Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Luni, 14 Ian. 2013, 09:06
16
8457

De ce miroase statul a vidanjă

Statul român e un stat ciudat şi în fruntea lui ajung îndeosebi tot felul de nenorociţi cu sclipici ideologic – şi asta n-o mai pun cu semnul întrebării. Eugen Nicolaescu a ajuns la şefia Ministerului Sănătăţii din postura de pacient – şi asta se vede.

de ce miroase statul vidanja
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Zice "liberalul" (sic! - şi scuze liberalilor): “Cineva care îşi dezvoltă o afacere privată nu şi-o face pe banul public. Când îşi gândeşte business plan-ul respectiv, ca să-şi facă investiţia, se gândeşte ce venituri are din ceea ce poate el, nu din ceea ce fură de la stat sau din ceea ce încearcă să obţină prin trafic de influenţă – sau poate printr-o competiţie foarte serioasă şi foarte deschisă, ceea ce mă îndoiesc. Deci, în acest moment, decizia noastră este clară: sectorul public trăieşte din banul public; sectorul privat trăieşte din banul privat" - adică un fel de argument că Ministerul Sănătăţii nu va mai deconta servicii medicale către spitale şi clinici private.

Păi tovarăşu' ministru, hai să le luăm pe rând:

1. dacă eu am şcoală peste medie, muncesc peste medie şi câştig peste medie înseamnă că plătesc şi taxe peste medie. Şi dacă vreau să fiu tratat într-un spital mai bun, fără plicuri şi aspirină de acasă, adică mult peste media fixată de incompetenţii de la minister – ce faci?: îmi spui?: treaba ta cât ai plătit pentru sănătate, dacă vrei condiţii scoate banu'? Atunci, dragă comunistule de serviciu, nu mai plătesc nimic către statul tău şi când am nevoie mă duc la privat şi cu asta basta.

2. Şi deci cine îşi deschide o afacere musai să se gândească să fenteze statul? Nicolaescu porneşte de la ideea ceauşistă a mandatarilor consideraţi hoţi prin definiţie: adică nu există oameni de afaceri cinstiţi, doar traficanţi de influenţă şi mâncători din banii publici.

3. Aşaaa deci: “sectorul public trăieşte din banul public; sectorul privat trăieşte din banul privat". Şi sectorul public de unde are bani? Există o tiparniţă de bani pentru bugetari şi una pentru privaţi? Oare cum ar fi ca fiecare să trăiască după munca sa? Câţi cărători de serviete de prin ministere (da, şi al Sănătăţii) ar muri de foame? Asta cu banii mei şi banii tăi e ca-n bancul ăla sovietic: “noi suntem ca fraţii/ ne mâncăm căcaţii/ când tu ţie/ când tu mie/ când tu la amândoi”.

Nu mai scriu despre bezmeticelile ministrului pentru că nu mă lasă şefii să sudui mult. Dar e de povestit despre noua abordare a condiţiei de cetăţean: cel ce plăteşte taxe e hoţ, cel ce nu plăteşte e iar cocoloşit. Statul român se transformă iarăşi în tribună de lux a şmecherilor, a bărbaţilor care de bărbaţi ce-au fost n-au candidat ani de zile în Sudul natal ci, de exemplu, în Târgu Mureş – Nicolaescule.

E o nemernicie – şi de asta, ministre, îţi spun: mi se rupe deci de guvernarea ta, mi se rupe că pute locul după voi şi să ştii: fiecare leuţ din impozitul meu nu mai vine din solidaritate, nu din sentimentul cu musai să rabzi pentru ţară -

ci din colon.

Voteaza articolul
Nici un vot
Articole din aceeasi categorie
Oraşul care se dezvoltă ameţitor ne creează ameţeli în trafic. Clujul este cu adevărat sub asediu la orele de vârf şi pare că soluţia salvatoare nu mai vine.
23 Mar. 2019
09:00
2
Parafrazarea numelui unui celebru film mi se pare sugestiv pentru emoţia trăită la întâlnirea cu generaţii de elevi şi dascăli de la prima şcoală.
15 Iun. 2018
07:45
1
Știu, serviciul de urgență e gratuit în România.
09 Mai. 2018
10:21
5
Să ne imaginăm următoarea scenă. Băieții de la Arsenal înfulecau fripturi cu cartofi prăjiți când Wenger poposea în Insulă venind din îndepărtata Japonie, prin 1996.
26 Apr. 2018
15:53
1
România este pe ultimul loc în ceea ce priveşte siguranţa drumurilor din Uniunea Europeană.
16 Apr. 2018
10:00
7
Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3. Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3.
02 Apr. 2018
11:14
7

Post new comment

Comentarii

In nici un stat democratic nimeni nu te obliga sa iti faci asigurarea de sanatate la stat!!! Rusine lor!!!

Ei, d-le Gherman, de data asta nu pot fi de acord cu Dvs, pentru ca, cei ce merg la un SPITAL (!) privat, de exemplu pentru o interventie chirurgicala, platesc pe chitanta pentru o operatie obisnuita cca 1.000 Euro. Asta pe langa banii pe care CLINICA privata, ii primeste de la CNAS ! Daca Domane fereste, ceva nu a mers bine, pacientul este transferat...la clinca de stat ! Pe de alta parte, da, orice spital PRIVAT, este sau trebuie sa fie supus concurentei acerbe de pe piata libera, adica cine e bun - rezisat, cine nu - nu ! Cine are un accident, sau o ursgenta, ajunge desigur la celebrul UPU, subdimensionat, subfinantat, cu medici prost platiti, si care...salveaza vieti, zilnic, 24 ore/zi !
Totodata, in mod analog, consider ca si sistemul de invatamant, ca si cel sanitar, trebuie sa detina ambele componente: de stat si particular, cu diferenta ca cel de stat trebuie sa fie finantat de stat, iar cel privat, strict din taxele percepute ! Deasemenea, nu mi se pare normal, ca la spitalele publice si la cele private sa regasim aceeasi medici, care te consulta in "privat", si de tratat de trateaza tot in spitalul de stat !
Cam asta consider eu, pe scurt !

Dle. daca tot vrei sa fii avocatul adevarului apoi spune adevarul pana la capat. Stii de ce clinicile private trebuie sa trimita uneori pacienti la cele de stat in caz de complicatii? Pt ca tot statul nu le lasa sa se doteze. Statul impune reguli stricte. O maternitate privata de exemplu nu are voie prin lege sa achizitioneze o anumita aparatura si sa faca aceleasi interventii ca una de stat, desi de multe ori medicul care lucreaza la privat e acelasi care lucreaza si la stat.
Deci problema asa cum zice dl. Gherman e tot statul vidanja. Pt ca in loc sa fie arbitru si neutru statul nostru roman protejeaza sectorul de stat, da in cap concurentei si creeaza un monopol nedrept si imoral.

Gresesti amarnic, si pun pariu ca esti intr-un fel sau altul interesat ! Nici cu aspectul asta nu sunt de acord ca acelasi medic, sa-l regasesti si la stat si la clinica privata ! In alta ordine de idei, daca iti deschizi o firma, statutul ei incepe cu expresia: Societatea isi propune sa faca profit din... In acest sens, este imoral sa faci profit mancand de pe doua mese: Una din incasari de la clienti (pacienti) si alta asteptand ca statul "sa-ti dea". Nu cunosc nicio prevedere legala care sa limiteze dreptul de a te achipa cu aparatura, asa cum afirmi tu !
Iar ca incheiere, nu sunt "avocatul adevarului" ci al dreptului lui Dorel, de aq beneficia de servicii medicale bune si foarte bune, acolo unde se afla el in tara asta, sa nu fie nevoit sa faca sute de km pentru a se trata, sunt deasemenea avocatul lui tanti Maria, pensionara care se asteapta pe buna dreptate ca la pensie sa poata beneficia de servicii medicale de top, in clinicile care nu percep taxe contra tratament - adica cele de stat, sanatatea sa nu fie un privilegiu rezervat celor cu castiguri sa spunem peste medie !

Totusi, nu inteleg de ce insistati atat ca e imoral, atat timp cat nu puteti dovedi (macar principial) ca o persoana cauzeaza un prejudiciu unei parti prin munca in cealalta parte. Si chiar asa, daca doctorul X poate face 2 operatii pe zi, si face una la stat si alta la privat, care e problema? Trebuie mai intai sa dovediti (lucru pe care nu l-ati facut) ca operatia de la stat e mai slaba decat cea de la privat. Iar in acest caz, nu va impiedica nimic in legislatia actuala sa il concediati. Deci de ce sa schimbam sistemul? Mai departe, pomeniti de "statul sa-ti dea". Pai ati uitat o chestie: EU/NOI i-am dat statului. Nu a scos banii din maneca ca un magician. Sunt banii pe care eu ii platesc (ca sa MA asigur). Remarcati pronumele. Evident, ne asiguram impreuna, dar daca eu nu pot folosi nimic din ceea ce am platit statului, intr-un spital privat, insa ma incapatanez sa merg la un spital privat, platind integral costurile, se cheama ca V-AM asigurat (remarcati pronumele, va rog). Cu alte cuvinte, platesc la stat si VA ASIGUR pe voi, dupa care ma duc si IMI platesc costurile la privat. Nu-i asa? Va place, nu? Pe urma, in bunul stil comunist, pomeniti de Dorel si tanti Maria. Pai domnule draga, asa, principial, si Dorel si tanti Maria doresc sa-si faca un RMN cu un aparat Siemens de milioane de dolari, platind 10 lei pe luna, nu? Dar nu numai Dorel si Maria, ci tot romanu', ca asa a fost invatat la scoala, la matematica. Regula suna asa: exista intotdeauna (in Romania), o valoare extrem de mica, Sigma, pe care platind-o lunar, vei acoperi ORICE cost medical C, indiferent cat de mare ar fi, nu? E miracolul matematic romanesc. In final, nu v-am auzit contraargumentele referitoare la posibilitatile medicilor. Fiind clar ca in sistemul de stat, statul (adica politicul) controleaza administratia de sus in jos, va intreb cum naiba puteti crede ca vreodata ar exista sansa eficientizarii si conducerii optime a unor institutii (spitale) de stat? Pe ce planeta? In ce lume? Nu in ultimul rand, pare ca "profitul" va deranjeaza. Pe mine nu. Nu ma deranjeaza ca un spital, un medic, sa profite (oricat de mult), atata timp cat imi ofera serviciul (medical) de care am nevoie. Daca va deranjeaza, atunci va veti uita la ei cum pleaca in alte parti, unde pot sa obtina acest lucru, iar dumneavoastra veti ramane aici sa le plangeti de mila lui Dorel si tanti Maria, carora li s-a spus in copilarie o minciuna uriasa: sanatatea nu costa, e gratis, oricat, oriunde, oricum. Cu cat reusiti sa depasiti mai repede minciuna asta, cu atat mai bine.

Dar chiar ca ai chiulit de la orele de mate... Nu da nimeni doar 10 lei pe luna la sanatate, dar si asa, daca dai 25 de ani, lunar asigurare (ai auzit de asigurari si de cum functioneaza?), la un moment dat in viata s-ar putea sa ai nevoie de utilizarea lor...Pentru a merge la privat, suntem liberi sa ne facem asigurari medicale private, dar din cele publice, obligatorii, acelea le platim pentru ca daca ajungi vreodata sa fii de exemplu accidentat, undeva in jud. Vaslui de ex, sa nu mori cu zile, ca nu era o clinica privata pe aproape ! Asadar, sistemul de asigurari, nu e nici miracol, cu atat mai putin romanesc, functioneaza ca si RCA-ul la masina: Platesti an de an, chiar daca nu produci accidente, pentru ca daca la un moment dat ti s-a intamplat, asiguratorul plateste, daca ai si Casco, si masina ta e despagubita...of,of, mai, mai ! A fost greu ?

Imi permit sa incerc sa va raspund. In primul rand, contributia (sanatate) in Romania, nu e plafonata. Cu alte cuvinte, fie ca platim 10 lei pe luna sau 1 milion, avem parte de aceleasi conditii in spitalele de stat. Asta e o chestiune discutabila, nu? Suma pe care o platiti la un spital privat este data de conditiile de piata. Cu cat mai multe spitale (care pot furniza acel serviciu), cu atat mai mica suma. E simplu. La stat nu exista piata. Si asta e simplu. Mai departe, spuneti ca platim o suma mare la privat. Pai tocmai. Daca din suma respectiva s-ar scadea foarte simplu ceea ce e dispus sa plateasca statul pentru un pacient (cu alte cuvinte, daca din asigurare se plateste la fel orice serviciu, indiferent ca e intr-un spital privat sau de stat), suma ar fi mai usor suportata. Sa ne prefacem ca nu stim ce se intampla in spitalele de stat (cum se risipesc banii), sa ne prefacem ca nu stim ca intr-un spital privat se face acelasi lucru cu bani mai putini (cu alte cuvinte se obtine mai mult pentru aceiasi bani). Spuneti ca pacientul ajunge la spitalul de stat in conditiile agravarii. Astea sunt niste cazuri izolate, pe care nu le puteti transforma in regula decat daca sunteti de rea-credinta. Dar chiar si asa, acceptand acest argument, pacientul respectiv poate bine-merci sa dea in judecata, sa reclame (inclusiv la OPC) spitalul privat. E simplu, nu?
Pe urma va plangeti ca medicii lucreaza si la stat si la privat. In primul rand, nu vad o problema asa de mare. Ca doar nu o sa importam medici pentru sistemul privat. E bine, e inceputul. Daca un asemenea medic desfasoara o activitate necorespunzatoare la un spital de stat, e treaba directorului (exact acel om pe care dvs vreti sa-l vedeti in continuare stapan absolut pe bani, fara concurenta si fara ca cei de sub conducerea sa sa aiba vreo sansa de a pleca in alta parte) sa ia masurile cuvenite - inclusiv concedierea. Daca directorul respectiv nu face asta, atunci cu atat mai putin cred ca e recomandabil sa-p lasam sa administreze in continuare spitale si sa-i obligam pe pacienti sa mearga doar la spitalul de stat pe care il administreaza. Nu credeti? Nu in ultimul rand, daca eu as fi medic si as vedea ca inca statul nu vrea sa trateze pe picior de egalitate spitalele private si cele de stat, daca as vedea ca in fiecare an legislatia se schimba (si risc sa pierd pacientii, in sistemul privat), atunci si eu as vrea sa lucrez atat la stat (pentru siguranta) cat si la privat (pentru castig). Nu e nimic normal, nu credeti?
Sa mai stiti un lucru: un medic, la fel ca un inginer, ziarist, avocat, are dreptul sa castige. Daca un medic extraordinar va lucra candva exclusiv in sistem privat, unde nu poate ajunge oricine, va veti dori ca acel medic sa aiba niste ore si in sistemul de stat, tocmai pentru a-si pune la dispozitie experienta, gratuit, pentru cei care au nevoie de ea. Vi se pare absurd? Mie nu. As vrea sa termin spunand ca criticati un sistem care inca nu a apucat sa-si arate pe deplin avantajele, criticati singurul sistem care poate insemna un castig (si sansa unei cariere normale) pentru medici, singurul sistem care poate oferi cresterea calitatii in serviciile medicale. Si il inlocuiti cu ce? Experienta de 70 de ani de sistem de stat. Ei bine, numai daca nu ati trait in tara asta puteti sa credeti ca spitalul de stat (mai) este o solutie. Revin cu exemplul pietei libere: stomatologia. Priviti cat de mult a evoluat in acesti 20 de ani, totul determinat de concurenta libera, fara influentele statului si lasand pacientilor (prin faptul ca ei suporta tot) libertatea de a alege. La fel s-ar fi intamplat, incet, incet si cu spitalele, daca li se dadea suficient timp si daca nu se fac lucrurile cu jumatate de masura. Din pacate, tocmai se pregateste un urias pas inapoi. Inapoi in '89.

Draga Mihai, dincolo de scrierea (prea) lunga, iti scapa esentialul : "Daca din suma respectiva s-ar scadea foarte simplu ceea ce e dispus sa plateasca statul pentru un pacient " - Pai exact asta a fost pana acum, adica desi au luat bani pe criterii de PILE la contractarea serviciilor, au incasat cu nemiluita bani !
In alta ordine de idei, dai exemplul stomatologilor - Perfect exemplu, pentru simplul fapt ca acestia NU PRIMESC BANI DE LA STAT !!!!!

Si inca ceva, fiindca m-ati enervat cu tampeniile astea comunistoide si paranoice de tip cine nu gandeste ca mine "are un interes". Da, avem un interes: sa fim serviti cat mai bine, sa platim cat mai putin. Care e problema? Un exemplu final: sistemul medicilor de familie. Nu functioneaza exact la fel? Nu se plateste o suma per pacient (parca le zice puncte), unor medici PRIVATI. Si nu aveti dreptul sa schimbati/reclamati medicul in cazul in care va nemultumeste? Si nu sunt medici mai buni si medici mai prosti? Nu sunt medici care fraudeaza si medici care isi vad de treaba? Nu sunt ticalosii anchetati si eventual condamnati? Nu asa functioneaza si inca foarte bine sistemul actual? Nu mergeti la policlinici ca pe vremuri, ci va alegeti medicul pe care il doriti (inclusiv mama sau tatal), iar statul deconteaza doar niste servicii, platite din ACELEASI contributii. Nu va place? Oamenii aia nu fac un "profit" din care isi platesc propriile salarii si pe cele ale asistentelor, etc? Nu e bine? Fir-ar sa fie de discutie.

Esti cam nervos, ai sa faci riduri ! Nu te-a invitat nimeni sa te bagi intr-o discutie, la care nu ai niciun argument ! De medici romani care isi fac vile pe Coasta de Azur, ai auzit ? Ti se pare normal, ca doar unii, mai bogati sa poata beneficia de sanatate ? Consideri ca sanatatea e un lux, pe care unii si-l pot permite iar altii nu ? Medicul de familie il schimbi cand vrei tu, nu esti obligat sa ramai pe listele unui medic de care esti nemultumit !

Inseamna ca vreti sa rezolvati o problema printr-o masura care nu are nicio legatura cu cauza. Va plangeti de pile? Pile la ce? Pacientul X merge la spitalul privat A, unde i se ofera un serviciu medical. Ce pila? X merge acolo unde crede ca e ajutat mai bine, nu? Ca doar nu e tampit! Statul plateste exact suma pe care ar fi platit-o la un spital de stat, pacientul X plateste restul. Unde sunt pilele? Ce e asa de greu de inteles? Daca serviciul este fictiv/prost, statul nu are decat sa ii ancheteze (IN BAZA PROBELOR SI CONFORM JUSTITIEI, nu asa cum vreti dvs sau alti justitiari de televizor) pe X si pe A si, eventual sa-i retraga acreditarea (sau cum se numeste) spitalului A si sa-l oblige pe X sa plateasca daune. Mai mult, daca spitalul A ofera un serviciu prost lui X si X se considera lezat, fiind nevoit sa apeleze pe urma la un spital de stat, X poate linistit sa ceara restituirea integrala/partiala a sumei de la A (poate sa-i reclame, sa-i dea in judecata, sunt enspe cai). Mai mult, poate sa reclame la minister care poate sa retraga acreditarea spitalului X, nemaidecontand servicii de proasta calitate). Ce e asa de complicat, pentru numele lui Dumnezeu? E simplu, transparent. Daca spitalul X are pile la minister si ministerul nu ia masurile cuvenite impotriva lui A, atunci oricum tot ce e sub ministerul ala va functiona prost, nu? Deci oricum nu s-a rezolva nimic revenindu-se la sistemul de stat 100%, fiindca medicii aia prosti si personalul ala prost din spitalul A s-ar duce toti inapoi la sistemul de stat, unde ar continua aceleasi practici. Ce e asa de greu de inteles sau urmarit? Parca inventati roata.

Stimabile, daca esti nervos, exista spitale ...de stat, care te pot trata ! Nu stiu ce iti e asa de greu sa pricepi, sau nu vezi padurea din cauza copacilor ? PILE, la contractarea cu Casa de Asig de Sanatate, la obtinerea de finantari, acolo, in mediul privat !
Esti foarte simpatic, cand spui "comunistoid" unuia care nu doreste ca statul sa finanteze privatul in niciun domeniu...oare care din noi e mai comunist, nu cel ce asteapa sa-i dea statul chiar si privatului ?!?!?! Oare stii ce e acela comunism, sau ai auzit si tu la TV ceva de la vreun savant portocaliu si scrii aici, mul si prost, asa ca la indemnul lui B.P Hasdeu ?!?!

Actualul stat roman nu-si mai indeplineste in nici un fel rolul de arbitru, protector, gardian al legii, al moralitatii publice, a egalitatii de sanse intr-o societate competitiva. Si ma tem ca nici o reforma nu-l va putea vindeca de putrefactia de care vorbiti. Poate o desfiintare a sa ar mai putea salva? Sunt sigur ca Transilvania independenta ar arata mult mai bine. Ce vor face moldovenii si sudistii e treaba lor. Noi ar trebui sa spargem Romania si sa ne vedem de treaba. 6 mil de romani si 2 mil. de unguri la un loc construind un stat mic dar modern si prosper ca parte al UE. Traiasca Transilvania Independenta.

Eu nu stiu cum este in Bucale si in jur, dar aici in Cluj anumite analize, tratamente sau consult pentru care institutiile spitalicesti de stat nu au capacitate, pregatire sau tehnica medicala adecvata sunt decontate de catre CNAS in numar limitat ....dar care este o decontare, nicidecum un ajutor din banul public. Dl." Eugen Nicolaescu a ajuns la şefia Ministerului Sănătăţii din postura de pacient – şi asta se vede." si hai sa nu ne ascundem dupa deget, parca a scapat din unul din pavilioanele care clujenii zic "zöldfedelű" de pe str. Victor Babes.

Este inceputul, nu vedeti ca tot in strachini calca oamenii astia, de vreo 9 luni, de cand sunt la guvernare? Atata pot. Toate nulitatile au fost puse din nou in ministere (de sus pana jos) - asta e revolutia "bunului simt", promisa de Intaiul Nul. Sunt curios ce gandesc acuma oamenii aia debili care inainte urlau ca se razbuna pe PDL si mai ales pe Emil Boc, si care acuma incep sa vada grozavia pe care si-au pregatit-o. Ma intreb: sunt multumiti? Apropos de spitale, cred ca multi dintre ei erau oameni care isi doreau sa fie tratati ca lumea, sa poata sa aleaga, nu? La fel, ma intreb ce-si spun aia care au stat acasa la alegeri spunand ca "toti sunt la fel". Ei bine, iata, nu sunt. Se spune ca somnul ratiunii naste monstri. Iata, la noi a nascut USL si maimutoii sai care dau turul studiourilor de televiziune in loc sa-si vada de treaba. Halal razbunare fata de PDL.
Dle Gherman: nu va faceti griji, nu jigniti liberalismul, fiindca in acest moment nu mai exista in PNL urma de liberalism. PNL-ul e doar o secta de fanatici dubiosi, culesi de prin santuri, televiziuni si alte locuri unde "straluceste" geniul uman. Iar acest ministru nu este decat un membru PNL. Nimic mai mult.

Apropos de dl Arafat, ce ziceti acum de dansul Sau poate este unul dintre artizanii acestei imbecilitati? Isi da demisia? Ca atunci cand era la guvernare PDL-ul si nu s-a inteles cu dl Basescu si-a dat-o repede si lumea a sarit imediat la gatul PDL. Acum ce se va intampla? Nu ar trebui ceva similar? Eu fac pariu ca nu se va intampla nimic, pentru ca exaltatii de serviciu (pro Arafat si in general anti PDL) au obosit (nu mai urmaresc politica -asa se spune ca nu-ti convine dar nu ai chef sa mai faci nimic). Asa ca, si din acest punct de vedere, USL-ului ii este mult mai usor. Ca intotdeauna.

magistral ca intotdeauna, domnule Gherman.
daca tot mai multi ar gandi ca dumneavoastra, tara asta poate ar mai avea o sansa.
dar nu e cazul.

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide