Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Vineri, 07 Dec. 2012, 09:59
68
12737

Nu votez cu Tom şi Jerry

De patru săptămâni îmi feresc copiii să se uite la televizor – au prins ceva emisiune electorală şi le-a plăcut: tatiii, ăştia-s mai tari decât Tom şi Jerry! Tot de patru săptămâni dau din umeri când mă întreabă neamurile cu cine-i de votat.

nu votez cu tom si jerry
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Sunt puţini candidaţii care pot spune în puţine cuvinte câte ceva despre România – şi-i aşa nu pentru că ţara asta e mare, ci pentru ei sunt mici. Foarte mici.

Încă n-am văzut o dezbatere electorală care să înceapă fără „ba pe-a mă-tii”. Eu aşteptam să-mi vorbească despre rămânerea copiilor mei sau despre cum n-o să mai fiu nevoit să car sâmbăta medicamente pentru părinţi şi bunici, ei îmi explicau ba că-i musai să ajungă la guvernare, ba că ăilalţi or furat nepermis de mult (sic!) - e de datoria dumneavoastră, dooomnule Gherman, să încurajaţi participarea la vot!

În capul politicienilor, România e vraişte. Nici măcar paradisul nu pot să-l explice – sau poate au obosit şi ştiu că ne dorim atât de puţin încât nici măcar minciuna frumoasă nu mai merită efortul. Vin împachetaţi de tot felul de consultanţi la emisiuni, îi vezi cum îşi aranjează pliantele, la sfârşit îţi oferă o brichetă sau un pix şi gata – dacă întrebi serios de proiecte, râd mânzeşte sau ameninţă că sună la CNA.

Unul mi-a spus-o franc: cică-s plătit. De cine nu contează, dar sunt plătit. Am vrut să-l dau un pic de pereţi, mă uitam la el şi mi-l imaginam cum se scurge pe plasmele mari din studio. Apoi mi s-a făcut milă: în faţa mea se afla un bătrân mucos, păcălit de un partiduleţ să-şi facă afişe şi să vândă iluzii. Omul chiar era obosit, ştia că nici neamurile toate nu-l vor vota: dar i se părea de datoria lui să arunce un pic de mocirlă – că aşa se face în politica mare. Acasă îl aştepta desigur o nevastă imposibilă, iarăşi nemulţumită de restanţele la lumină şi la gunoi: politică ţ-o trăbuit?

Altul o încasează de fiecare dată când îl prind, dar e fericit că apare la televizor şi-mi povesteşte mereu că odată un pensionar l-a oprit şi i-a vorbit.

Să ştii: baiu' nu-i doar la ei. Ne dorim din ce în ce mai puţin, cu sentimentul că dacă avem visări mici ne vom strecura mai uşor. Nu le mai cerem proiecte, stăm cu telecomanda în mână şi dacă duc o frază la capăt părem fericiţi. La fel: aproape entuziaşti dacă vreunul dintre ei foloseşte corect cuvântul „finalitate”.

Tom şi Jerry de fapt nu se urăsc niciodată – îşi duc povestea dintr-un sentiment ciudat al datoriei. Alteori fac blat şi ajung la complicităţi ciudate, fac casa vraişte şi se fugăresc ca turbaţii spre deliciul copiilor lumii.

Într-o zi vremurile se vor răzbuna şi ne-om trezi că merităm ce ni se-ntâmplă.

Voteaza articolul
Nici un vot
Articole din aceeasi categorie
Oraşul care se dezvoltă ameţitor ne creează ameţeli în trafic. Clujul este cu adevărat sub asediu la orele de vârf şi pare că soluţia salvatoare nu mai vine.
23 Mar. 2019
09:00
2
Parafrazarea numelui unui celebru film mi se pare sugestiv pentru emoţia trăită la întâlnirea cu generaţii de elevi şi dascăli de la prima şcoală.
15 Iun. 2018
07:45
1
Știu, serviciul de urgență e gratuit în România.
09 Mai. 2018
10:21
5
Să ne imaginăm următoarea scenă. Băieții de la Arsenal înfulecau fripturi cu cartofi prăjiți când Wenger poposea în Insulă venind din îndepărtata Japonie, prin 1996.
26 Apr. 2018
15:53
1
România este pe ultimul loc în ceea ce priveşte siguranţa drumurilor din Uniunea Europeană.
16 Apr. 2018
10:00
7
Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3. Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3.
02 Apr. 2018
11:14
7

Post new comment

Comentarii

Propaganda chiar funcţionează! Din pct meu de vedere chiar nu contează ce eşti, atâta timp cât lupţi pt TRANSILVANIA!

spune sincer!
a i regreta daca ash zice ca sint ungur?

toamna se numara bobocii si iarna voturile.
Vom avea subiect de disputa si cearta pana de Craciun si Anul Nou.
Colindele se vor transforma in blesteme iar colindatorii ne vor pocnii cu biciul pe la urechii de parca suntem la Circus Arena parlamentarilor din Romania.Dresori precum Ponta si Antonescu nu au reusit sa-l inblanzeasca pe batranul lup de mare Basescu dar nici hienele din partidele de opozitie.Ninsoarea abundenta va tine oile si mieluseii departe de urnele electorale care paradoxal la finalul zilei vor fi pline de buletine de vot.Circul se va incheia cu strigaturi de bucurie sau de frustrare,cu amenintari dar si cu lovituri sub centura,caci altfel nu se poate.Nea Gherman o sa mai scrie o epistola de aia cu talc dar care ca de obicei nu va influenta nici vremea,nici voturile si mai ales nici pe norocosii alesi.Sa traiasca alegatorul caci el face viitorul!

65%NU VOTEAZA ,,,,,,,chiorul!!!!!!!!!

Domnule Nicoara, nu ne intereseaza nici macar XXX matale. Despre chior mai discutam peste 2 ani, cand ii va expira mandatul. Chiar asa de prosti ne crezi?

Acum cateva zile, cand am spus ca inclusiv (sau mai ales) la Cluj e un blat politic, am primit voturi negative si injuraturi. Ma bucur ca si Sabin Gherman a ajuns la concluzia ca partidele sunt ca Tom şi Jerry, care de fapt nu se urăsc niciodată si care fac blat şi ajung la complicităţi ciudate, fac casa vraişte şi se fugăresc ca turbaţii spre deliciul copiilor lumii" (a se citi spre deliciul nostru, a celor care maine vom vota).
Si ma mai bucur ca niste copii si au dat seama de acest blat mai repede decat multi dintre cei ce posteaza comentarii pe acest site. In cazul asta, VIITORUL SUNA BINE. Din pacate, voi avea de asteptat pana acesti copii vor avea drept de vot.

Nu, nu suntem in America... Pentru o clipa ma speriasem... Calmati-va fratilor... cate secole au trecut de la abolirea sclaviei pana la alegerea unui presedinte de culoare? Atata trebuie sa treaca si la noi pana romanii s-or intelege cu ungurii. Cel putin. Ca se inteleg la un pahar, ca-s vecini buni aia e ok. Dar daca Gyuri o sa candideze la primarie n-o sa-l aleaga romanii... Pana nu dispare mentalitatea "e ungur da-i baiat bun", n-o sa vedeti Transilvania autonoma. Ca s-or sapa unii pe altii si-or cadea toti in groapa comuna numita Romania! Nu va imbatati cu apa rece!

:-)) Faina comparatie!
Eu as vrea sa prindem vremurile in care un om politic ungur va vrea sa reprezinte si interesele romanilor. Deocamdata candideaza numai in numele unor entitati stabilite pe criterii exclusiv etnice.
Dupa cum stim, Obama a fost candidatul uneia dintre cele doua mari forte politice, nu a fost candidatul partidului negrilor.
Deci principala problema retrograda este “exclusivismul” si separatismul ungurilor.
Iti pot da o multime de exemple din domeniul sportului de unguri foarte iubiti de toata lumea. Nu vad de ce n-ar fi valabil si in politica.

draga Vero . tare esti pe o dunga ! mai demult asa erau tovarasi care au absolvit scoala de partid . dar cred ca este o asemanare ,asa,,,,mai nefericita . Scuze daca am greseli de ortografie ,romana nu este limba mea materna .dar cred ca ma pot face inteles

ptr ca romanica sa poata sa shi impuna cultura regateana,era nevoie de politica sovina pe care a promovat o inca de la anexarea din 1920.
repet:azi intilnesti la tinerii rumini mai multa ura impotriva ungurilor decit dupa terminarea razboiului.adica cei care efectiv au suferit si ii urau erau mai putini decit sint azi!raspunsul: propaganda functioneaza!

Mulțumim pentru veștile bune !!!

Pai or fi bune vestile pentru voi. Da' mie mi-ar placea sa traiesc in America... sau, ma rog ca-n America. Ca voi traiti cu secole in urma.... In ziua de azi toate natiunile se lupta impotriva terorismului, voi va luptati impotriva ungurilor! Voi aveti mai multa simpatie pentru arabul Raed Arafat decat pentru concetatenii vostri unguri. Sigur, am toata stima pt dr. Arafat, dar ce vreau este sa arat mentalitatea de ev mediu care reiese din unele comentarii... Ca de era ungur Arafat n-ar fi gasit simpatia si sustinerea pe care o are!

"Ca de era ungur Arafat n-ar fi gasit simpatia si sustinerea pe care o are!"
Și asta nu îți spune nimic despre unguri ? America te așteaptă cu brațele deschise, să lupți împtoriva teorrismului. Followr your dream !

Bah Sabine,

Scrii normal, eshti prea cu picioarele pe pamant, prea la obiect, prea zici lucrurilor pe shleau.....nu tu limba de lemn, nu tu servilism....pai gazetar eshti tu?
Felicitari...noi ardelenii (aia vero, huni si romani laolalta) te iubim mah !
Da-i bataie !

.....despre asta am povestit ...vin unguri! Nimic nu mai conteaza . cu aceasta lozinca devi roman (VERO) ,bun patriot,luptator pt libertate, nationalist (ala bun) ca ala rau e unguru, si din bunatatea ta ca om crestin , astepti sa fiie expulzati. esti tolerant si tu sti ce trebuie facut sa fiie bine pt maghiarimea din Transilvania.-)) nu promovez ppmt !!! dar am incercat sa va demonstrez ca oice lucru care va fii spus despre autonomia admin- fiscala a transilvaniei va fii prezentat ca o blasfemie adusa de unguri cetetenilor majoritar romani. Nu votez cu Tom sau Jerry dar nici cu Felix motanul..-))

Prietene, se pare ca nu intelegi sau esti tendentios.
1. Sa-mi spui mie ca si roman sa votez ppmt, o entitate de dreapta pe care o doare in sezut de romani, e ca si cum ti-am spune eu sa votezi cu Romania Mare, sau as incerca sa te conving ce beneficii ai avea tu cu Noua Dreapta in parlament.
2. Autonomia financiara poate fi un lucru bun pentru toti, dar numai dupa crearea unei discipline fiscale stricte. Altfel, banii vor ajunge tot la aceiasi beneficiari, care se infrupta din ei si in sistemul centralizat.
Pe de alta parte in conditiile unei discipline fiscale, un sistem centralizat ar putea folosi putinele resurse financiare existente mult mai eficient, prin implicarea lor in proiecte de anvergura, de interes national. E ca si in agricultura: este mult mai eficient sa exploatezi suprafete mari, comasate, unde din putinul fiecaruia adunat la comun se pot achizitiona tehnologii si utilaje, decat fiecare sa dea cu sapa pe petecul lui de pamant.
3. Federalizarea este reuniunea mai multor state într-o federatie. Care ar fi statele acelea? Transilvania si statul ostil Romania (conform unuia dintre ideologii ppmt)?
Singura “federatie” benefica pentru ardeleni e UE.
4. Stai linistit, ungurii de treaba(marea majoritate) is aici de mult. Traim impreuna, muncim impreuna, infruntam aceleasi probleme, avem bucurii si necazuri comune incercand sa scoatem in evidenta ceea ce ne uneste, nu ceea ce ne desparte.
5. Prin “vero” inteleg fara diacritice. Pisti o uitat sa le puna.

Draga Vero.. nu sunt tendentios ,si nu doresc ca tu sa votezi ppmt , cum nici eu nu votez noua dreapta care se pregateste de lupta si de
razboi ..! despre altceva este vorba aici, incearca sa vezi dincolo de pericolul unguresc,fa un efort si incearca poate vei reusi.Esti adeptul statului centralizat !!! Doresc sa te anunt ca din anii 50 NUMAI DE ASTA AI PARTE !! poate esti dintre aceia putini si fericiti carora acest sistem i-au adus prosperitate si bunastare...)) si atuncea este normal sa te lupti in continuare pt el.
Au aparut si unguri de treaba ..)) cumsecade , nu am stiut ca exista din acestea ,prin postarile tale trecute ne ai convins de altceva , de citate ,de expulzari de tradari ect..ect. dar asta e .un ungur cumsecade nu pune intrebari doar asculta si executa , plateste taxe cu dedicatie pt autostrazi care vor fii facute dincolo de carpati,Dar nu trebuie sa te ingrijorezi nu va fii autonomie fiscala nici federalizare, totul e bine si frumos cum este acum ,dar te rog sa explici aceste lucruri si romanilor care pleaca la cules de capsuni sau medici in occident.de exemplu in Cataonya. draga vero tin sa precizez ca nu sunt ungur si nici simpatizant al ppmt lui, dar ma consider TRANSILVANEAN si doresc sa vad lucrurile care ne leaga ,asa cum ai scris si tu .

Deci esti tendentios…
Sunt adeptul disciplinei fiscale, fie in cadrul unei autonomii, fie intr-un sistem centralizat(de alt tip decat cel la care faci tu referire).
Se pare ca si intelegerea limbii romane iti joaca feste. N-ai priceput mare lucru din comentariile mele anterioare.

voteaza cu cacaraii ma Sabine!

ca sa tii cu basinistii chiar ca trebuie sa fii bisnitar!

Ce-am ajuns... Sa ni se promoveze niste extremisti maghiari ca potentiali salvatori! Te apuca greata cand citesti comentariile astora. Sper sa-i urmeze cat de curand pe pakistanezii expulzati!
Sa ne fereasca Dumnezeu sa intre ppmt in parlament! :-) Ar fi un dezastru si pentru romani si pentru unguri. De ce si pentru unguri? Ar fi un climat prielnic pentru revenirea extremismului romanesc, Si nu cred ca le e dor de perioada lui Funar si a lui Vadim... Cum am fost nevoiti sa votam cu bolsevicul de Iliescu, numai sa nu castige Vadim, vom ajungem (romanii) sa votam cu UDMR numai sa nu iasa astia. :-)
Din cateva convingeri politice ale candidatilor PPMT se desprinde o dragoste netarmurita fata de noi, romanii ardeleni:
Zsolt Attila Borbély
De când mi-am format convingerile politice, cam prin 1983, credo-ul meu
poate fi rezumat în două cuvinte: reintegrare maghiară. Cu alte cuvinte fuziunea culturală,
economică - si pe măsura posibilităţilor - politică a comunităţii naţionale maghiare fragmentate prin Tratatul de la Trianon, formarea acestei comunităţi într-o comunitate de voinţă si destin comun.
Pentru atingerea acestui scop, independenţa politică cât mai mare a maghiarilor din Transilvania
este indispensabilă, care, în condiţiile geostrategice actuale, poate fi închipuită în cadrul unei
autonomii pe mai multe niveluri. Un alt aspect este unificarea naţională peste frontiere, bazele
juridice ale acestei idei fiind create în 2010 de al doilea guvern Orbán prin extinderea dreptului la
cetăţenia maghiară. Politicienii maghiari au obligaţia morală si politică de a întări forţele
centrifugale în rândul comunităţilor din Bazinul Carpatic, si de a face tot ce le este în putință în
vederea independenţei faţă de statele străine, ostile.
Ede Lázár
Am decis să candidez pentru reprezentanţa „patriei” restrânse, a câtorva
localităţi din Scaunele Gheorgheni si Odorhei îndemnat de menirea mea, de profesia mea si de setul de valori comune cu Partidul Popular Maghiar din Transilvania.
Zoltán Csibi
Vreau autoguvernare pentru Ţinutul Secuiesc!
T. Tibor Toró
Ca si presedinte al Partidului Popular Maghiar din Transilvania, această
mostenire mă obligă la servirea fără compromisuri a comunităţii noastre secui-maghiare, la
reprezentanţa consecventă a autonomiei.
Imre Sánta
Motoul meu: cu credinţă, perseverenţă obstinată, fără compromisuri pentru maghiarii din
Transilvania, pentru autonomia Ţinutului Secuiesc.
Sándor Soós
Interesele naţionale trebuie reprezentate unitar, independent dacă un politician lucrează în
Budapesta, în Bucuresti sau în Cluj-Napoca. Cred în Transilvania, cred într-un viitor mai frumos
pentru maghiari
Lajos Tamás Endreffy
Autonomie neapărat!
István Csomortányi
Maghiarii din Bazinul Carpatic constituie o naţiune autohtonă, constitutivă de stat, având o cultură si tradiţii originale, indiferent în câte fragmente a sfâsiat-o istoria.
Félix Hupka
Precum contele Mikó Imre a formulat: „Ceea ce cu violenţă nu, putem duce la împlinire lucrând
încet si domol.” Reprezint politica centrată pe Transilvania, ceea ce se poate obţine prin măsuri
economice!
Csaba Pálosi
Cred că ideea autonomiei naţionale va fi soluţia bună pentru toţi oamenii maghiari.
András Tőkés
Vreau să reprezint uniunea dreptei naţionale autonomiste. Consider important să începem reforma sistemului de învăţământ român, iar dacă asta nu e posibilă, desprinderea sistemului educaţional maghiar de cel român.
Lóránd Varga
Cred în faptul că o politică centrată pe Transilvania, bazată pe muncă, responsabilă ne
va asigura pentru ceea ce luptăm cu toţii – o regiune independentă, puternică, unde sunt
reprezentate în primul rând interesele maghiarilor din Transilvania.
Éva Konglovits
Sunt adepta angajată a unificării naţiunii maghiare de peste hotare,
respectiv a ideii unei Românii federaliste. Voi promova aceste idealuri, vreau să muncesc pentru a le realiza.
András Bereczki
Cu angajament naţional si crestin, gândire liberă civică, cred în politica pluralistă, si sunt adept al
autoguvernării maghiarilor din Transilvania.

Cine ia atâtea unlike-uri, tu sau cei citați ? :)

Normal ca ei. :-))

Culmea culmilor: sunt MOLDOVEAN (din Bacau) si ma "trezesc" ca PPMT are un candidat si la... Bacau!!! :) Poate imi explicati voi ca locuitori ai Transilvaniei cum acest candidat va reprezinta interesele in cazul in care este ales...

acolo exista inca o comunitate mica de ceangai,domnule!

Daca va referiti la maghiarofonii din zona Ghimesului, atunci va inteleg.

Va inteleg in sensul ca stiu la ce va referiti. Dar acesti CEANGAI M AGHIARI sunt in MOLDOVA (judetul Bacau este in MOLDOVA), si, de aceea va mai intreb odata: CUM VA REPREZINTA PE DUMNEAVOASTRA, CA TRANSILVANENI, CINEVA ALES IN MOLDOVA? DACA S-AR FI VRUT CORECTITUDINE DE CE NU E CANDIDAT CINEVA DIN RANDUL ACESTOR CEANGAI? CANDIDATUL PPMT-ULUI E DIN MIERCUREA - CIUC.

in aceeashi logica de romanica(shtitzi trebe sa fim unitzi)in care regatenii candideaza in Ardeal sau un moldovean de al dumitale a fost ales primar in napoca

Nu incercati sa manipulati. Problema este ca persoana in cauza candida in Moldova, din partea unei formatiuni politice a carei program electoral era axat numai pe Transilvania.
Asta ca sa nu mai adaug titulatura PPMT ("Partidul Popular Maghiar din Transilvania"). In concluzie CE CAUTA IN MOLDOVA UN PARTID AXAT DOAR PE TRANSILVANIA?

A si vezi ca REGATEAN = LOCUITOR AL TERITORIILOR CE CONSTITUIAU ROMANIA INAINTE DE PRIMUL RAZBOI MONDIAL.

Daca va referiti la maghiarofonii din zona Ghimesului, atunci va inteleg.

Daca va referiti la maghiarofonii din zona Ghimesului, atunci va inteleg.

http://www.neppart.eu/20121123candida-i-2012.html?page=1

zicetzi domnule:´´Sa ne fereasca Dumnezeu sa intre ppmt in parlament! :-) Ar fi un dezastru si pentru romani si pentru unguri. De ce si pentru unguri? Ar fi un climat prielnic pentru revenirea extremismului romanesc´´
din ce sat atzi venit la napoca?lucratzi in mai sau in man?sau sri
incercatzi in aceeasi logica,care e ok!sa va explicatzi de ce a aparut PPMT!
si va mai spun ceva,nu dvs ci cititorilor:aur,vatra romineasca.prm sint creatzii de inceput ale pcr ului,respectiv fsn.
PPMT apare ca raspuns la inadecvarea politicii udmr cu cerintele electoratului maghiar.
si eu socotesc ca intrarea in parlament ar radicaliza pozitiile,dar se pare ca maghiarii nu au alta shansa,altfel vor fi shtershi ca comunitate importanta in viitoarele recesaminte.
regatenii au purificat etnic Transilvania,ma rog metoda pashnica sa i spunem.pe majoritatea ardelenilor rumini i a regatzanizat.sint acum cam acelasi nr de hoti pe m patrat ca in regat.

Sunt originar din centrul Transilvaniei.
Categoric nu! Lucrez in domeniul privat.
PPTM e o extensie a politicii promovate de guvernul Orban. Este o miscare animata de o ideologie revizionista tot mai putin mascata (Zsolt Attila Borbély vorbeste deschis de reintegrare maghiara, fuziunea culturală, economică - si pe măsura posibilităţilor - politică a comunităţii naţionale maghiare fragmentate prin Tratatul de la Trianon, întărirea forţele centrifugale în rândul comunităţilor din Bazinul Carpatic, si de a face tot ce le este în putință în vederea independenţei faţă de statele străine, ostile.)
Radicalizarea acestui tip de mesaj va genera unul pe masura din partea noastra, a romanilor.
In cadrul discursurilor nationaliste radicale romanesti avem si noi o gramada de mesaje ostile. Cele mai multe justificate, atat timp cat e vie amintirea traumelor prin care au trecut inaintasii nostri. Si nu vorbim numai de fapte petrecute acum cateva sute de ani ci si de unele relativ recente, din moment ce mai exista inca martori ai evenimentelor care sunt in viata. Stim cu totii ce s-a intamplat dupa retrocedarea Ardealului de Nord. Cu atatea grupari paramilitare, de extrema dreapta, sunt sanse mari ca istoria sa se repete intr-un context similar.
E clar ca asa nu vom ajunge niciodata la un consens.
In conditiile acestea, fara intelepciune, nu vad cum am putea construi un viitor comun.
UE este singura entitate care ne poate crea un cadru in care sa ne promovam si sa ne respectam unii altora valorile.

Poate ai dreptate, poate nu.
Insa am o intrebare!
Sa luam acest exemplu:
"Sándor Soós
Interesele naţionale trebuie reprezentate unitar, independent dacă un politician lucrează în
Budapesta, în Bucuresti sau în Cluj-Napoca. Cred în Transilvania, cred într-un viitor mai frumos
pentru maghiari",
si sa-l transformam putin:
Interesele naţionale trebuie reprezentate unitar, independent dacă un politician lucrează în
Belgrad, în Bucuresti sau în Cluj-Napoca. Cred într-un viitor mai frumos pentru romani! Apropos de romanii din valea Timocului.
Ce parere ai? Asa e OK?

Rupte din context, sunt OK ambele.
Luate in context, e corecta ultima, pentru ca nu se pune in discutie integritatea Serbiei (ce-o mai ramas din ea).

1 Cei care spun sa votäm pe ei cä ceilati au furat mult spun ca si ei sä poatä sä fure de aici inainte.
2 La noi in campanie de ce se adreseaza românilor si nu cetätenilor? Nouä care nu suntem români nu trebuie sä se adreseze nimic? Am väzut campaniile din Ungaria acolo nu se adreseazä maghiarilor ci cetätenilor.Asta e valabil si pt presä.Nu se spune cât platesc ungurii,cât câstiga ungurii ci cât plätesc,câstiga cetätenii.

Asa este singurul partid ce a spus cu voce tare ce multi gandesc in 'soapt' a fost PPMT ! daca aceasta idee ar fii sustinut si promovat de o alta fomatiune politica romaneasca ..a.r fii avut un real succes in Transilvania.gresala ppmt -lui este ca sunt maghiari si orce idee cad de buna sa fiie este promt si repede combatut cu pericolul ce ne pandeste de mii de anii ,,,.. vin unguri)).Eu cred ca intr-un partid care le va uni pe majoritatea Transilvanenilor sub un cel comun !! Si cred ca stiiti despre ce gandesc in soapta-))

Ceru-i comun de mult.
Orizonturile sunt diferite.

Ai dreptate!
Noi ne uitam spre vest. Da tu?

Te-i uita tu spre Vest, dar nu mai departe de Buda. Noi ne uităm abia de la Hainburg încolo.

Poate ca ai dreptate. Insa eu doar Te-am inrebat, si nu te-am catalogat. Asta-i diferenta dintre noi!

Crezi ? Eu cred că sunt diferențe mult mai importante.

Ati bolunzit deabinelea... Cum sa voteze romanii un partid unguresc? Ce, va credeti in America!?

Ei, da' ca sa vorbeasca despre programe trebuie sa aiba viziune. Nu viziunea de a-l da jos pe ala ca sa ajunga in locul lui. Si sa ne promita ca va fura mai putin! Ci sa aiba habar de unde porneste si unde vrea sa ajunga. Asta se dobandeste prin munca, in timp. Se acumuleaza in urma unor ani de experienta, ani in care se demonstreaza ca stii, ca esti orientat, ca stii unde trebuie sa duci lucrurile si cum se face asta. Asta-i treaba serioasa, nu palavrageala. Dar nu e pentru Romania acestui moment... Chiar n-ai ce alege! Si asta nu e de-acum, se perpetueaza de imediat dupa Revolutie... Poate si lipsa exercitiului democratic, a culturii politice. Si cu siguranta lipsa doritorilor de a se implica in educatia noastra a cetatenilor... Este rusinos cata lipsa de educatie si cultura se vede in campaniile electorale...

In caz ca sunteti ardeleni si va place tare USL sau nu va place deloc ideea de autonomie sau independenta a Transilvaniei mai cititi aici si vedeti cate are de gand sa faca Ponta pentru sudisti:
http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/ponta-la-aeroportul-cra...

Bine ca noi din Transilvania dam cei mai multi bani la buget. Mama lor de hoti balcanici ce sunt. Unire ne-o trebui? Apoi avem unire pana simtim acru in gat.

Ovi: nu e vorba nici de Ponta, nici de Băsescu, ci pur şi simplu de inconsistenţa programelor propuse nouă. eu încă sunt atât de naiv încât să aştept un partid care să-mi propună repere pe termen lung şi să-mi rentabilizeze ţara în care trăiesc. de-aia am şi rămas aici, ca si tine, cred :). da' no, musai să mai aşteptăm

De acord. MI-a placut programul in 12 puncte de aici:
http://www.evz.ro/detalii/stiri/programul-meu-de-guvernare-al-dumneavoas...

In rest, eu stau pt ca inca mi-e ok aici. Si eu si nevasta lucram la firme straine si avem salarii decente. Dar in clipa in care mafiotii din politica o sa strice lucrurile nu ma uit o clipa innapoi - plec unde vad cu ochii. Stiu ce pot ca si meserie, am ai avut oferte de munca din afara, gasesc oricand de lucru in Europa de Vest sau America de Nord, deci nu stau sa sterg pe jos dupa Ponta si Antonescu. Fac ceva pe capul lor de hoti incompetenti. Dar ma enerveza bataia de joc pe care o fac de tara asta si mai ales de Ardeal. Si ma mai enerveaza cata prostime voteaza cu ei fara sa-si dea seama ca votul ala, reactia aia razbunatoare venita din glanda si bazata numai pe hormoni se va intoarce impotriva lor. Va spun sincer ca ma pregatesc deja sa asist ca un spectator distrat la circul care va urma. Pt ca Voiculescu, Fenechiu si Dragnea nu-i vor lasa pe Ponta si Antonescu sa mimeze rolul unor lideri pro-europeni ci vor pune presiune pe ei ca sa incalece justitia si sa-i scape pe ei de dosare penale. Iar in acel moment FMI si CE ne vor taia fondurile de pensii. Sa vedeti atunci ce distractie va incepe cand nu vor putea plati pensiile. Daca n-au mai vazut ei guvern rasturnat de sute de mii de oameni iesiti in strada in ultimii ani vor putea vedea atunci. Eu abia astept. Chiar imi doresc sa se atinga de DNA, ANI si altele, tocmai pt a le da occidentalilor motiv sa-i arda la bani. Baietii astia din USL se cred pe cai mari. Ei cred ca pot face ce vor daca iau majoritatea voturilor in alegeri. Au uitat un lucru esential spus de Mario Dragi - seful BCE: "statele si-au cedat suveranitatea cand au decis sa se imprumute de pe piete externe". Ori Romania face demult asta. Va spun: abia astept sa atenteze la statul de drept din nou si sa le dea motiv celor de FMI si CE sa le taie banii. In 6 luni USL-ul va fi la cosul de gunoi al istoriei. Asta daca nu cumva o sa reziste Ponta presiunilor penalilor, dar nu cred pt ca in momentul ala il debarca si pe el rapid. Penalii sunt disperati dar nu inteleg ca jocul a fost pierdut deja. Nu mai au scapare. Acum occidentul - cei care ne finanteaza pensionarii - fac regula jocului si aia nu mai vor ca justitia sa fie incalecata politic. Simplu! Penalii sunt in sah si nu vor scapa de mat, oricat se chinuie ei. E doar o chestiune de timp. Sa asteptam deci si sa privim la spectacolul care va urma.

sintetzi tinar domnule;nu o spun ca reprosh(cit n ash da sa fiu si io),dar atentzie:in spectacol vetzi juca si dvs insa scenariul si regia va va fi impusa.judecatzi poate;imi fac bagajele si plec;ei, inca din 47 au inceput astfel de istorii de vietzi sfarmate,unii au reusit altzii au murit in inchisori.mai incoace la granitza si sute,poate mii,dar romanica merge inainte.
autorul vorbeste de´´inconsistenta programelor´´ptr Transilvania.e un mod ambiguu si impaciuitor de a vorbi de clara disparitate intre participatie si beneficiu.
atunci cind a avut curajul sa spuna´´m am saturat de romania´´l am apreciat mult.adevarul ca puteau sa l omoare.asha ascuns cum o fac comunistii.cu plutoniu sub scaun la ancheta.azi e altul.
de cind Transilvania a fost anexata,din punct de vedere economic a cazut enorm.sigur,un ardelean taran ajuns intr un oras mare transilvan,nu are aceasta perceptie(mai mult ca el in mod particular a avut de cistigat),dar azi Transilvania cu greu mai poate concura cu regiuni din vest,inainte,da!
cultura cosmopolita a Transilvaniei era invidiata si in vest.azi,mitocanii regatene vezi peste tot si aci.

"Eu aşteptam să-mi vorbească despre..." Asteptati sa vi se spuna povesti, sa promita, sa va minta? ....."ei îmi explicau [...] ba că ăilalţi or furat nepermis de mult (sic!).."...pai, macar in acest caz stim ca ceea ce spun e adevarat!

Sabin, multa lume asteapta de la tine un semnal cu cine ar fi de votat. E dificil, intr-adevar, dar totusi cred ca pentru noi transilvanenii, ar fi important sa intre PPMT-ul in parlament, sa existe macar o voce pro-federalista, pro-descentralizare reala acolo. Poate nu e varianta optima, dar tot e ceva. Participarea lor in campanie a fost un mare castig, a reusit sa darame niste tabu-uri, si au fost prima formatiune politica care si-a asumat proiectul transilvan. Nu au experienta, poate nu stiu inca sa minta frumos ca altii cu multe mandate la activ, dar se vede in ei un soi de prospetime si atasare de principii de care mi-a fost dor. Sa nu ne lasam atrasi in jocul ca avem de ales doar dintre Tom si Jerry. In fond, de asta e frumoasa democratia, ca poti alege si pe cei care nu vor castiga, dar stii ca te vor reprezenta.

Semnalul a fost dat într-un editorial de acum câteva zile, și văd că a fost recepționat exact.

Doară nu am bolunzit la cap să votez cu partidul lui Lazlo Tokes. Nici măcar nu au pagina web în limba română. Interesele lor sunt foarte clare - o Românie dezbinată şi slabă.

Stefan: se poate să ai dreptate. dar pentru un "semnal" ar trebui să renunţ la calitatea de gazetar. nu e cazul. încă :)

Principiile etice sunt importante si pentru mine, nu mi-am imaginat sa strigi tare, "votati-i ma, pe aia". Dar o formulare mai optimista decat asta din tom si jerry, de genul "mergeti la vot si alegeti-i pe cei care nu au fost la guvernare, alegeti candidati proaspeti si care isi asuma vertical atasamentul pentru Transilvania si fac din subsidiaritate principalul element din programul lor politic ", ma rog ceva de genul. Eu nu ma pricep la zis si scris.
Acel "inca" imi da sperante, doar ca acum e un moment bun pentru a avea o minima reprezentare politica pro-transilvana reala, nu de fatada. Urmatorul moment e peste 4 ani. Pfuai, cate o sa ni se intample in anii astia...
Faci tu cum stii mai bine.
Oricum, ma gandeam ca pentru binele tarii e mai avantajos sa intre PPMT in parlament si sa se aduca pe ordinea de zi in dezbatere civilizata si institutionalizata regionalizarea cum trebe si federalizarea. Ca daca subiectul asta nu o sa fie pe ordinea de zi a politicienilor, atunci ei o sa trateze autoritar a la Bratianu subiectul, si atunci se va produce o contra-miscare civica transilvana cu efecte mai grave. Cu cat suntem ignorati mai tare si suntem luati de fraieri mai tare (isi vor da baietii arama pe fata), cu atat ruptura carpatica va fi mai mare si consistenta. Asta insemnand, evident in cele din urma independenta.

Ba Pisti, du-te si ia ceva de febra. Cam delirezi...

Stefan: acuma e campanie şi le-aş bruia "proiectele". dar în emisiunile mele despre Transilvania şi identitatea ei vorbesc. şi asta pentru că eu chiar cred în Transilvania

Ati bolunzit deabinelea! Cum sa voteze romanii un partid unguresc! Ce, va credeti in America???

americanii aia nici nu shtiu ce inseamna sa tzi aperi patria de unguri pina la ultima suflare

Pai clar ca nu. Aia traiesc in secolul 21 si se lupta cu terorismul. Noi (adica voi!) inca cu morile de vant!

Pai sa-i voteze ungurii pe PPMT nu? Ca doar de aia are in denumire sintagma "Partiduk Maghiarilor"

Nu isi zice "maghiarilor" ci "maghiar". E o diferenta de nuanta. Si nu vad o problema in asta, a fost fondat din sanul comunitatii maghiare. Daca tot vorbim de denumire insa, apreciez ca apare "din Transilvania", iar pentru mine asta conteaza mai mult. E primul partid oficial inregistrat care are in denumire Transilvania. Ar fi fost si al lui Sabin, dar nu l-au lasat la vremea lui.
Sunt convins ca daca ar apare o constructie transilvania transnationala, PPMT ar fi primul care ar adera la ea. Dar deocamdata suntem departe de asa ceva, iar daca acum PPMT nu prinde parlamentul, nu o sa avem deloc o reprezentare consecventa pro-transilvana in Parlament. Nici macar una "maghiara"...

Spune stimabile....in America exista partidul italienilor,arabilor negrilor,sau al pieilor rosii ?!......FUGI TARE !

Decât unguri, mai bine mitici !

decat ***EDITAT***ie balcanica, evident ca mai bine civilizatie Mittel Europa.

Inteleg ca Tom si Jerry se citesc Crin si Ponta nu? :)

Se citesc ARD si USL. Dar asta nu inseamna ca restu se exclud... ca si in Tom si Jerry sunt mai multe personaje.

Ovi: nu :) . sunt toate partidele laolaltă. aşa văd eu

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide