Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Miercuri, 23 Ian. 2013, 15:30
12
7697

Ponta, Băsescu. Uite un lucru bun şi altele

E vorba despre impozitul forfetar în agricultură – şi eu aplaud chestia asta, dar şi aştept mai mult. Adică da, fiscalizarea e necesară şi dacă ai decenţă păstrezi o cotă decentă pentru cel ce vinde cinci litri de lapte zilnic sau două lădiţe de roşii pe marginea drumului.

ponta basescu.uite un lucru bun si altele
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Asta ar face parte din normalitate – până la urmă şi eu produc şi plătesc impozit, la fel vecinul meu sau tu. Dar va trebui să se meargă un pic mai departe: nu poţi impozita în măsură egală un pensionar care umblă toată vara la capălit şi un şmecher care şi-a luat pământ şi-l ţine pârloagă pentru subvenţie europeană.

Şi aici nu trebuie să inventezi nimic: fiscalizezi deci simbolic agricultura în paralel cu amenzi sau impozite mărite pentru pământul lăsat nelucrat (taxa aia pe pârloagă de care vorbea PDL-ul şi vorbă a rămas). În Ungaria funcţionează sistemul de ani buni – şi de aici mirarea că, iată, treci graniţa şi câmpurile-s toate cu recoltă pe ele. Rar, acolo unde-i pârloagă, vezi afişe mari pe care scrie Elado/De vânzare, că lenea costă.

Dacă Victor Ponta a fost capabil să treacă peste hârâielile cu Băsescu, eu sper că va vrea şi să se afirme ca reformator al ţării. Ba mai mult, eu i-aş ierta trei sferturi din păcate dacă va interzice vânzarea pământului către străini: şi asta nu-i anti-europenism: interdicţia o practică şi Austria şi Franţa şi, de o jumătate de an, şi Ungaria. Dacă mai găseşte şi soluţia ca televiziunile să poată difuza spoturi prin care să încurajeze consumul de produse româneşti, eu, contribuabilul, îi şterg şi sfertul de păcat ce-a mai rămas.

Ştiu, o să gândeşti: no hai, să zicem că fiscalizarea asta-i necesară – treacă-meargă. Da' uite ce fac pe partea astalaltă, că tocmai şi-au votat un statut de super-imunitate, să poată Voiculescu să stea liniştit. Dar îţi spun aşa: nu doar ăştia de la USL au pus botul: ARD are 80 de parlamentari şi porcăria a trecut cu doar 56 de voturi împotrivă – aşa că m-am săturat să ideologizez mârlăniile instituţionale.

Una peste alta, se vede aşa: există oareşce tentaţii pentru reformă. Am sperat să le facă ceilalţi, din 90 încoace – nu s-a întâmplat. L-am auzit ieri pe un domn din Alba, din opoziţie, care cerea urgentarea descentralizării: dar domnu' ăsta a tăcut ani la rând cât a stat la putere.

Şi un post-scriptum: dacă ar fi să pariez pe motorul României în următorii doi ani, Băsescu şi Ponta ar fi miza. Niciunul dintre ei nu mai are cu cine colabora, baronii din partide stau cu cuţitele-n dinţi lângă numele lor, s-au spurcat destul ca să-şi dea seama că încep să semene. Şi, zic eu, sunt obligaţi să stea spate-n spate, ca-n filme: poliţistul alb şi poliţistul negru: numai că în România nu se trag duble şi mafia îţi ia gâtul dintr-o lovitură.

 

Voteaza articolul
Nici un vot
Articole din aceeasi categorie
Oraşul care se dezvoltă ameţitor ne creează ameţeli în trafic. Clujul este cu adevărat sub asediu la orele de vârf şi pare că soluţia salvatoare nu mai vine.
23 Mar. 2019
09:00
2
Parafrazarea numelui unui celebru film mi se pare sugestiv pentru emoţia trăită la întâlnirea cu generaţii de elevi şi dascăli de la prima şcoală.
15 Iun. 2018
07:45
1
Știu, serviciul de urgență e gratuit în România.
09 Mai. 2018
10:21
5
Să ne imaginăm următoarea scenă. Băieții de la Arsenal înfulecau fripturi cu cartofi prăjiți când Wenger poposea în Insulă venind din îndepărtata Japonie, prin 1996.
26 Apr. 2018
15:53
1
România este pe ultimul loc în ceea ce priveşte siguranţa drumurilor din Uniunea Europeană.
16 Apr. 2018
10:00
7
Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3. Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3.
02 Apr. 2018
11:14
7

Recomandari

Post new comment

Comentarii

Eu stau in Cluj, dar am mostenit mai multe terenuri(sub un hectar fiecare)in localitati diferite,aflate la mare indepartare una de cealalta.Eu nu sunt deacord sa fiu amendat pentru ca nu lucrez aceste pamanturi si nu vreau sa le vand la preturi de nimic.Taranii din acele sate se folosesc de pamanturile mele si iau merele din livada mea fara ca eu sa primesc ceva.Sa platesc eu amenda si ei sa profite de pamanturile mele nu mi s-ar parea normal.

Dl-e MihaiM
termenul de jidan nu este jignitor. Este denumirea data in lb maghiara israelienilor, si preluata si de catre romanime si in Ardeal. Este ca si cum ai spune maghiar sau ungur. Nici una din cele doua termene nu este jignitoare. Va distantati de ce anume defapt??? Nu sunt nici pro semit nici anti semit. Sunt indiferent fata de ei. Cand spuneam in schimb de cumpararea Ungariei nu am facut o afirmatie doar de dragul conversatiei. Simon Perez in 2007 octombrie a facut o afirmatie:
" Astazi, infaptuirea de colonii si crearea unui imperiu se poate face si fara o desfasurare militara...oameni de afaceri israelieni investesc în întreaga lume. Israel are parte de un succes economic fara precedent, iar acum ne-am obținut independența economică. Cumparam Manhattan, Polonia, Ungaria si Romania."
V-am tradus de aici: http://hvg.hu/velemeny/20071109_peresz_izrael
Nu credeti incercati traducerea cu alde Goagăl.

Referitor la guvernul Orban actual. V-am dat dovezi si din prima guvernare si din cea de a 2-a.
S-au ancorat la putere ca au fost votati, cum dealtfel si USL-ul din Ro. Amu ce vreti sa zica nu mersi ... dam locuri si opozitiei?? Vom vedea si ce rezultate o sa aiba si unii si altii. Au tot ce le trebuie.
In schimb total de acord cu afirmatia dvs. ca o datorie mica sau lipsa ei nu sunt singurele masuri ale prosperitatii. Dar si la o datorie mare sunt probleme: vedeti cazul Greciei, Portugaliei, Italiei.
In momentul in care iei un imprumut nu platesti pensii, ca alea nu iti aduc nici un castig. problema este ca in Hu au inglobat o groaza de datorii si nu prea a adus nici un castig. Nu au schimbat in 8 ani de zile de ex. in Budapesta nici un autobuz, se defecteaza i-au foc. Metroul zgaltie. Hal din Bucuresti e lux tati. Amu lumea se asteapta ca ce nu a facut aia in 8 ani sa faca astia in 2. Nici asa. Tre tratati cu aceasi masura.

Terenuri.
Domle, in Ro foarte multi oameni s-au mutat la sat, ptr. ca nu puteau sa-si intretina apartamentul la bloc. Ne avand loc de munca, oamenii s-au mutat la tara unde doua-trei gainuse, un porc, o bucatica de pamant si deja se descurca. Daca lasi strainii sa-si faca de cap, ce vor face acesti oameni???
Sa-si protejeze statul oamenii, ca asta e rolul lui. Daca mostenesc o bucata de teren am 3 optiuni: ori il lucrez, ori il predau unei asociatii sau devin membru al unei asociatii sau vand terenul. Sa nu credeti cu nu poti sa-l vinzi. Intotdeauna terenurile au avut valoare. Ca n-o sa fie metru patrat umflat cum a mai fost la cateva sute de euro, e altceva. O sa aiba un pret real. Pe latifundiari nu ii plang de mila, si statul ar trebui sa protejeze populatia si de ei. Adica sa fie un maxim pe care-l pot cumpara. Si specula sa o taxeze. Problema in Ro este ca la noi se tine mai mult cont de PCR(pile cunostiinte si relatii). Mai spre vest nu e asa de vizibil. Dar vom vedea daca statele care -si protejeaza populatia si terenurile au avut dreptate sau nu. Timpul le rezolva.

Un ultim raspuns:
1. Ca sa nu ne jucam cu cuvintele si pentru ca aici scriem si citim romaneste (www.dexonline.ro):
JIDÁN, jidani, s. m. (Fam.) Evreu. – Jid (reg. „evreu” < sl.) + suf. -an.
Sursa: DEX '09 (2009) | Adăugată de cata | Semnalează o greșeală| Permalink Comentariu: Această definiție elimină conotația peiorativă a cuvântului, ceea ce pare a fi o greșeală («... în procesul de editare a ultimei ediții a DEX-ului, s-a înlocuit din eroare indicația „(popular și peiorativ)”... cu indicația „(familiar)” » – Marius Sala, directorul Institutului de Lingvistică „Iorgu Iordan-Al. Rosetti”, răspuns publicat în evz.ro din 11 august 2011). - gall

JIDÁN, jidani, s. m. (Pop. și peior.) Evreu. – Jid (reg. „evreu” < sl.) + suf. -an.
Sursa: DEX '98 (1998)
2. Nu am cifre cu privire la "multi" care s-au mutat inapoi fiindca nu puteau sa-si plateasca intretinerea. Dar exista cifre clare despre cum au fost adusi de la sat la oras, de cele mai multe ori fortat. Asa ca...
3. De unde ati scos-o cu "lasi strainii sa-si faca de cap"? Cand vinzi un teren, cineva iti plateste. Cine isi face de cap si cum? Nu este in avantajul vanzatorului sa aiba cat mai multi cumparatori?
4. Spre deosebire de dvs, eu nu cunosc preturile "reale" ale terenurilor. Si nici nu cred ca exista asa ceva. Exista doar pretul determinat de cerere si oferta (despre care vorbeam eu). Restul sunt povesti si amagiri - unora li se pare prea sus, altora prea jos. Nu mai vorbesc de multimea de factori care il poate influenta. Cand cererea este limitata (cantitativ, din cauza unor dimensiuni maxime impuse de stat sau prin interzicerea accesului unora - chit ca v-am aratat foarte simplu cum se poate cumpara de oricine) pretul scade, in conditiile pastrarii aceleiasi oferte. Asa ca cei care pierd sunt vanzatorii.
5. Nu sunt de acord nici cu masurile astea de limitare - si nu am vazut nicaieri vreo dovada ca ar face vreun bine. Dimpotriva, toata lume pare sa fie de acord ca o conditie necesara (dar nu suficienta) pentru eficienta in agricultura sunt suprafetele mari. Imi pastrez opinia: Ungaria se joaca cu focul si mai devreme sau mai tarziu agricultura lor va fi necompetitiva. Desigur, e posibil ca subventiile (mana cereasca pentru sistemele astea socialiste) sa ii salveze (temporar), dar cam atat.

Replica:

1: Cand copiati din DEX nu copiati doar ce va place dvs. Ce ati copiat acolo este doar prima parte din ce reda DEX-ul. Credeti ca facem hernie de disc daca accesam http://dexonline.ro/ ???Nu numai dvs stapaniti lb romana, mai sunt si altii p-acia..
Asa pot si eu sa fac copy paste la ce imi convine:
jidán, -áncă s. (răd. jid din Jidov și sufixu -an, ca în bădăran; vsl. židinŭ, židŭ, und. Zsidó, lat. Judaeus, vgr. Iudaios. V. jidov, ĭudă). Ĭudeu, Evreŭ, Semit originar din Palestina.

Termenul nu este o ofensa la adresa lor, limbajul popular nu o sa-l schimbati dvs, chiar daca nu va place.

2. Nu aveti surse, dar daca faceti parte din societatea ardeleneasca atunci nu trebuie decat sa priviti in jur. Doar la societatea unde am fost angajat au fost disponibilizati cateva sute de oameni. Nu toti se gandeau sa plece in vest la incercat de noroc. Unul se gandea sa-si cumpere tractor, altul oi. Nu unul din fosti colegi, cunostiinte sau vecini si-au vandut apartamentul din oras resedinta de judet si s-au mutat la sat unde si-au cumparat o casa cu teren si te miri ce utilaje agricole. Casa si terenul erau mai ieftine decat apartamentul din oras, si intretinerea mai ieftina. Mai lasati internetul si mai si socializati, veti vedea.

3. Domnule va uitati la emisiuni de genul ? Pai in toata romania au venit straini, au cumparat terenuri, care intradevar sunt muncite da cu zilieri platiti cat de prost posibil, si exporta tot la el in tara. Pesemne ca mai are parte si de subventii de la statul roman. Prelucreaza acolo rodu campului romanesc si eventual ti-l trimite inapoi in conserve. Avem terenuri neafectate de tot felu de chimicale. Ce credeti ca fac ei? Lasa sa creasca te miri ce plante cum o da Domnul? Eu spun sa lucreze si romanul terenul. Intradevar ptr noi e mai greu, suntem si mental dar si la nivelul utilajelor mult-mult in urma europenilor, care nu au avut parte de 40 de ani de comunism. Eu vreau sa mananc produse naturale romanesti nu usturoi din china, cartofi din Egipt, mere din Spania ( in care daca musc si-l las 3 zile pe masa nu se oxideaza) etc. Sa-si cumpere teren la ei in tara domle, si daca a cumparat deja in Romanica si face profit, sa nu si-l duca la el in tara..precum facea francezul care a cumparat teren in Baragan pe undeva si cultiva pepeni galbeni. Mai uitati-va si la emisiuni de genul (VIATA SATULUI de ex). Avantajul ptr. stat este sa munceasca cat mai multi dintre cetatenii proprii, terenurile sa fie muncite, produsele sa fie cat mai naturale ca de la pesticide-insecticide nu cred ca devine populatia mai sanatoasa. Sa nu traiti cu iluzia ca strainii vin in Romania si investesc ptr ca iubesc Romania sau pe romani. Vin sa faca profit, si cu un pic de spaga si profitand de nepasarea autoritatilor isi fac de cap.
Cand vand un teren, statul daca vrea, ma poate obliga sa il vand tot unui cetatean roman. Atunci profitul are mari sanse sa ramana in tara.

4. E destul sa va uitati din cand in cand la stiri, si daca nu va place uitatu la tv atunci daca mai cititi un pic in ziarele econimice. Speculatorii nu cumpara terenurile sa le munceasca. Il cumpara ca prin vanzare sa faca profit. Nu e nevoie de lectii de microeconomie. Daca ai un teren si vrei sa-l vinzi trebuie sa te orientezi dupa piata. Daca in zona unde ai tu teren se vand cu 100 euro/metru patrat pai tu il dai cu 25?? Hai sa fim seriosi. Oricine vinde vrea sa-l vanda cat mai scump, si cine cumpara vrea sa cumpere cat mai ieftin. Vad ca dvs tineti mortis la fenomenul de vanzare-cumparare. Domle, eu vreu ca acel teren sa fie intretinut: cosit cel putin si nu lasat dracului in paragina cu cateva tone de gunoi pe el. Eu as da o lege: ai cumparat un teren nu ai drept sa-l vinzi 5 ani de zile, da munceste-l.

5. Nu Ungaria a inventat focul sau roata. Sunt si alte state prin europa Austria, Danemarca ( apropo uniunea a intervenit la legea data in Danemarca intrucat acolo ptr a cumpara teren se solicita 8 ani vechime de resedinta locala, termen care uniunii europene i sa parut mult. In Austria se cere 10 ani dar acolo nu a intervenit nimeni. Interesant nu? ), Franta ( unde legea este cea mai stricta). Studiati putin cum este la ei. Ungaria este foarte atractiva ptr ca este statul care ocupa locul 2 in europa suprafata agricola / suprafata statului, (prima este Danemarca) si mai au si niste rauri care serpuiesc pe aceste terenuri (irigatii). Eu am prezentat cazul Ungariei ptr. ca am asistat la o dezbatere televizata pe tema acestei legi. Si in Romania s-a pus problema sa se dea o lege asemanatoare, doar ca ai nostrii dau marunt din buze pe la televiziuni de dimineata pana in noapte si nu se ocupa cu facutul de legi si urmarirea punerii in aplicare.

Acu dle. Gherman eu la faza asta cu produsele romanesti zic asa: daca e aceeasi calitate si acelasi pret cu cel strain o sa cumpar romanesc. Daca e calitate mai proasta dar acelasi pret o sa-l cumpar pe ala strain pt ca are calitate mai buna. Daca e si calitate si pret mai mic atunci depinde. Daca am bani putini il cumpar pe ala romanesc, daca insa imi permit si tin la calitate n-o sa ma impinga patriotismul meu (care oricum cand e vorba de Romania e mai mult decat infim) sa cumpar produsul romanesc.
Deci eu zic ca totusi competitivitatea si concurenta tre sa primeze. Altfel ajungem sa-i invatam prost pe producatorii romani. O sa adopte un comportament de genul: ia sa nu ne mai preocupam noi de calitate ca romanii oricum o sa ne cumpere produsele. Ori noi tre sa-i incurajam si sa-si ridice nivelul de calitate si competitivitate.

Dom Sabin

In Ungaria dupa noua lege nu ai voie sa cumperi teren doar in raza de 20 de km de domiciliul tau, tre sa fi cetatean al statului, si sa ai cel putin 5 ani vechime la domiciliul respectiv. Astfel un latifundiar din Debrecen nu poate cumpara teren de ex langa Szeged. Nu ai voie sa ai mai mult de 1450 de hectare daca esti persoana fizica. La asociatii unde sunt mai multi proprietari e voie dar si acolo este reglementat cat e maximul. Nu detii tu de ex. un Becali unguresc juma de tara, ca ai tu bani.
Daca nu iti intretii terenul statul iti da o amenda de iti aplauda si urechile. Si face chestia asta de 3 ori parca apoi iti confisca terenul si mai platesti si amenda parca. Dar o sa ma documentez mai bine si o sa va informez.
Dar nu numai terenul tre sa-l intretii. Si trotoarul din fata casii tale. Daca vine unu, ca amu e iarna si la ei, ce sa faci, si aluneca si pica si nu ti-ai curatat trotoarul domeniu public si sta omu mai mult de 7 zile platesti de numa spitalizarea omului si mai tine cont si amenda bonus. Iar daca se accidenteaza mai grav s-ar putea sa ai parte si de niste zile/luni pe la bulau, da cu executare. Sa te inveti minte.

Si amu daca e vb de spitale vaslind la internet m-am lovit de uite ce:
LIBER la tratament în UE: Ungaria va deveni un „El Dorado” al bolnavilor români. Prețurile, mult sub cele din Occident

Citiţi mai mult: Liber la tratament în UE. Ungaria va deveni un „El Dorado” al bolnavilor români - Sănătate > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/liber-la-tratament-in-ue-ungaria-va-deve...
EVZ.ro

Si tre sa pleci tu din patria mult iubita sa te trateze oblu ungurii?? N-o exploata astia inimile, ficatii si splinele romanilor in favorul lor ??? Si totusi pleaca cetatenii romani tratati in Ungaria cu invidie in sufletel ...si mai vad si civilizatie la "barbarii astia de unguri".

S-am mai luat o gura de vazduh si am suflat in panza internetetului si m-am protapit in asta:

http://www.ziare.com/fifa/sepp-blatter/fifa-despre-alipirea-fotbalistica...

Cum? Campionat mixt romano-maghiar la fotbal?? Amu care pe care se va educa ?? Derbedeii lor civilizeaza p-ainost sau ainost p-alor?? Ca la hochei s-or obisnuit. Amu Fifa nu numa ardealu o da ungurilor ci toata romanica??? Ce o sa pufaie Vadim ala WC Tudor de se adevereste ... sa vaza el Steaua lui draga jucand la Budapesta ...no ca amu ungurii n-o sa-l lase pe Becali sa cumpere terenuri pe insula Csepel dar macar ala la cat e de boem poate o sa bea un vin de Tokai intre 2 injuraturi si 5 crucifixuri la adresa lui Dodel. Da poate d-asta or fi dat ungurii legea agricola?? Ce spui mataluta dom Sabin?

Dle Gherman, in legatura cu ideologizarea, realitatea va contrazice. Chiar cifrele pe care le-ati avansat va contrazic. Daca dintre parlamentarii de la putere acelasi procent vota impotriva, legea nu trecea. E simplu, nu avem ce comenta. Dar, dincolo de asta, va contrazice faptul ca acest lucru (i.e. o noua lege privind statutul parlamentarilor) se voteaza ACUM, nu s-a intamplat in urma cu 3 ani. Asta spune ceva despre modul de abordare, nu credeti? Hopa, suntem de 2 luni la guvernare (ca inainte eram in campanie, nu puteam face porcarii pe fata) si gata, ne-am gasit prioritatea. Asa ca, nu va suparati, nu pot fi de acord cu maniera asta de a relativiza lucrurile care nu ne convin. Pur si simplu este nedrept sa ii puneti pe toti in aceeasi oala, atata timp cat realitatea va contrazice. E mai simplu, intr-adevar, dar nu foloseste la nimic si este unul dintre somniferele ratiunii.

MihaiH: cu multe din cele ce ziceţi sunt total de acord. n-aş cădea în păcatul relativizării dacă n-ar fi experienţele numite "comisia de integritate" (sau "cum să fentăm comisia asta"), apoi "traseismul, o falsă problemă", mi-au cam zdruncinat încrederea că în România ar conta ideologia. rămân de dreapta, mi-am asumat mereu şi o să-mi asum mereu public acest lucru - dar până la Coposu şi la Raţiu. dincolo de ei mi-a mai rămas condiţia de contribuabil fraier şi-atât

Am o parere diferita vis-a-vis de interzicerea vanzarii pamantului catre straini (apropos, faptul ca Franta, Ungaria si altii au o asemenea lege nu o face automat buna). Printre argumentele impotriva ei se numara:
1. Faptul ca oricum un strain poate sa-si faca o firma in Romania si sa cumpere teren prin ea -devenind de facto proprietar (ca na, daca tine firma zeci de ani, e acelasi lucri). A interzice si firmelor sa faca asa ceva (pe criteriul ca au proprietar sau actionar strain) este o tampenie care ne-ar lasa instant fara investitori si deci fara bani. Cu alte cuvinte, practic o asemenea lege e fix-pix, cum a fost si inainte (si cine a vrut sau vrea poate sa cumpere teren astfel). Argumentul urmator este insa si mai fain:
2. Faptul ca fara o piata deschisa (si celor din afara), valoarea pamantului in Romania va ramane scazuta. Deci persoanele care nu mai pot sau nu doresc sa-l lucreze, vor fi nevoite sa-l "inchirieze" sau vanda pe nimic (sau la preturi foarte reduse fata de potential). Cu alte cuvinte, daca stramosii tai au muncit si au intrat la puscarie pentru o bucata de pamant, tu, mostenitorul o vei da aproape de gratis. A meritat?
3. Pana la urma care este avantajul dvs de a sti ca bucata de pamant de nu-stiu-unde este a lui Hans sau a lui Vasile? Daca produce (si sunt de acord cu stimulare folosirii pamantului - penalizarea nefolosirii), statul isi ia impozitele si gata. Tot asa, daca are nevoie de angajati o sa-i ia de-aici ca nu-i aduce de pe Marte. Doar nu va da Vasile nimic gratis numai fiindca e roman. Se continua cu 4:
4. Baronii locali, marii latifundiari (tip Culita Tarata) sunt exact cei care vor beneficia de asemenea masuri. De fapt, sunt convins ca ei fac lobby pentru asta in acest moment. Pana la urma, ei pot cumpara pamantul ieftin, asa cum e acum si pot (prin prisma pietei insuficient dezvoltate) sa-i forteze pe multi sa vanda pamantul (sau sa-l arendeze, ceea ce, pe o perioada foarte lunga inseamna de facto aproape vanzarea) pentru nimic. Deja asemenea oameni au acumulat suprafete uriase de pamant si care este efectul pentru dvs sau Romania? Simtiti ceva in plus pentru ca pe proprietarul respectiv il cheama Culita si este cetatean roman? Eu unul nu simt absolut nimic.
Aceste 4 argumente, sunt, dupa mine, suficiente ca sa starneasca macar o dezbatere in legatura cu aceste propuneri si beneficiile reale. Faptul ca in Ungaria un guvern (care pune tara pe butuci) hotaraste ceva nu inseamna mare lucru. La fel, Franta socialistului Hollande nu e prea departe de a capota. Asa ca nu sunt exemplele cele mai fericite.

Dom MihaiH

Amu eu unu nu cred ca in Ungaria noul guvern pune tara pe butuci. Si argumentez:
Cand guvernul Orban a spus ca mentine deficitul bugetar sub 3% au ras toti de el. Inclusiv FMI sau Banca Mondiala. Moodis si ciocoii lor au scazut raitingul Ungariei, pai doar marii capi is p-acolo jidani fugiti din Ungaria ce vor sa cumpere toata tara ... si daca se poate europa. Cine stie, poate din razbunare? Poate ..
Relevant este faptul ca scazand raitingul a scazut si increderea fata de statul Ungar... nu prea aveau cautare obligatiunile de stat. Dar asta a durat o luna doua, cand au vazut toti ca s-au inselat. Bine-nteles valoarea forintului in cele doua luni a scazut simtitor ...dar apoi a revenit. Deci masurile luate au fost bunicele. Pe langa asta datoria publica lasata de guvernul Orban a fost de 50% amu 10 ani. Ce au facut PeSeDeii ungari, adica mai pe fata zis comunistii? Au mintit dimineata, au mintit la amiaza, au mintit seara ..d-aia a iesit lumea pe strazi prin 2008... si a ajuns tara la o datorie de 80%. Amu is 2 ani de cand e din nou Orban si ce putem vedea? Ca de la 80% a scazut datoria la 78,4% in anul 2012, in 2013 va fi de 77,1 si pe 2014 va fi de 76,8%. Intradevar poporul nu traieste mai bine ca doar datoria tre platita. Nu ai ce face. Da autostrazi mai construiesc (cica amu in ianuarie au inaugurat o autostrada pana in granita cu Ucraina), mai acceseaza fonduri europene si sate mai micute. Salariul minim pe economie este peste cel al Romaniei. Nu au taiat din pensii cum au facut PeDeLeii romanesti desii s-au zbatut cei de la FMI. Cica de la 1 ianuarie scade cu 10% energia termica, energia electrica si pretul la gaz. Ca e loc de mai bine? Normal. Am vrea noi in Romanica sa fim macar ca ei.
Cat castiga la noi o asistena medicala? 1000 Ron si face si de noapte? Pai la ei castiga 160 000 mi forinti care face si de noapte. In romanica bunicul meu a fost in spital , cazut la pat, pana nu dadeam spaga 5 lei la infirmiera il lasau ***EDITAT***-pisat. Ia vezi in Hu il lasa asa ??
In Hu am vazut ***EDITAT***i si unguri someri, chemati la Fortele lor de munca li se dadea dublu indemnizatia de somaj daca lucrau in folosul comunitatii 4 ore pe zii. Daca nu vroiai ti-l taia de tat. Si vedeai si cate un alb si cate unu mai tuciuriu ca aduna 4 metrii patrati de frunze asta toamna pe zii. Nu ca se omora cu lucru .. da zilnic 4 metrii patrati la 30 de zile si la cati erau se vedea curatenia. No la noi cum e?? BéÁmvéu si colarul de aur la gat si la cersit pe la primarii ca au multi puradei si nu are gura lor ce rumega ... si ei nu de lucru cer ci bani. Ei na ...

Pacat ca nu am cunostinte mai ample si despre Franta, dar despre care din auzite si vorbite ca au o caruta de putori de prin fostele colonii frantuzasti si amu cer drepturi ca si confratii regelui Cioaba pe meleagurile mioritene. Da Franta e peste Hu , deci eu unul pe ei nu ii plang deloc. Si nici pe "sarmanii" greci , putori ai dracului sa fie ... ca la ora 11 se chinuia cu cearcanele in jurul ochilor sa deschida benzinaria ... si m-o mai si trimis in mama, cand i-am spus ca ma grabesc si nu am chef sa-i vaz moaca vreo juma de ora pana se trezeste.Si ce sa mai pui ca de ex. in Atena sunt peste 5 mii de psicine, iar taxa de lux o platesc nici 10% dintre bogatasi. Si la ei muncesc unguri, romani, polonezi .. ca al dracu grec el e domn ... si face greva in loc sa puie mana pe lucru. Da am vrea noi sa traim cum traiesc ei cu salarii de 1000 euro ... da e mai grele .. ca noi avem Basesti, Ponti si Antonesti ... asta e.

Le zici bine Szekler. Stai pe-aici ca ne esti util. Cand om mai avea nevoie de informatii de cum sa mai rezolvam cate o treaba prin Ungaria, cum ar fi mai ales tratamentele medicale. Pacat ca e asa diferita limba asta a voastra ca as fi invatat-o d-apoi ce mi se pare grea germana, a voastra e de 10 ori mai grea. :-)

Dle Szekler, in primul rand nu sunt de acord (si ma distantez) de afirmatii de tipul "jidani", etc, cred ca intelegeti de ce. Daca nu, pacat. In al doilea rand, lucrurile de care vorbiti (spitale, salarii, etc) erau oricum altele in Ungaria fata de Romania, mult inainte de a veni dl Orban. Eu vorbeam despre guvernul actual (apropos - s-a ancorat la putere cam cum vrea sa faca PSD-ul in Romania). Iar daca vorbim despre datorie (sa stiti ca datoria sau lipsa ei nu sunt singurele masuri ale prosperitatii), am avut noi un tip, Nicolae Ceausescu care a avut o ambitie asemanatoare si ne-a costat mult. Mult de tot. Asa, ca exercitiu: daca va imprumutati de la o banca sau de la un prieten (ideea e ca aveti o datorie) ca sa faceti o afacere din care castigati, nu sunteti prost, nu? Daca te imprumuti pentru consum ai o problema. Am vrut prin asta sa arat ca datoria in sine, fara alte elemente, nu inseamna nimic. Oricum, comentariul dlui Gherman era pe alt subiect asa ca ma opresc aici. Am enumerat 4 argumente, era mai interesant daca le tratati.

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide