Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Sâmbătă, 01 Dec. 2012, 13:51
57
13546

Ziua naţională a celor două Românii

Adică poţi scrie asa, şi nu greşeşti: 1 Decembrie e ziua ţării ultime, a locului rămas după tăvălugul global. Ziua asta celebrează oameni faini şi tăcuţi, mândri că porodicile mai au gust şi că nu-i Crăciunul un bilanţ contabil. Se taie porci şi uneori e în jur alb - de zici că vin zăpezi din alte lumi.

ziua nationala celor doua romanii
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

 

Mai poţi să spui despre România asta că-i clădită cu clopu' de pământ, dintr-o bucurie de-aia adevărată, ca-n faţa crâşmei. Apoi te entuziasmezi mergând cu zece la oră în spatele unei căruţe cu fân şi-n sinea ta te bucuri – aşa va fi mereu mersul înspre părinţi.

Dar mai e o Românie: una ciufută, prinsă între postacii de partid şi managerii monopolului naţional. Asta-i o ţară spectaculoasă, doar că în locul artificiilor bubuie grenade mici. E locul unde cinismul se naşte în fiecare zi, garsoniera identitară confort patru.

Aici se fac bancurile despre lenea care nu omoară niciodată pe nimeni, aici se vopsesc cămăşile-n verde şi tot aici anonimatul e baltă călduţă. Te uiţi la ţara asta şi afli de ce toate singurătăţile astea-s bucuroase de ziua naţională: că s-a dat zi liberă de la stat şi că se mâncă mici şi că se beau beri.

Au aceeaşi zi de sărbătoare, dar şansa e ca Româniile astea să nu se unească totuşi în veci. Să fie prima din ce în ce mai multă şi ailaltă din ce în ce mai puţină. Să se ignore reciproc cu gândul că poate dacă le intră copiii la facultate om putea merge-nainte.

Două Românii, două feluri de boală. Prima e dată uitării şi neamurile se miră că vrei să te muţi înapoi la ţară, a doua stă în maşini second-hand şi bagă manele la maxim – să ştie toată lumea. Prima e dor, a doua mahmureală: şi săracă limbă română avem de pot semăna atât de mult fişele astea.

Cu sinceritate, cam aşa arată 1 Decembrie şi degeaba ne fofilăm. Iar vor veni soboare să ne spună, iar se vor ridica foştii activişti de partid şi clămpănitorii. Vor veni şi din râturi celebre vor declama despre ţări-împreună. Nu va ninge. Dar vor sta cocarde tricolore peste oamenii simpli,
buimaci că-i mândră ţara
şi-n jur miroase-a porci.

Voteaza articolul
Nici un vot
Articole din aceeasi categorie
Oraşul care se dezvoltă ameţitor ne creează ameţeli în trafic. Clujul este cu adevărat sub asediu la orele de vârf şi pare că soluţia salvatoare nu mai vine.
23 Mar. 2019
09:00
2
Parafrazarea numelui unui celebru film mi se pare sugestiv pentru emoţia trăită la întâlnirea cu generaţii de elevi şi dascăli de la prima şcoală.
15 Iun. 2018
07:45
1
Știu, serviciul de urgență e gratuit în România.
09 Mai. 2018
10:21
5
Să ne imaginăm următoarea scenă. Băieții de la Arsenal înfulecau fripturi cu cartofi prăjiți când Wenger poposea în Insulă venind din îndepărtata Japonie, prin 1996.
26 Apr. 2018
15:53
1
România este pe ultimul loc în ceea ce priveşte siguranţa drumurilor din Uniunea Europeană.
16 Apr. 2018
10:00
7
Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3. Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3.
02 Apr. 2018
11:14
7

Post new comment

Comentarii

Cititi si minunati-va. Sudistii isi fac a 4-a autostrada dupa cele spre Pitesti, Constanta si Ploiesti.
http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/o-noua-autostrada-prinde-co...

Cat despre a noastra portiunea pana la Nadaselu iar a fost amanata cu un an. Nu suntem noi prostii prostilor sa platim din munca noastra investitiile miticilor? Ca tot ei isi fac si magistrale de metrou si poduri peste Dunare si centura Bucurestiului si tot ce mai vrei. No, mai spuneti ca noi cei care cerem autonomie suntem fraieri.

prosti!!?asta cu coeficientul IQ mai,mai ca te poate ajuta sa decizi daca sintetzi sau nu prostii prostilor.
dar ca majoritatea ardelenilor sint bine spalati pe creer,asta sigur.
intreb:cum ar fi putut altfel,un stat cu o cultura inferioara(shtiu,shtiu,toate culturile la,la la)sa anexeze un teritoriu aproape egal cu al sau,dar cu o populatie care era jumatate diferita de etnia valaha?
ardelenii rumini n au istorie.ei au existat ca daci apoi pina mama romanica i a anexat,s au tot luptat prin rascoale impotriva ungurilor.ardelenii rumini trebuie sa fie mindri de misu curajosu,pe care l au cunoscut cind i a legat de pamint,ha ha,si de toate hahalerele regatenesti care dau bine ptr istoria unitara a romanicai de azi.
uitatzi un exemplu de manipulare regateana;nu,nu apartine comentatorului tuc,e politica de stat:´´Esti un amarat din Transilvania care ar vrea sa traiasca mai bine , nu stie cum sa o faca si crede ca daca se caciuleste la bogati devine egalul lor .N-ai sa fii niciodata egal cu ei pentru ca tu nu esti vrednic de nimic ; daca ai fi nu te-ai vaita atat , ai face !!!´´-cum se traduce sau ce insinueaza?ca tu ardelean rumin eshti sarac si protejat de romanica care e de altura ta,tu ardelean rumin nu poti aspira sa stai la masa ungurilor,spe exemplu,ptr ca ei te resping ca fiind sarac.exista aci bucatica aceea de istorie cind etnia valaha era saraca,iar bogatul in general era altceva decit valah,istorie pe care manipulatorul regatean o foloseste azi in mileniul trei si se pare cu succes.
tuc are totusi o recomandare buna:´´nu te ai vaita atit,ai face!!!´´

Ar trebui sa ma simt mandru ca imi rdici postarile la rang de " politica nationala " .Merci !
Cum se traduce ce am scris ? Simplu : ala caruia i-am scris e un plangaret nevolnic care isi doreste sa traiasca bine fara sa merite asta .
Si , atentie , ce am scris nu se adreseaza ardelenilor ci DOAR aluia caruia i-am raspuns la postare !!!!!

.... intreb:cum ar fi putut altfel,un stat cu o cultura inferioara(shtiu,shtiu,toate culturile la,la la)sa anexeze un teritoriu aproape egal cu al sau,dar cu o populatie care era jumatate diferita de etnia valaha?..."
............................................................................................................
Pai daca aveai ceva cultura cum zici gaseai raspunsul.
Zici " cultura inferioara " ?
Pai ia zi , Dusule , aveti voi vreun poet de talia lui Eminescu , vreun prozator egal cu I.L.Caragiale ,vreun sculptor de talia lui Brancusi , matematician cum a fost Moisil , actori cum au fost Caragiu , Dinica sau cum e M. Moraru , filozof ca Eliade , fiziolog ca Paulescu , arhitect ca Mincu ,pictor ca Grigorescu , Luchian ori Baba , vreun critic literar de seama lui Calinescu ori , mai nou , Manolescu , un istoric de arta cum este Teodorescu , vreun dramaturg ca E.Ionescu , vreun epigramist ca Pastorel,vreun cantaret ca Herlea , vreun fiziciat ca H. Coanda , diplomat ca Titulescu , regizor de talia lui Ciulei ori a astora tineri care iau premii peste premii ? Si cati inca ....
In afara doctorilor de la Cluj ori Targu Mures - oameni cu totul deosebiti - in ce mai excelati voi ?
Las-o balta , se vede ca iti faci cultura din net sau televizor.

In asta exceleaza:
http://www.evz.ro/detalii/stiri/teapa-originala-mii-de-pachete-de-tigari...

http://www.evz.ro/detalii/stiri/teapa-merinos-pensionarii-au-fost-pacali...

In asta exceleaza:
http://www.evz.ro/detalii/stiri/teapa-originala-mii-de-pachete-de-tigari...

http://www.evz.ro/detalii/stiri/teapa-merinos-pensionarii-au-fost-pacali...

din nou trebuie sa va dau dreptate!
pai eu ce am zis!!?noi ardelenii n avem nici istorie!noi am invatzat istoria moldovei si tarii rominesti.noi nu existam ca ardeleni,noi sintem doar rumini ptr ca am fost daci.tot ce e istorie ardeleana e legat de rascoale si momentul in care un grup(a fost un grup)a descoperit ca sintem frati cu voi regatenii.
chiar dvs va demascatzi:nu va trebuie ardeleni,va trebuie Ardeal!
in ce excelam?in emigratie definitiva;atunci si acum.

N-ai dreptate , istoria Ardealului , uneori mareata alteori dramatica , exista .
Nu , nu avem nevoie DOAR de Ardeal , dar da , nu avem nevoie de oameni ca cei care pe site-ul asta ne injura doar pentru ca suntem la Sud de Carpati.
Chiar tu ai injurat si Romania si pe noi , " miticii " .Nu te astepta sa primesti la schimb altceva decat ce dai .
Sensul celor scrise de mine insa este ca nu sunteti cu nimic superiori noua . Atata tot .

”Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse”.
După cum se poate vedea mai sus, nimeni nu șterge nimic, măcar că bale groase curg din abundență, peste tot și toate...
Ce e de făcut ?!

gherman. O javra secesionista, platita de unguri. Pun pariu ca bunicii lui se bucurau in 1916 cand auzeau trupele romane cantand,,Treceti batalioane romane Carpatii" . Ce dracu s-a intamplat cu el ? Javra. Tradator fara scrupule. Cu cat te platesc ungurii gherman ? Recunoaste jigodie penala ce bagi zazania intre frati. Mai scuteste-ne cu aberatiile tale de pitecantrop. Ce fata de pedofil are ! Arestati-l pe nemernic !

aşa ce bine-i să fii anonim? de fapt, baiu' tău e că nu duci niciun nume mai departe

Iar eu cand citesc comentariul tau si vad cata ura, umoare, frustrare si voma e in el imi dau seama ca tu esti doar un taliban ca aia din Afganistan care n-ar pregeta o clipa sa omoare o alta fiinta umana pe baza de idei nationaliste sau religioase. Cred ca ii admiri pe aia cand taie capete si stropesc femei cu acid sulfuric nu? Iti place! Ti-ai dori si lui Gherman sa-i faca asa nu? Talibanule, habar nu ai cat de salbatic si rudimentar esti. Ce gandire de dinozaur abia scos din pestera ai. Trezeste-te ca traim in 2012 nu in evul mediu. Au trecut demult inchizitia, nazismul si comunismul. Sau daca nu-ti place prezentul roaga-te sa se inventeze calatoriile in timp si sa te intorci innapoi in epoca potrivita tie din secolele negre ale istoriei umane.

scuze pt postarea multipla..nu a fost cu intentie.

BUSCH mizerie bipeda ! te hranesti cu ura !. xenofob cu 2 clase . TU chiar NU poti pricepe ce a scris Ion ! nu ai intelectul necesar pt asta .esti defect pt anul 2012 ! sper sa ai ocazia in viata ta mizera sa vizitezi statele care alcatuiesc UE, si daca se poate ca turist nu ca lucrator sezonier in agricultura)).
Azi este sarbatoarea tuturor celor care locuiesc in aceasta tara, si nu esti TU balcanicule in masura sa trimiti pe nimeni de aici .

Hun Galagios, prin mizeria insidioasa a prietenului tau Janos, ati incercat sa stricati tocmai aceasta zi Dintre toti locuitorii Transilvaniei, doar voi v-ati opus unirii cu Regatul Romaniei. Iar voi sunteti bolnavi din 1918 pana in ziua de acum si nu va puteti impaca cu aceasta realitate. Va bateti joc de sarbatoarea acestei tari cu articolele voastre insidioase si tot voi va declarati insultati. Gunoaie secesioniste.
In viata mea "mizera" am calatorit prin intreaga Europa, ba chiar si in America de Sud si tin sa te anunt ca n-am intalnit specimene de soiul vostru, care sa se agate de o idee fixa de aproape 100 de ani.
Ai o incultura crasa, nici nu esti capabil sa definesti termenul balcanism si ai gandirea unui sezonier in constructii. Eu sunt cetatean roman de origine germana si ma mandresc cu ambele.

Nu te enerva , frate , asta le e rostul .... deh , simbriasi la aia de-l platesc si pe Gherman.
Ma gandesc uneori ca posteaza tot felul de prostii de dragul de a fi contrazisi si ca sa faca trafic pe site ; asa castiga la publicitate ...
Unii ca eii nu merita o discutie civilizata ci injuraturi .
Daca asa te racoresti , zi-le de mama si gata . La laturi nu cauti defecte , le arunci si gata .

TUC: vine iarna la tine la Brăila, am văzut la meteo. ia-ţi nişte tenişi mai groşi

D-le Sabin Gherman,
Am o rugaminte la dvs. Daca chiar sunteti dvs. cel care postati comentarii sub acest nume. Va rog eu mult, nu mai iesiti cu informatii despre locatia (adresa IP) a celor care posteaza. Mai intai pentru ca nu e fair play fata de ei si apoi pentru ca nu puteti fi siguri de acele IP-uri. Zilele acestea si eu vad ca RDS-ul ma scoate de-acasa prin ceva server din Bacau in internet. Imi dau seama dupa reclamele la imobiliare de pe site-ul EVZ. De la serviciu imi vede IP-ul de Cluj si imi pune in reclame anuturi imobiliare din Cluj, dar de-acasa imi pune anunturi din Bacau pentru ca asa ma scoate RDS-ul in internet - prin serverul lor din Bacau. Alta data ma scoteau direct prin serverul de la Budapesta.
In plus de asta unii utilizatori care doresc sa ramana anonimi pot folosi servere proxy sau browser-ul TOR si atunci oricum IP-ul de unde vine comment-ul lor chiar nu mai este relvant. Deci rugamintea mea e sa abandonati tactica asta de ai contracara. Oricum nu ne putem astepta ca toti sa fie de acord cu noi. Nici macar dintre ardelenii sadea. Toti au motivele lor. Eu cunosc un ardelean din mos stramosi care din cauza ca un ungur a devenit amantul neveste-sii ii uraste pe toti ungurii la culme. No, eu pe omul ala il inteleg intr-un fel. Nu in toate felurile dar intr-un fle asta e, atat poate el la nivel emotional. Fiecare cu propriile limite.
Nu mai spun apoi de ventici, de cei imigrati aici in Ardeal. La ei ma astept sa nu fie de acord cand le zici de autonomie sau independenta si sa dea innapoi cu tifla propagandei anti-unguresti. Eu zic ca dvs. faceti o treaba buna ca tineti tema asta in discutie si mai ales ca informati lumea. Pt ca ce am constatat eu la multi ardeleni e ca ei saracii nu prea stiu multe despre adevarata istorie, despre adevarata stare de lucruri cu economia si impozitele luate de guvernul de la Bucuresti din Transilvania samd. Asta trebuie sa afle ardelenii. In rest cei care latra pe margine dati-le pace, e dreptul lor. Adoptati si dvs. atitudinea aia superioara bine exprimata de ceva scriitor: "daca un urs s-ar opri la fiecare caine care latra dupa el, n-ar mai ajunge unde s-a pornit."
Cu stima si respect.

Bravo, Ovi , ti-am dat + !!!!
Da-i lectii de deontologie ca n-are .

Vine , Ghermane , vine , da' nu-i bai ; nu de iarna ne vaitam ci de unii ca tine .
Da' tot nu ne spusesi de ce ai dat examen la Craiova si nu la Cluj .
Ne spui sau presupunem in continuare ca erai slab la carte ???

P.S. Gluma cu tenisii este singura pe care o stii ? E si proasta si e si a treia oara cand o spui !
Neuronul tau nu produce ? Atata poti ?

P.S. Tot n-ai ghicit de unde sunt !!!! Sic !!! Mai incearca .
Nu ca ma feresc sa-ti spun dar imi place cum te straduiesti !!!! Indiciu : Graur zice ca in zona se se vorbeste cea mai corecta limba romana .

Dar da , postarea este de la Braila .
Asta inseamna insa ca umbli in datele de identificare !!!!!!
Bravos , deontologule !!! Frumos iti sade ?!
Putem sa facem reclamatie la provider ori administratorul site-ului ??
Lasa , nu merita ...

Nu trebuie sa te definesti cine si ce esti !!! asta se poate distinge din scrisul tau semi analfabet ! Esti defect pt anul 2012 !!!! nu polemizez cu tine ..tu amaratule in anul 2012 te lupti cu unguri...incearca aceasta lupta cu mentalitatea ta sovina retrograda si ( repet ) BALCANICA !!! si o ultima remarca , Europa este foarte departe de tine capsunarule!

Nu trebuie sa te definesti cine si ce esti !!! asta se poate distinge din scrisul tau semi analfabet ! Esti defect pt anul 2012 !!!! nu polemizez cu tine ..tu amaratule in anul 2012 te lupti cu unguri...incearca aceasta lupta cu mentalitatea ta sovina retrograda si ( repet ) BALCANICA !!! si o ultima remarca , Europa este foarte departe de tine capsunarule!

Buda, capitala ta de suflet și de rahat a fost capitală de pașalâc. Eroul vostru național Bem s-a făcut pașală la Istanbul ! Nici măcar balcanici nu vă pot numi, năcăjiților, ar fi un compliment nemeritat, veneticilor !

Bai Novac,
Tot in trecut traiesti. Ce argumente stupide poate debita mintea ta. Deci daca pe actualul teritoriu al SUA traiau indienii aia piei rosii si galbene si cum s-or mai fi numind inseamna ca toti americanii de azi sunt rai nu? La fel cu canadenii, australienii si altii nu? Ce treaba are trecutul de acu cateva sute de ani cu ce se intampla azi? Si la urma urmei au fost ungurii cu ceva vinovati ca i-au facut turcii pasalac? Tu nu iti dai seama cat de stupid esti frate? Chiar crezi ca un om cat de cat citit si educat, un om logic si rezonabil are cum sa aplece urechea la prostiile tale? Scuipi doar voma si se vede din voturile care le iei ca nimanui nu-i place ce spui. Mai gandeste bah baiatul nu actiona doar din instinct. Tu nu realizezi ca esti setat pe foc automat. Esti ca un robotel de ala automat. Ai invatat o poezie, te-au intoxicat unii cu propaganda mincinoasa si manipulatoare a pericolului unguresc si tot ii dai cu asta inainte. Revino-ti frate ca dai in schizofrenie asa.

Știi ce-o zis Dabija ? O zis să stai liniștit !
Ungurii nu sunt vinovați de nimic, doar îs fete mari. Din contră, românii îs de vină că v-or pus capră turcii la Mohacs. Bălos analfabet ce ești, pericol unguresc ești chiar tu și alții ca tine, care faceți flegme spumante la colțurile gurii când vă zice cineva adevărul despre neamul vostru căcăcios.

Ba mai mult , Bem era ..... polonez , a fugit dupa batalia de la Timisoara pe care a pierdut-o , s-a ascuns la " balcanicii aia de turci cu salvari " si a murit ca .... Amurat Pasa la Allepo - Siria de acum !
Viteaz nu gluma eroul asta !!!!! Si constant in principii cata vreme a fost liderul unei revolutii republicane si a sfarsit prin a fi supusul protejat al unui despot mai autocrat decat era Imparatul .

Mey Hotarare de Guvern ,
Stii tu macar unde sunt Balcanii ? Ai citit tu vreodata o carte despre ce inseamna cultura acestor locuri ? Ai auzit de Bizant ori Grecia Antica , de Macedonia ori Imperiul Aslanestilor ?
Da' de fapt , ai citit vreodata ceva ?
Sa-ti dau o veste proasta : nu esti deloc neam cu Imparatul Austriei ,
Nici neamt nu esti desi ai vrea macar asta si , daca iti cauti stramosii , nu cred ca te poti duce mai departe de una sau doua generatii .
Esti un amarat din Transilvania care ar vrea sa traiasca mai bine , nu stie cum sa o faca si crede ca daca se caciuleste la bogati devine egalul lor .N-ai sa fii niciodata egal cu ei pentru ca tu nu esti vrednic de nimic ; daca ai fi nu te-ai vaita atat , ai face !!!

Nu trebuie sa te definesti cine si ce esti !!! asta se poate distinge din scrisul tau semi analfabet ! Esti defect pt anul 2012 !!!! nu polemizez cu tine ..tu amaratule in anul 2012 te lupti cu unguri...incearca aceasta lupta cu mentalitatea ta sovina retrograda si ( repet ) BALCANICA !!! si o ultima remarca , Europa este foarte departe de tine capsunarule!

Nu trebuie sa te definesti cine si ce esti !!! asta se poate distinge din scrisul tau semi analfabet ! Esti defect pt anul 2012 !!!! nu polemizez cu tine ..tu amaratule in anul 2012 te lupti cu unguri...incearca aceasta lupta cu mentalitatea ta sovina retrograda si ( repet ) BALCANICA !!! si o ultima remarca , Europa este foarte departe de tine capsunarule!

Nu trebuie sa te definesti cine si ce esti !!! asta se poate distinge din scrisul tau semi analfabet ! Esti defect pt anul 2012 !!!! nu polemizez cu tine ..tu amaratule in anul 2012 te lupti cu unguri...incearca aceasta lupta cu mentalitatea ta sovina retrograda si ( repet ) BALCANICA !!! si o ultima remarca , Europa este foarte departe de tine capsunarule!

Nu trebuie sa te definesti cine si ce esti !!! asta se poate distinge din scrisul tau semi analfabet ! Esti defect pt anul 2012 !!!! nu polemizez cu tine ..tu amaratule in anul 2012 te lupti cu unguri...incearca aceasta lupta cu mentalitatea ta sovina retrograda si ( repet ) BALCANICA !!! si o ultima remarca , Europa este foarte departe de tine capsunarule!

Nu trebuie sa te definesti cine si ce esti !!! asta se poate distinge din scrisul tau semi analfabet ! Esti defect pt anul 2012 !!!! nu polemizez cu tine ..tu amaratule in anul 2012 te lupti cu unguri...incearca aceasta lupta cu mentalitatea ta sovina retrograda si ( repet ) BALCANICA !!! si o ultima remarca , Europa este foarte departe de tine capsunarule!

daca tu esti german atunci eu sunt Jean Paul 2
dupa reorganizari administrative o sa inteleaga si ardelenii romani de ce ar fi mai bine sa fie separat Transilvania de romania! am fost invatati sa urim ungurii chiar daca zi de zi ne intilnim cu ei si pina acuma nu ma muscat nici unul ba mai milt nam auzit nici odata de furt din partea lor ca suntem sat vecin cu ei dar vad ca au grija de curtea lor si de gradina,asa ca frate chear daca este greu limba maghiara eu i-mi ridic caciula fata de ei! si ma pis pe asa zisa tara romania adunatura de hoti in guvern! pe mine unul nu ma reprezinta!

Mey boule , pisa-te pe tine mai bine !!!!!!!
Cine te-a invatat pe tine sa urasti ungurii ??
Mancatorii de rahat ca tine aduc dezbinarea pentru ca doar in climatul asta valoreaza si ei ceva ca suporteri a unora cu care s-ar vrea egal da ' nu-i .

Tuc,
Esti un dinozaur intoxicat cu propaganda mincinoasa bazata pe ura. Esti un rasist si nationalist xenofob. Esti exponentul cel mai scarbos al creierului modelat de trecut. Vestea buna e ca tu esti pe cale de disparitie. Sper totusi sa mai traiesti pana vei vedea cum tot ce sustii acum se duce de rapa si iti vei inghiti propria voma. Pentru ca vrei, nu vrei, Transilvania va fi intr-o zi autonoma sau chiar independenta. Iar pentru asta nu trebuie sa multumim nimanui mai mult decat guvernului de la Bucuresti care isi da toata silinta sa-si bata joc de cea mai importanta, ce mai mare, ce mai populata si cea mai bogata provincie a tarii. Adapt or die zice Darwin. Tu din pacate nu poti. Esti specie pe care de disparitie baiatule. Oamenii cu idei ca ale tale sunt rejectati rapid azi la cosul de gunoi a istoriei. Dormi linistit. Viitorul e al nostru.

Uite mai multe vesti bune pentru tine din partea romanilor :

- pe buletinul si pasaportul tau scrie ...... ROMANIA ,
- adresa ta este in ( ghici ? ) ... ROMANIA
- esti prost
- ieri a fost ZIUA NATIONALA A .... ROMANIEI si in anii ce urmeaza va fi la fel , la aceiasi data ,
- s-a sarbatorit UNIREA TRANSILVANIEI CU ..... ROMANIA ,
- prostii ca tine se oftica ,
- TRANSILVANIA RAMANE A ROMANIEI ,
- tot prost esti
- IN TRANSILVANIA AU FLUTURAT STEAGURI .... ROMANESTI ,
- daca vrei sa ceri ceva trebuie sa vorbesti ori sa scrii in ..... ROMANESTE ; inclusiv pe site-ul asta
- esti obligat sa traiesti in ...... ROMANIA pentru ca , nefiind in stare de nimic , nu poti pleca,
- prefixul de tara al telefonului tau este al ..... ROMANIEI ,
- cand o sa ai copii , chiar daca or sa fie la fel de idioti ca tine ( ceea ce nu le doresc , sper sa semene cu vecinii ) , vor fi CETATENI ..... ROMANI ,
- capitala ta e la ..... BUCURESTI
- esti prost ca la inceput .

Bai Tuc sa stii ca mi-e mila de tine. Nu stiu de ce crezi ca altii se oftica cand e clar ca tu esti acela, mai ales cand vezi nr de voturi negative pe care le strangi.
Da, unele din lucrurile pe care le-ai spus sunt adevarate, am pasaport romanesc desi cand am fost in State sau in alte tari non-UE gen Croatia, Serbia etc. stateam la coada de pasapoarte UE fara sa simt nici o clipa handicapul de a fi roman. In rest oricum in strainatate eu spun oricui ma intreaba ca sunt din Transilvania. Romania nici nu apare in discutie. Nu vreau sa fiu identificat imediat cu ***EDITAT***ii cersetori si prostituatele de pe soselele de centura a marilor capitale europene. La serviciu vorbesc in engleza si franceza ca lucrez la o multinationala, deci aici n-ai nimerit-o. Poate de aia nici nu dau 2 bani pe nationalisme. Lucrez cu oameni de zeci de nationalitati si toti sunt oameni nu romani, unguri, rusi, etc. Eu ii vad ca oameni nu ca pe niste specii diferite pe care trebuie sa le urasc, asa cum ii vezi tu pe unguri. Despre stegul romanesc, ironie dar tocai ti-a explicat cineva de unde se trag cele 3 culori (imparateaza austriaca) si cum a ajuns sa fie adoptat de principate si apoi de Romania. Si oricum nu vad cum ar fi asta un argument. La fel si nr de tel. E un bloody phone, what difference does it make? Maine imi pot lua niste cartele si a orice prefix de tara vrei tu. Conteaza asta? Conteaza pentru tine? Atunci inseamna ca ai probleme serioase de raportare la realitate.
Mai uita-te frate si altii si invata din exemplul lor. In SUA ai toate nationalitatile posibile. Toate culorile si toate originile de oameni au emigrat acolo. A fost asta o problema pt ei sa construiasca cea mai puternica si mai prospera natiune din lume? Negri, asiatici, hispanici, arabi, etc. toti la un loc. A fost nationalitatea lor sau rasa lor o problema? Nu! Si atunci de ce naiba ar trebui sa fie pentru noi. De ce naiba sa-i uram pe unguri cand mosii si stramosii nostri au putut trai alaturi de ei sute de ani? Si cand si eu azi lucrez si ma inteleg perfect cu colegul meu Attila? Doar pentru ca asa ne-a spus Ceausescu? Doar pentru ca asa ne spune Vadim? De aia? Pai stai tu si asculta-i in continuare de ei ca eu ma pregatesc sa facem si in Europa ce au facut americanii in SUA, o mare natiune cu o multitudine de nationalitati si rase dar care sub o organizare buna si desteapta pot deveni una din cele mai puternice si mai prospere tari/federatii din lume. Viitorul ala, crede-ma. Nu nationalis de 2 bani. Nu ura irationala si nefondata. Nu manipulare mincinoasa. Nu izolare stupida si retrograda.

Te oftici , draguta,pentru ca porti un pasaport de care iti este rusine .
Eu nu , pentru ca " negativele " voastre este semn ca va enervati si asta imi face placere .

Asa , de'un parexample , ia uite cum te contrazici cu ce ai postat pana acum : " Mai uita-te frate si altii si invata din exemplul lor. In SUA ai toate nationalitatile posibile. Toate culorile si toate originile de oameni au emigrat acolo. A fost asta o problema pt ei sa construiasca cea mai puternica si mai prospera natiune din lume? "
Pai da , aia au fost in stare ca din mai multe ETNII sa faca o NATIUNE .
De ce nu putem si noi ? Pentru ca unii fug la greu , de aia !!
Si nu uita , statele federative ale Americii nu sunt constituite pe baze etnice .

Nu-i urasc pe unguri , dimpotriva , am prieteni ( si chiar rude ) printre ei , dar nu pot rabda sa fu jignit pentru ca si eu ma feresc sa o fac .
Ce scriu pe site-ul asta e doar un raspuns la postari de genul " Ma pis pe asa zica Romanie " !!!!

Si nu , nu sunt indoctrinat , chiar imi surade ideea unu stat descentralizat , dar mai gandeste putin la oportunitatea lui in momentul asta !

Dati voturi negative la greu , ofuscatilor.
Asta e semn bun : inseamna ca ati citit si nu v-a placut !!!! Faina treaba ..

Citat din Iuliu Maniu - memorandumul trimis regelui Carol al II-lea in 1938:

" O dureroasă deziluzie şi o chinuitoare descurajare au cuprins toate inimile în provinciile noastre. Aceste sentimente au fost şi mai mult agravate prin umilinţa ce au simţit, văzând cum dispare prestigiul şi simpatia de care se bucura poporul nostru în faţa tuturor străinilor. În loc de o nouă epocă de refacere materială şi de înălţare morală s-a continuat opera de umilire a provinciilor şi de pauperizare, înlăturarea elementului românesc ardelean şi bănăţean din funcţiunile publice imorale şi printr-un favoritism cu nimic justificat. (...) Sistemul centralist nu a înţeles aceea ce încă pentru Români a fost un principiu elementar de înţelepciune politică: metoda de asimilare treptată, fără procedări violente, a noilor provincii, prin respectarea tradiţiilor, a concepţiilor şi datinilor respective, prin descentralizarea serviciilor publice şi prin atragerea elementelor locale reprezentative şi de valoare la o colaborare activă în viaţa publică şi administrativă. Aceste metode de înţelepciune politică au fost călcate în picioare faţă de o provincie care nu fusese, totuşi, cucerită, ci se unise printr-un act de liber entuziast consimţământ. Procesul de asimilare ar fi trebuit să se facă treptat şi cu prudenţă, nu numai spre a cruţa sensibilităţile, obiceiurile şi instituţiile înrădăcinate, dar şi spre a nu smulge florile odată cu buruiana, spre a nu distruge şi partea de tradiţii bune şi sănătoase, odată cu înlăturarea organizaţiei de stat şi a in fluenţelor străine. (...)
În general, Românii ardeleni şi bănăţeni, în loc de a spori forţa lor economică, se găsesc într-o situaţie inferioară faţă de trecut. Băncile ardelene, odinioară mândria acestei provincii, în plin progres înainte de război, astăzi sunt doborâte la pământ. Preoţimea, intelectualitatea, partea mai înstărită a ţărănimii au suferit pierderi de miliarde. (...)“
Memorandumul se încheia cu o cerere adresată Regelui Carol al II-lea, aceea de „a împărtăşi Transilvania şi Banatul cu dreaptă participare la viaţa de Stat şi administrativă şi a ocroti interesele lor naţionale, economice şi culturale în măsura cuvenită“.

Se pare ca n-ai avut acces la toate documentele vremii, sau iti convine sa rupi din context.
In 20 noiembrie 1938, la 20 de ani de la Unire (cu cateva zile inainte de Memorandumul la care faci referire), in mesajul catre romani de la Cluj, Maniu ne-a trasat si linia care trebuie urmata:
“La Alba Iulia, s-a scris Magna Carta a Românismului din Transilvania, sancţionată de Regele Ferdinand, întregitorul de neam, pe care nimeni nu poate să o nesocotească. Ea e pecetluită de sângele eroilor şi martirilor, cu suferinţele şi jertfele de veacuri ale generaţiilor de cărturari şi de ţărani din Ardeal, cari ne-au lăsat-o nouă drept moştenire sfântă. Peceţile ei nu pot fi rupte şi călcate în picioare, fără a se săvârşi un sacrilegiu. Nimeni nu va reuşi să se întoarcă înapoi la vremurile de iobăgie dinaintea revoluţiei lui Horia. În această zi măreaţă a Unirii, sună goarna conştiinţei noastre româneşti şi ne cheamă la luptă dârză pentru apărarea drepturilor naţiunii, pentru dezrobirea ţării de sub jugul tiraniei şi pentru apărarea hotarelor noastre pe veci statornicite!“

Iar tu Stefane se pare ca n-ai inteles nimic din ce inseamna om politic. Ce era sa faca Maniu in mesajul adresat norodului? Sa starneasca o revolutie? Nu, poporului i-a adresat un mnesaj pozitiv, motivator, iar problemele reale si stringente le-a abordat direct cu regele in acel memorandum. Duplicitate? Nu! Doar maturitate politica. Dar no, pentru oameni ca tine care vad viata doar in alb si negru e greu de inteles astfel de fineturi.

Este incantatoare vocatia ta spre ridicol. :-)
Daca ai fi avut decenta sa citesti tot mesajul lui Maniu nu te-ai fi trezit scriind.
Maniu le mai spunea romanilor la Cluj: “Clopotele bisericilor cheamă atât pe cei vii, cât şi pe cei morţi la sărbătorirea acestei zile mari. Am fi dorit să prăsnuim ziua Unirii în toate oraşele şi în toate satele, să adunăm norodul şi să-i vestim cuvântul evangheliei naţionale, propovăduită de cărturari ardeleni de pe vremuri, cari au purtat în sufletul lor, din generaţie în generaţie, flacăra nestinsă a credinţei în unitatea neamului. Am fi dorit în aceste vremuri, în cari vecini hrăpăreţi vreau să rupă fâşii din trupul ţării noastre, să propovăduim poporului tablele de legi ale integrităţii teritoriale ale Statului nostru, să ţinem trează conştiinţa naţională, dorul de libertate şi mândria cetăţenească şi să-l însufleţim pentru ceasul când va fi chemat să-şi apere hotarele cu armele în mână. De aceea, cei douăzeci de ani de la Unire îi serbăm sub cerul întunecat al robiei, nu sub razele senine şi strălucitoare ale soarelui libertăţii româneşti, aşa cum am hotărât la Alba Iulia.”
Deci, reiese contrariul celor afirmate de tine. Maniu constata si contesta o stare de fapt atat in discursul catre mase, cat si in petitia catre regele dictator.
Se poate discuta foarte mult despre contextul politic in care a fost trimis memorandumul, despre conflictul lui Maniu cu Carol al II-lea, despre modul in care acesta a reactionat, interzicand activitatea partidelor politice si infiintarea unei noi organizatii politice de stat, Frontului Renasterii Nationale. Se poate discuta si despre complexitatea personalitatii lui Maniu, acesta osciland intre o gandire regionalista si una nationala in functie de interesele politice de moment.
Dar oricum am aborda activitatea lui Maniu esti pe un teren minat. Acesta si-a respectat juramantul facut in 1892: „JUR ÎN FAŢA LUI DUMNEZEU, PE CONŞTIINŢĂ Şl ONOARE, CĂ ÎMI VOI JERTFI VIAŢA PENTRU TRIUMFUL CAUZEI ROMÂNEŞTI!“.

Adica marele Maniu era adeptul politcii " din spatele usilor inchise " , ai ? Adicatelea , noi , elita si restul , prostmea ...
Car' va sa zica era un fel de Catavencu de Ardeal ; una gandirim , alta simtzirim si alta glasuim ?!
Bre,bre,bre... cand o sa scape poporul asta de dubla masura si ambiguitate , de incantarea prostului in fata minciunii a carui victima este chiar el dar pe care , cand o afla , o ia drept dibacie daca nu chiar geniu politic , asa , doar ca sa nu se recunoasca tampit ca a fost pacalit ????
Bravos , Ovi , dragule , da-nainte , combate , ca pana la urma poate reusesti sa te incurci unde-i limpede si pentru orbi .

Si tot citat din scrisoarea lui Traian Vuia publicata azi de adevarul:

" V-am făcut acest preambul istoric, pentru ca să pot trage concluziunile. N-am nici o nevoie de a fi profet, pentru ca să ştiu ce curs vor lua evenimentele şi care va fi atitudinea noastră şi în special a Partidului Naţional Român. N-am crezut niciodată că ungurii ne vor maghiariza.

Până în timpurile mai recente am avut credinţa că nu ne vor fanariotiza, acum mă tem că nu vom putea scăpa de acest virus bizantin, pentru că fanarioţii dispun de mijloace, cari lipseau ungurilor.
De altcum ei nu par prea grăbiţi a ne ciocoi. Ei au probe istorice despre blândeţea, răbdarea noastră fără margini, resemnarea cu care am purtat atâtea juguri în decurs de atâtea secole. Ei nu ignorează nici teama noastră de rezistenţa violentă. Ne vor lăsa să strigăm şi să ne lamentăm până ce vom obosi şi ne vom calma. Când citesc gazetele noastre şi frumoasele discursuri ale şefilor partidului, îmi aduc aminte de teribilul din poveste, care, pus în faţa adversarului, strigă către soţii lui: „Reţineţi-mă ca să nu se întâmple o nenorocire”.

Bărbaţii noştri vor continua a umbla pe la icoane, vor adresa telegrame şi petiţiuni către rege şi vor epuiza toate căile legale. Ştim ce înseamnă asta.

Dacă guvernul din Bucureşti nu comite greşeli prea mari, nu se duce să danseze pe ghiaţă, ca măgarul, şi dacă o nouă comoţiune europeană nu zguduie din temelii România Nouă, de acum 20-30 de ani ne vom trezi balcanizaţi. După ce am avut frumosul vis de a debalcaniza pe fraţii noştri de dincolo de Carpaţi.

De altcum, dacă amestecăm fructe sănătoase cu fructe stricate, este evident că nu cele stricate se vor însănătoşi prin contactul lor cu cele sănătoase, ci şi cele bune vor putrezi"

Vezi tu, mai boangina, Traian Vuia nu a fost un om politic. Datorita prestigiului sau stiintific, a fost cooptat in conducerea PARTIDULUI NATIONAL ROMAN. Ca orice savant, a fost un tip naiv si si-a imaginat ca ar fi posibila o federatie AUSTRO-ROMANA-UNGARA. Asta a vrut sa spuna prin "debalcanizarea fratilor nostri de dincolo de Carpati".Se referea la oameni de aceeasi limba si neam cu el, intelegi?!Dar, vezi tu, boanghina, as ceva nu era posibil, vreme de secole voi n-ati permis romanilor sa aiba scoli in limba lor si nici sa-si ridice biserici din zid (explicatia bisericilor de lemn din Transilvania), ca sa nu mai vorbesc de alte drepturi.Iar cu maghiarizarea a cam gresit-o, cnejii romani din Transilvania au fost maghiarizati in intregime.Asa a aparut Iancu de Hunedoara, gratie caruia ati scapat de ocupatia turceasca si trecerea voastra la credinta lui Allah.Ca voi nici un general capabil n-ati fost in stare sa aveti in intreaga voastra istorie! Abia dupa ocuparea Transilvaniei de catre Austria, romanii au reusit sa obtina drepturi pentru scoli si, gratie inteligentei unor prelati, o parte din ei au trecut la religia greco-catolica si-au inceput sa-si faca biserici.Vezi tu, mai boanghina, voi v-ati purtat in Transilvania ca niste criminali, intre 1940-1944 ati schingiuit si ucis cateva mii de romani (am pe undeva documentul cu cifre exacte, il voi publica ).Sa nu uit, ati maghiarizat si germanii din zona Salonta,am prieteni care nu stiau boaba germana desi erau svabi (din acea zona).Asa ca , mai boanghina, cum poti tu crede ca romanii ar fi dorit o federatie cu voi?! Nu aveti nimic din trasaturile unui popor civilizat, sunteti doar cruzi si obraznici.

BUSCH,din pacate trebuie s-a te corectez.Iancu de Hunedoara nu era de origine valaha (pina in anii 1830 nu exista natiune romana ci eram denumiti valahi,si nu este o rusine sa-i numim asa pe stramosii nostrii),si nici sarba sau maghiara,ci era de origine cumana,tatal sau era boier cuman din Valahia Ungureasca (cum era denumita Muntenia in evul mediu),se numea Vajk,(pe romaneste Voicu,un nume destul de des folosit la populatii turce,de exemplu: regele Stefan I. al Ungariei inainte de botez se numea Vajk,ca si tatal lui Iancu de Hunedoara),construirea bisericilor de piatra era interzisa si altor culte,nu numai bisericii ortodoxe,dar nu era interzisa scolirea lor,si in evul mediu in Transilvania limba de predare in scoli era LATINA,nici ungurii si nici sasii nu invatau in limba materna.Prima Biblie in limba romana a fost tiparita in Oradea,pentru ca in bisericile ortodoxe liturghia era in limba slava veche iar enoriasii nu vorbeau aceasta limba,habar nu aveau ce scrie in Biblie.Cu Austria este o alta poveste ...pe vremea Imparatesei Maria -Teresa,Transilvania a primit drapelul sau propriu:rosu-galben -albastru cu dungile in orizontal,(rusi simbalozind singele varsat pentru patrie,galben:culorile sasilor,albastru :culorile secuilor),drapel preluat de Principatele Romane la Unire...si hai sa mai vorbim despre masacrele din 1945 din satele jud. Covasna,eventual lagarul de prizonieri din Feldioara....

În '44, un batalion condus de Gavrilă Olteanu a executat 13 unguri în Aita Seacă, ca răspuns la un masacru făcut de unguri în același sat, în care au omorât 40 de români. La asta te referi?

Posibil !!!!
Este insa greu de spus daca Vajk era numele cuman sau traducerea in cumana a romanescului-slavului Voicu / Voica ( Voiko/Voika) = luptator ( voi ) .

Dupa alta teorie , cuman fiind , Iancu de Hunedoara , prin bunic ( Csorba ) si prin strabunic ( Both ), coboara din Basarab I si deci din cumanul Thocomerius ( Negru Voda ) intemeietorul Tarii Romanesti ( originea cumana a acestora este totusi discutata si discutabila , nefiind documente care sa o confirme) .

In general , in vremea aia , numele nu indica cu siguranta etnia , populatiile fiind in proces de asimilare , schimband nu numai patronimele dar si religia ( este epoca trecerii de la catolicism la ortodoxie a populatiei valahe si moldave ) .

Mai este o teorie care sustine ca ar fi de origine regala ungara ( fiu nelegitim al lui Sigismund de Luxemburg cu Erzsébet Morzsinai - mama sa adevarata ) . Asta mai ales ca avea un frate cu numele Ioan si dublarea numelui copiilor era un obicei cand unul era bastard .

In perioada despre care vorbim nu conta de fapt etnia ci rangul si meritele .

OK , vorbim de ce vrei tu dar si despre Ip si Treznea ( Traznea ) ; crezi insa ca subiectele astea au rost ? Face cuiva bine sa ne aducem aminte de vechile dusmanii ?

Stimabile Busch,
Ce pot sa zic? Pacat de mintea ta ca pare sa ai totusi ceva neuroni dar sunt intoxicati la maxim cu propaganda mincinoasa. Ma uit la ce ai scris singura imagine care imi vine in minte e cea a soldatilor vietnamezi care inca se ascundeau prin jungla la ani buni dupa ce razboiul se terminase pentru ca lor nu le spusese nimeni asta. Exact asa esti tu. Traiesti in trecut. Crezi idei stupide despre pericolul unguresc. Si se pare ca in afara de manifestari de astea de om de pestera care imediat sare la beregada nu mai stii nimic. Lasa frate atacurile la persoana ca oricum nu-mi starnesti decat mila si da-i cu argumente la ideea in dezbatere. Daca poti. Daca ai mai citit ceva in ultimii 20 de ani. Daca nu, asta e, te intelegem. Timpul si viata vor trece pe langa tine, marile schimbari se vor realiza, Transilvania va deveni un stat independent in cadrul UE alaturi de Catalunia, Tara Bascilor, Scotia, Irlanda de Nord, Flandra, Veneto si multe alte regiuni. Si vom trai in ea 6 mil. de romani si 2 mil. de unguri mult mai bine decat am trait sub guvernul de la Bucuresti. Hai sa traiesti frate cumano-roman.

Ovi , numele tau este diminutivul de la Ovulus ? Daca da , intreaba-l pe tactu ( in caz ca-l stii ) de ce nu te-a fecundat ?!
Cat de prost poti fi ca sa sustii ca nu exista pericolul ruperii tarii de unguri cand ei o spun explicit si public ??!!
Ori tu esti idiot crezand ca ce este evident poate fi ascuns , ori aia care vor Ungara Mare si o zic public sunt tampiti cand platesc unii ca tine sa zica ca nu-i adevarat ce au spus ei . Or ambele variante .
Singura veste buna , in afara de aia ca esti prost , e ca vor asta , dar vor degeaba .
Nu se va mai ivi curand vreo putere discretionara in Europa dupa care nevolnicii aia sa se ascunda si sa ceara Ardealul .

pt. busch
pe Iancu de Hunedoara chiar regatenii lau bagat la racoare si unguri lau rascumparat cu bani grei! unguri au cuvint adica nu intorc spatele la greu chiar si cu sovietici s-au luptat in 1956 la Budapesta! iar noi nam fost instare nici de o revolutie normala! pe unde umbla romanul se si aude si din pacate nu de bine chiar daca sunt romani care i-si vad de treaba si sufera dupa comportamentul majoritati, iar majoritatea asta provine din partea de sud a tari clar ca lumina zilei!
Bunicul meu mi-a povestit ca in timpul Austro-Ungariei a fost disciplina si onoare ce acuma lipseste in desavirsire si nu vad ca aceasta tara sa iasa din mizerie pe care noi ni lam facut cu minuta noastra ca si Bulgari ne-au luat in fata!

Da mey, Steff , l-au bagat la zdup asa cum l-a batut si pe fisu Stefan cel Mare . Si ce daca ?! Galceava intre romani ! Ce treaba au ungurii sa se bage ??
Partea proasta e ca unul ca tine sau va Ovulica asta ganditi ca pe vremea aia .
Invrajbiti oamenii si ii faceti sa va injure . Poate va place , deh .

"Toată Unirea s-a redus la un gest pur teatral, pe care ciocoii din Vechiul Regat l-au primit cu zâmbet şi au zis că suntem naivi că n-au avut nevoie decât de a deschide aşa casei în care noi am intrat de voie. Când doi indivizi se asociază, când două societăţi fuzionează, se face un contract, un pact."

Traian Vuia, pe 11 aprilie 1922

Va recomand dle. Gherman acest articol din Adevarul, si astept opinia dvs., intr-un editorial daca se poate:

http://adevarul.ro/locale/timisoara/traian-vuia-despre-marea-unire-toata...

Multumesc!

Janos, boanghina spurcata,pastreaza-ti insinuarile perfide pentru rasa ta nomada.
Habar nu ai cine a fost Vuia si in ce context au fost spuse acele cuvinte.Crezi ca nu pricepem ca vreti sa invrajbiti romanii intre ei?! Gunoi mongoloid!

Nu-l mai lauda ca-i mongol . Nu-i .
Mongolii sunt un popor respectabil si cu istorie CUNOSCUTA !!
Aia de care vorbesti tu nu se stie de unde au venit si nici unde au disparut dupa ce au vanturat Europa , dar nu veneau din Mongolia .
Iar astia de sunt azi nu sunt deloc urmasii alora despre care vorbeam .

TUC, mai respira :-)

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide