Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Marţi, 05 Feb. 2013, 15:08
20
6195

Dezbatere la Cluj: "Un parking pe Kogălniceanu e o anomalie, o blasfemie!"

Municipalitatea a invitat clujenii să îşi spună părerea despre pietonalizarea străzii Kogălniceanu din centrul Clujului, dar şi despre realizarea unui parking subteran sau suprateran în zonă. Ideea pietonalizării e una bună, consideră cei care au participat, însă ridicarea sau îngroparea unui "garaj" pe stradă nu e dorită. Cel mai vehement a fost Ioan Chindriş, directorul Bibliotecii Academiei Române din Cluj.

dezbatere la cluj un parking pe kogalniceanu e o anomalie o blasfemie
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

"Plasarea unui garaj supra sau subteran e o anomalie sau chiar o blasfemie!", a apreciat acesta. Acesta a completat, în cadrul întâlnirii, că Clujul ar trebui să urmeze exemplul Sibiului.

"Pietonalizarea trebuia făcută deja, întregul centru al Clujului ar trebui să aibă acest statut, aşa cum s-a făcut în Sibiu. E greu de imaginat ce se întâmplă acum, părinţii îşi aduc copiii la şcoală şi vin să îi aducă, blochează traficul. Suprimarea gălăgiei, a claxonărilor, a înjurăturilor, va fi o chestie providenţială", e de părere acesta.

Însă, Chindriş a ridicat o problemă de viitor, care pentru instituţia pe care o conduce e gravă. "Dacă după pietonalizare, atunci când va deveni tentantă pentru negustori, va avea aceeaşi soartă cu strada Matei Corvin şi Piaţa Matei Corvin. Dacă drumul către Casa Matei Corvin se pretează pentru aşa ceva, Kogălniceanu nu se pretează. În faţa bibliotecii e un trotuar, care este extrem de lat şi sunt sigur că dacă Primăria va accepta, primul loc pe care se vor aşeza va fi trotuarul nostru", a declarat Ioan Chindriş, care a recunoscut că se gândeşte şi la valorile din seifurile Bibliotecii Academiei.

De altfel, cei prezenţi au fost de acord că ideea pietonalizării e de bun augur, însă cea a unui parking nu se potriveşte acolo. "Părinţii şi copiii care trebuie să meargă câteva sute de metri pe jos de la şcoală nu sunt destul motiv pentru un parking", a fost una dintre păreri.

O altă problemă ridicată a fost cea a posibilelor vestigii istorice care ar fi găsite dacă s-ar săpa pe Kogălniceanu, vestigii care ar întârzia lucrările cu ani buni, iar în acest context investiţia nu ar mai fi oportună.

O opinie contra pietonalizării a venit din partea Direcţiei Judeţene a Arhivelor Naţionale Cluj. "Avem un specific aparte, suntem instituţie a Ministerului de Interne. Avem o problemă cu scoaterea traficului, pentru că avem parte de maşini, executăm misiuni speciale şi există transporturi speciale, de arhivă, pe care noi le realizăm frecvent.", a precizat Paula Ivan, din partea DJAN Cluj.

Şerban Ţigănaş, preşedintele Ordinului Arhitecţilor din România a făcut însă câteva precizări în acest sens: Kogălniceanu va fi pietonală doar parţial.

"Termenul pietonal e impropriu, e vorba de carosabil ocazional – accesul riveranilor, a maşinilor de intervenţie, salubrutate sau pompieri nu va fi afectat. Nu se pune problema să nu mai existe trafic ocazional, ci doar de limitarea în aceste scopuri", a declarat Ţigănaş.

Primarul Emil Boc a declarat, la începutul dezbaterii, că obiectul consultărilor este discuţia privind construcţia parkingurilor şi pietonalizarea străzii, cu precizarea că încă nicio decizie nu s-a luat în acest sens.

De altfel, Boc a precizat că, având în vedere că multe păreri au fost împotriva unui parking subteran, soluţiile găsite până acum de municipalitate sunt un parking subteran automat, cu lift, sau realizarea unui parking suprateran în apropierea cimitirului central.

Articole din aceeasi categorie
Potrivit unui studiu realizat de o firmă de profil, locuințele din Cluj s-au ieftinit cu câțiva euro pe metru pătrat
08 Apr. 2019
14:58
5
În Parcul Industrial Tetarom III din Jucu s-a inaugurat recent o nouă investiții demarate de unul dintre cei mai mari clienți ce activează în acest perimetru: grupul italian de electrocasnice De’Longh
08 Apr. 2019
13:26
0
Consiliul Judeţean Cluj informează participanții la trafic și locuitorii din zonă în legătură cu faptul că, în cadrul programului de lucrări ce vizează îmbunătăţirea infrastructurii rutiere a judeţulu
08 Apr. 2019
13:13
0
O echipă de funcţionari ai Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Cluj, instituţie publică de interes judeţean aflată sub autoritatea Consiliului Judeţean, se va deplasa marți, 9 aprilie, începâ
08 Apr. 2019
10:15
0
Compania de Apă Someș a anunțat întreruperi ale furnizării apei potabile în localitățile Florești și Cetan.
08 Apr. 2019
09:28
0
Ordinul Arhitecților din România a lansat un concurs internațional de soluții pentru amenajarea zonei
08 Apr. 2019
08:56
0

Post new comment

Comentarii

In Viena exista parking subteran sub Biserica Sf. Stefan!!!!! Si nu e blasfemie! Centrul orasului are nevoie de parcari nu de "pietonalizare", pentru ca, din pacate nu se preteaza la asa ceva. Nu putem compara Clujul cu Sibiul, un oras "adunat" pe valea unui rau cu unul cat se poate de plat. Centrul Sibiului poate fi ocolit de traficul auto, al Clujului nu, pentru ca, ce sa vezi(?), nu avem pe unde! Si inca o chestiune: nu tot centrul istoric al Sibiului este pietonal!! In afara de Piata Mare si "strada" pana la aceasta de la Hotelul Continental(parca). In rest nu este pietonal! noi oricum suntem mai cu motz, cei mai destepti dintre ardeleni. Hai, ma!

"Inteleptilor" , cand a fost vorba de un parking subteran la orera romana nu ati protestat atat de vehement,
Cred ca ar trebui sa intelegeti ca suntem in mileniul 3 (Trianonul e ramas definitiv in urma) iar nevoile urbane sunt altele decat acum cativa ani!
Nu necesitatea evidenta aunui parking in zona este de dezbatut ci modul de realizare.
Daca accesele vor fi de pe actualele artere , iar la suprafata va fi " la fel ca acum" dar rezervat pietonilor, pe cine si de ce deranjaza?

Cluj-Napoca a devenit, prin studenti ce studiaza aici, "cel mai tanar oras al Romaniei", iar prin idealurile si valoarea acestei vechi Cetatii Universitare a devenit un "Templu al Culturii si Stiintei" apreciat de opinia publica onesta. Se cuvine ca factorii de decizie sa analizeze implicatiile unor actiuni care "SAPA la FUNDAMENTUL" valorilor si traditiilor "cladite temeinic". Studentii Clujului nu vor un PARKING care sa zdruncine temelia ALMEI MATER. Tinerii sunt mobili, ei vor sa soseasca si sa plece, "luminati nu sbteran", din UNIVERSITATEA Clujeana. Cei care vor sa-si impuna vointa intr-o investitie absurda le recomand sa nu sape la baza institutiilor Universitare si apoi sa se laude cate zeci de milioane au "astupat" precun Apost(at)u, sau asa cum Funar (Baci) a "cladit", suprateran, zidurile "SPITALULUI de URGENTA" de la Colina.

Ioan, trezeste-te! Este nevoie de parcari in centru iar constructia acestora nu va avea implicatii asupra studentzimii clujene, asupra culturii si valorilor de care vorbesti. Centrul nu poate fi ocolit de traficul auto, relieful nu ne permite. Clujul este situat pe valea Somesului si este marginit pe Nord si Sud de dealuri. Cum sa ajungi din est in vest atunci? Autostrada suspendata?

Ioan, trezeste-te! Este nevoie de parcari in centru iar constructia acestora nu va avea implicatii asupra studentzimii clujene, asupra culturii si valorilor de care vorbesti. Centrul nu poate fi ocolit de traficul auto, relieful nu ne permite. Clujul este situat pe valea Somesului si este marginit pe Nord si Sud de dealuri. Cum sa ajungi din est in vest atunci? Autostrada suspendata?

la aceste dezbateri participa cei care au prea mult timp liber si oricum nu fac nimic.
nu inteleg de ce atata impotrivire in a realiza ceva, orice.
suntem condamnati sa traim in mizerie si in trecut.
oare oameni astia care se plimba prin orasele europene prin centru, chiar atat de orbi sunt incat nu vad si parcarile subterane din margea zonei centrale
???

impotrivire tipica comunistilor batrani, batuti in cap si purtatori de "ochelari de cal". se aprind babalacii cand aud cuvinte precum "nou", "schimbare" etc

Oamenii n-au fost impotriva unui parking in centru! Ci doar pe zona Kogalniceanu.

Daca iti spun ca se poate face parking si in Piata Unirii ce vei spune? Mergi in Viena si poti parca SUB Stephan's Dom! Prostii austriecii astia!

Iti este greu sa citesti? S-a discutat doar despre strada Kogalniceanu. In mintea ta in Cluj doar asta-i in centru? In Piata Unirii, da, acolo este spatiu. Mai ales la monumentul lui Funar, zona fiind foarte lata, nu-i aglomerata de catre pietoni. Acolo se poate face intrare/iesire cu benzi destul de late. Dece sa duci traficul pe strada Kogalniceanu cand se afla deja in piata Unirii si mai este si mai mult spatiu pentru pentru intrare si iesire pentru un parking subteran.

Un parking, conform studiilor ample din lumea civilizata (de prin anii '60) atrage si genereaza si mai mult trafic. Ca atare, parking public cu zona pietonala nu va rezolva nimic. Singura solutie ar fi o zona pietonala, cu acces limitat pentru servicii publice si acces gratuit pentru riveranii din cvartal.

DE CEEEE, DE CEEEEEEEE, DE CE DOAMNE?! De ce sunt atat de multi caposhi in orasul asta? Un parking subteran e o idee deosebita (vezi Nyiregyhaza din Ungaria, cu parking subteran superb la marginea centrului pietonal). As vrea sa aud parerea unor oameni care au mers cu masina in strainatate, nu cu avionul sau autocarul. Nici ideea unui parking suprateran pe Avram Iancu nu e asa rea, desi ar fi mai bun unul subteran...

Pentru ca speram ca Kogalniceanu nu va la marginea zonei pietonale... Este una din cele mai frumoase strazi din Cluj, intersectia cu strada universitatii e deosebit de frumoasa. Traficul intens spre parkingul subteran care ar urma sa fie cea mai centrala si intrare de parking insusi ar strica toata atmosfera si imagina pietei.

Din pacate nu am avut ocazia sa particip la dezbatere, dar propun un parking subteran in piata Cipariu (in fata bisericii) cu pasaj direct subteran pe cealalta parte a strazii la bastionul croitorilor si liceul Cosbuc respectiv Coreografie. De acolo facem maxim 5 minute pe jos pana la universitate.

Cu stima,
Gabi

P-ta Pacii - P-ta Unirii - P-ta Avram Iancu - P-ta M.Viteazu trebuie pietonalizate complet! Cu orice costuri! E pentru o cauza nu buna, ci foarte buna! Acces doar pentru salvare si politie(recomand folosirea unei divizii calare) + piste de biciclete in tot orasul, cu flux continuu, inclusiv centru. Oricat dureaza, cu orice costuri, garantez ca acest oras va fi o enorma bucurie pentru cetatenii sai daca se va realiza ceea ce spun aici.

poate ai mai reflecta putin, daca ai sti ca intre opera maghiara si bastionul croitorilor sunt 1700m masurati pe drumul cel mai scurt. primaria vrea sa pietonalizeze tot centrul. cu solutiile de pietruire a pietonalelor din cluj nu este prea comod sa faci distantele astea pe jos. piste de biciclete nu exista decat pe hartie, numai statiile de biciclete exista deci cum circulam? totusi orasul trebuie adaptat confortului secolului 21 si nu adus la nivelul evului mediu. cum reactioneaza primaria in aceasta directie?

Daca a merge pe jos si a folosi bicicleta inseamna pentru tine Evul Mediu atunci asta e, sa fii sanatos. Tine cont ca in perspectiva unui parking supra/subteran ti-ai putea lasa masina undeva in zona cimitirului central, iar de acolo faci sub 5 minute pana la bastion.

cioaci, mai citeste odata apoi reactioneaza.

Daca tu imi spui ca poti ajunge din est in vest cu masina/autobuzul, ocolind centrul atunci sunt de acord sa facem pietonal tot centrul! Cum legi Marastiul de Manastur? Pe unde sa treaca autobuzele si troleibuzele? Cum legi gara de restul cartierelor? Sau nu e important sa ajungi la gara? Cum ajungi la aeroport din Manastur? Sau nici la aeroport nu e imoprtant sa ajungem. Sau putem merge cu bicicleta. Sau pe jos.
Problema e ca visati. Nu mai vizitati Viena si Budapesta pentru ca acelea sunt orase de campie. Mergeti si in orase de deal si munte. In Salzburg centrul este aproape pietonal, dar, ce sa vezi centrul nu e in centru! :) e o unitate oarecum independenta de restul cartierelor, ori, la Cluj, centrul nu poate fi ocolit decat pe deasupra sau pe dedesubt. Si cum o parcare starneste atatea comentarii, cred ca o strada suspendata sau subterana ar declansa revolutie!!

Iti dai seama ca odata limitat traficul in toata zona ce cuprinde pietele centrale trebuie regandita infrastructura din imprejurimi pentru a asigura continuitatea de care spui. E un proiect major si costisitor, dar facut responsabil, cu multa munca si pasiune se poate face ceva extraordinar pentru acest oras, o investitie care va fi apreciata si laudata peste tot, in special de beneficiarii ei directi: clujenii si mediul universitar. Nu e simplu si nici ieftin, insa din propria experienta pot zice ca nimic pe lumea asta nu e frumos si unic fara costuri si sacrificii pe masura. Depinde ce vrem...sa ne scaldam noi si generatiile urmatoare in mediocritate ori sa punem piciorul in prag si sa ne facem din acest oras un loc caruia sa-i spunem din toata inima "acasa".

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide