci nu poti sa iei masina citeva ore.
La noi au existat asemena instalatii inchise in cladiri dar s-a renuntat dupa mei putin de un an la ele.

Ca si in multe orase europene, masinile se pot indeparta din zona centrala, ramanand transportul public si bicicletele, iar aprovizionarea magazinelor pe timp de noapte.
Stradutele se pot face de sens unic, jumatate circulabil iar celalalta parte parcare.
Parcari subterane se pot face aproape oriunde, asemenea parcarii de sub Domul din Koln.
Cu vointa este un pic mai greu . . .

Se vede ca trebuie sa intervin. Aceste sisteme sint pentru parcare long term, adica iti lasi masina acolo cateva zile, o saptamana sau mai mult, de ex e foarte buna pt un aeroport. Nu te poti intoarce sa iti iei lucruri din ea. Adica daca prietena mea si-a uitat o carte, nu se poate intoarce dupa o ora sa o caute, pt ca masina e cocotata cine stie unde si trebuie sa astepte pana angajatii muta alte trei sau patru masini ca sa ajunga la a ta. Nu ti-o coboara decat atunci cand parasesti cu ea parcarea.
Doi la mana, predai cheile masinii celor 2 sau 3 angajati care au voie sa iti mute masina unde cred ei ca e mai eficient, adica daca dupa tine vine cineva care pleaca din tara 2 saptamani, masina lui va fi pusa in pozitia cea mai inalta de unde e cel mai dificil de scos iar masina ta va fi mutata mai jos. Masina ta poate fi mutata de mai multe ori pe zi, dupa nevoile parcarii si aglomeratie.
De aici apar reclamatiile: ca ti-a fost zagariata, ca ai avut nu stiu ce inauntru si acuma nu mai e, etc.
Trei la mana, dupa cum se deduce deja, in niciun caz nu pui tu masina pe platforma nici la venire, nici la plecare si nici nu operezi sistemul, ci o face un angajat care e instruit sa activeze si sistemul de urcare/coborare si sa isi asume si raspunderea si depanarea in caz de blocari, defectiuni, etc. Adica nu ca "soferul dinaintea mea a fortat sistemul si acum nu mai merge, in aia ma-sii...".
Patru, angajatii respectivi sint platiti de primarie sau patron, deci in nici un caz nu va fi parcare fara plata.

amice esti i......d.......i........o.......t. era vb de intre blocuri. deci ar trebui cei 10 proprietari sa aiba acces la sistemul de ghidare. deci apasa doar pe buton si coboara masina. nu trebe nici un nangajat

in sfarsit mai sunt unii care chiar judeca inainte de a posta ,probabil ca acei postaci care reclama mai peste tot nu sunt capabili sa faca acest lucru.Ei sunt foarte buni in a da sfaturi peste tot atat in problema garajelor,a circulatiei ,a transportului in comun fara ca sa stie ce masuri implica rezolvarea acestora,problema ca sunt unii ca boculet care pun botul si aproba asemenea idei chiar daca nu sunt bune in loc sa ia niste masuri simple pentru a nu se ajunge la aceste probleme .

deci si daca unu uita sa bage n viteza si sa traga frana sau vine beat si parcheaza strimb si masina pica de pe platforma si omoara pe cineva sau distruge alte masini cine plm plateste ?

@Sofer Normal
Felicitari pentru postare! Am constatat din postare ca esti -umblat-.. Marea majoritate a postacilor traiesc in lumea virtuala. Acestia sunt cei care viseaza cu ochii deschisi-,, Ce-mi place sa fiu si eu Bruce Lee''. O problema de matematica are mai multe solutii de rezolvare, dar acelasi rezultat.
Multumesc pentru ,,lumina'', pe multi insa lumina puternica ii va ,,orbi''.( de invidie)

omule ce vb cum sa mi puna mie altu mina pe masina mea ? nu sa auzit inca !! mie numi intra nime in masina mea ... ca daca io am problem e cu bateria cum o zis unu atunci numa io stiu cum s o pornesc ! numa de mine asculta masina aia ! si numa io stiu cum sa calc ambreiaju ala !! si la oamenii aia portari nu trebe sa le faci o casuta acolo unde sa stea evnetual cu telefon ca sa fie jos masina pina vin io nu sa astept 20 min

Bai ungure daca citeai atent ai fi inteles ca nu soferul isi conduce propria masina in interiorul parkingului ci angajatii parcarii o conduc. Asa ca NUMA EI RASPUND de cum e pusa pe platform. Tu le dai cheia masinii la intrare in parking, platesti si pleci. Ei raspund de tot restul pana te intorci sa ti-o iei.. Si ai grija sa nu-ti lasi lucruri de valoare prin masina.
Altfel spus : nu dai piiizda?--mergi pe jos ! Nu vrei sa dai cheia masinii?--iti cauti alt loc de parcare! Nu iti porneste masina, nu ti-i buna bateria?--- La fel, nu ai ce cauta la un parking din asta!

Si cine vreti sa rezolve trebile orasului? Boc!!!! Pai ,podul surpat sta bine mersi de doi ani! Credeti ca se impiedica de lipsa locuri parcare? Mai interesante sunt autorizartiile aiurea de constructie, ca la Rachitele nu o sa mai aiba ocazia s asemneze! Mai refacem cateva strazi cu case mai vechi, si cand am terminat cu buldozerele , casele pot fii daramate si am eliberat noi terenuri pentru samsari<<<<<<

podul ca podul da r nu vedeti ca la primarie sunt puse schelele de 1 an de zile si inca nu au fost in stare sa faca o simpla renovare,probabil costa mai mult chiria pe schele decat lucrarea propiu zisa !!!

Vad ca nimeni nu isi pune problema cat ar costa un astfel de sistem. Va spun eu ca din pdv comercial solutia nu e una eficienta. Cu abonamentele actuale pentru parcarile locatarilor din zona, primaria si-ar amortiza un astfel de utilaj in 50 de ani :))))

amigo, exista cheltuieli publice care nu se fac pentru profit, ci pentru rezolvarea unor probleme ale comunitatii! trebuie musai sa va iasa libertarianismul din capete.

Corect! Dar trebuie facute si cu cap, nu doar cheltuieli in prostie ca a vazut un destept ceva filmulet pe youtube si nu s-a gandit mai departe de atat...

s-ar asorta cu tunelul pe sub centru, cel pe sub feleac, somesul navigabil, telegondola etc.

Razi tu, da' tunelul de sub centru chiar trebuie construit. Restul sunt mofturi

subteran ar fi ok ... dar asa turn din ala e aiurea dupa parerea mea

cat despre "plecatul la aceeasi" ora a oamenilor , poate n-ar strica sa mai invete si omul sa mai lase stresul si daca are de mers undeva sa se porneasca cu 10-15 min mai devreme, nu mai tarziu si apoi sa se agite in trafic ca o sticla de pepsi.

Un astfel de parking a fost propus sub parcul din spatele teatrului, dar subteran. Respectiv o intrare cu lift în subteran. Problema e oricum timpul mare de aşteptare să parchezi maşina. Adică, între blocuri, unde toţi pleacă aproximativ la aceeaşi oră, ar fi îmbulzeală....

Ar mai fi so costul de intretinere. Una e cand trebuie sa intretii o bariera şi alta când ai un sistem de ridicare a maşinilor....Puneţi nişte întrebări la ISCIR - probabil ei autorizează aşa ceva.

@ n3cks
 ,,Adică, între blocuri, unde toţi pleacă aproximativ la aceeaşi oră, ar fi îmbulzeală.."- de acord cu tine.
,,Ar mai fi si costul de intretinere ''- si in acest caz sunt de acord cu tine.
In plus , cele postate sunt dintr-un stat in care diferentele de temperatura nu sunt la extreme. Nu stiu cum s-ar comporta la o lapovita, cu vant, urmata de inghet, unde mai pui ca toti ar trebui sa aiba bateria in stare buna.

Ar mai fi ca arata nasol rau, poate in desertul ala se potriveste dar in Cluj ar fi ca dracu.

asa e, in Cluj arata minunat garajele de tabla si masinile parcate haotic, care pe unde apuca

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide