Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Luni, 24 Noi. 2014, 11:29
34
15360

Bicicliștilor, vă rup spițele de la roți!

Cine le-o dat dreptul la ăștia să circule pe unde vor? Nu mai pot cu bicicliștii neatenți și irespnsabili din oraș. Poliția ar trebui să le dea niște amenzi de să nu le poată duce! Dacă îi mai prind pe carosabil, le rup spițele de la roți. Vă sună cunoscut? Sau..unde s-a mai văzut ca niște hipsteri pe două roți să mă încurce pe sensul meu de mers? Răspunsul pentru cei care își mai pun astfel de întrebări de Ev Mediu, e simplu: în lumea civilizată, fraților. De care, se pare, orașele din România sunt încă departe.

39276_609871655710691_984212917
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

E incredibil cum în traficul din Romania domină un sentiment major de intoleranță. Exprimat deseori printr-un limbaj de o agresivitate incredibilă. Care, de multe ori, se termină într-o încăierare în toată regula. Civilizație, nu? Pentru unii șoferi, care nu au alt scop decat să-și suie fizicul în vehicolul mecanizat chiar și atunci când merg la magazinul din colțul străzii, bicicliștii sunt inamicii supremi. Se simt încomodați în trafic de cei pe două roți, se simt îngrămădiți în "dreptul" lor de masculi alfa ai șoselelor. În vreme ce, pentru ei, participanții la trafic pe biciclete nu sunt mai mult decât niște actori de rang inferior, care, dacă e posibil, ar trebui puși să se joace într-un țarc special amenajat sau poate să se plimbe voioși pe oriunde altundeva, dar nu pe drumurile din oraș.

Pe toți acești șoferi nemiloși, care, probabil, s-au uitat de prea multe ori la prima serie din Mad Max, îi invit să meargă puțin pe afară - Berlinul e un model în acest sens, unde au loc toți: șoferi, bicicliști, pietoni. Acolo ai să vezi suficiente mașini puternice care nu pleacă în trombă de la semafor, nu se claxonează în trafic cu o frenezie demnă de o unitate de la Socola, nu se șicanează în mers. Și, mai mult, e foarte faină imaginea în care vezi mașini mari, autobuze, care merg liniștite în spatele unui biciclist fără să se isterizeze șoferii lor. La noi, mi-e teamă că s-ar putea urca pe cel din fața lor, că doar nu are caii putere care să îi permită să apară în trafic. Nu vreau să exonerez de orice responsabilitate bicicliștii. Sunt mulți dintre ei care chiar se dau muschetari - mai ales cei care trec zebra pe bicicletă. Și aici e dovada clară de educație și de obrăjori!

Dar, totuși, bicicliștii sunt o comunitate încă discriminată. Major. Din păcate, orașele din România au în centrul preocupărilor transportul rutier, în vreme ce calitatea vieții a fost trecută în plan secundar. Orașele nu ar trebui să fie pentru mașini, ci în primul rând pentru OAMENI - deci, și pentru BICICLIȘTI. Cei de la UE au dezvoltat un set de politici ce țin de dezvoltarea durabilă, ce implică în mod necesar o creștere a calității vieții. Am aflat că aproximativ 40 la sută din emisiile CO2 sunt efectul poluării din transport. Păi, dacă vrem o viața sănătoasă, nu ar fi rău să alegem varianta unui transport alternativ. Centrul Clujului, de exemplu, nu ar mai fi astfel sufocat. Că până la realizarea unei adevărate rețele de piste pentru bicicliști mai e mult!

Poate că mobilitatea ar trebui să devină un concept mai viu. Nu inventăm nimic. Orașele nordice, cu precădere, folosesc bicicleta ca unul din principalele mijloace de transport: stil de viață sănătos și costuri zero. Iar calitatea vieții de acolo ne e mult superioară. Rezistența la schimbare e dificilă, dar nu imposibilă. Nu e așa, dragi șoferi?!

Voteaza articolul
3.8 / 5 (34 voturi)
Articole din aceeasi categorie
Oraşul care se dezvoltă ameţitor ne creează ameţeli în trafic. Clujul este cu adevărat sub asediu la orele de vârf şi pare că soluţia salvatoare nu mai vine.
23 Mar. 2019
09:00
2
Parafrazarea numelui unui celebru film mi se pare sugestiv pentru emoţia trăită la întâlnirea cu generaţii de elevi şi dascăli de la prima şcoală.
15 Iun. 2018
07:45
1
Știu, serviciul de urgență e gratuit în România.
09 Mai. 2018
10:21
5
Să ne imaginăm următoarea scenă. Băieții de la Arsenal înfulecau fripturi cu cartofi prăjiți când Wenger poposea în Insulă venind din îndepărtata Japonie, prin 1996.
26 Apr. 2018
15:53
1
România este pe ultimul loc în ceea ce priveşte siguranţa drumurilor din Uniunea Europeană.
16 Apr. 2018
10:00
7
Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3. Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3.
02 Apr. 2018
11:14
7

Post new comment

Comentarii

Bah Cipi da' ce-i cu mutra aia a ta din poza? Te uiti dupa pasari? ?

un autovehicul cand 'schimba banda' fara sa se asigure si este lovit de alta masina se indoaie tabla si se cheama ca este de vina.
Cand treaba asta se intampla cu un biciclist se lasa cu oase si sange, si nici nu mai conteaza cine e de vina ... o parte din vina o poarta biciclistul pentru ca creeaza pontetialul unor asemenea tragedii.
Daca lucrurile astea nu ar fi contat, siguranta adica, pai masinile nu ar mai fi avut directia, frane, ABS , deformari etc, pentru ca 'who gives a fuck'. Dar nu e asa

oare cind vom revenii la carul cu boi!

I-am vazut si eu pe dobitoci tot acolo, am vrut sa ii claconex dar apoi zic ca tot eu sunt nesimtit...

Sunt de acord ca biciclistii trebuie respectati in trafic, dar in acelasi timp n-ar trebui biciclistii sa invete si ei si sa respecte codul rutier?

Am vazut cazuri in care:
- biciclistul "s-a transformat" dintr-o data in pieton si a trecut pe la trecerea de pietoni fiind PE bicicleta (nu pe langa)
- biciclistul n-a oprit la stopuri ci a trecut linistit pe rosu
- biciclistul nu a oprit la indicatoare de "STOP" sau "Cedeaza trecerea"
- biciclistul n-a acordat prioritate pietonilor angajati in traversare.

Biciclistii cer respect? Sa respecte si ei!

Fac cam 10-15 km cu bicicleta prin oras, zilnic, in drumul meu spre servici si alte lucruri. Trec de multe ori pe rosu din anumite motive pe care cei care toata viata lor au stat in spatele unui volan nu le vor intelege niciodata. Trec uneori pe rosu pentru ca cunosc perfect intersectia, stiu ordinea semafoarelor si profit de lipsa unui autobuz pe banda de bus de exemplu sau alte situatii. O fac fara a pune pe cineva in pericol si fara a incomoda in nici o masura un pieton, daca e cazul sa aiba verde. Nu o fac pentru ca nu vreau sa ii respect pe ceilalti participanti la trafic, o fac pentru ca tin la viata mea si de multe ori, este mai safe asa. Sunt situatii, in care, trecand pe rosu, imi asigur eu mie ca din spate nu vine nici o masina care sa imi taie calea in intersectie, sau care sa ma inghesuie la bordura imediat dupa intersectie, pentru a-i lua fata altuia care are mai multi cai putere, sau care a demarat mai repede si vezi doamne il face de rusine ala cu dacia, cand el e cu bmw-ul. Nu consider lipsa de respect asta, o consider nevoia mea de a-mi asigura protectie in anumite situatii. Asa din spatele volanului este usor sa comentezi. Da, cu siguranta exista si dobitoci pe 2 roti, am vazut si eu destui. I-as bate de exemplu pe toti cei care merg fara lumini noaptea, sau nu se asigura, sau trec in viteza pe trecerea de pietoni, dar cum spunea cineva mai sus, peste tot exista uscaturi. Ce trebuie sa inteleaga soferul este ca un biciclist va cauta intotdeauna sa isi asigure lui protectie, si de multe ori o face prin comportament pe care un sofer nu are cum sa-l priceapa.
Deocamdata lipsa de respect este din partea autoritatilor, nu am vazut nicaieri in tara asta, un oras mare, de nivelul Clujului, care sa-si bata joc in asa hal de biciclisti, asta fara sa incep sa vorbesc ce infrastructura si facilitati au biciclistii afara.
Vad in continuare ca se fac strazi noi/modernizeaza, cu borduri, trotuare, parcari si toate cele, insa fara a prevedea banda de biciclete.
Deci unde e nesimtirea si nepasarea?
Am putea povesti romane si pe tema, daca presupunem ipotetic ca biciclistul e de vina, intr-o oarecare situatie, iti da asta dreptul sa-l omori? Dar discutia asta ar presupune sa ne aflam la alt nivel de civilizatie, asa ca nu are sens..

Faptul ca in orice padure exista uscaturi nu e un motiv intemeiat sa te compoti ca un mitocan cu toti. biciclisti cam asta e idea. Poate tu n-ai vazut soferi care nu opresc la rosu sau la cedeaza Eu propun sa-i calci cu masina pe toti biciclistii care iti stau in cale in cursa ta nebuna spre nicaieri.

la cedeaza nu e obligatoriu sa opresti.

Poza si cunostintele tale gramaticale spun totul. Mai foloseste google daca cartile nu-ti plac. Rusine!

Mah Cipi, mah, tu esti om cu liceu sau nu?
...."intrebarea de Ev Mediu..." referitoare la biciclete si biciclisti: in Evul mediu nu existau nici biciclete, nici biciclisti si, in consecinta, nici cine sa-i injure. Cand a fost inventata bicicleta, Cipi, si de cand se dau oamenii pe biciclete? De pe la 1800.
Cat despre "ne suim fizicul în vehicolul mecanizat ", si asta e tare, in primul rand, corect este vehicul si nu vehicol, iar apoi toate vehiculele sint mecanizate, poti sa ne spui tu un vehicul nemecanizat? Pana si caruta are parti mecanice in ea.
Nu se intelege cum ai ajuns tu sa scrii "articole", dar poate ca pentru un nivel asa, de Cluj, cultura ta sa fie suficienta.

bah, pana si omu are parti mecanice doar ca sunt bio, sunt din material organic iar masina din material anorganic si cu diferenta ca nu are roti

dar ce ne iei cu "bah" , mai golane, se vede ca esti pitic si prost pe deasupra
mai ales ca persoana scrie din afara, tre sa aratam noi clujenii cat sintem de civilizati si cum ne batem pe burta cu munchenezii.....

felicitari, copile! ai reusit sa pui 'cul' in 'vehicul'.

mda.....buna asta....mai degraba DEX-ul l-o pus.

Ciprian Aron........doar gargara ieftina:)

Orasul e facut pentru masini. Pietonii si biciclistii sa-si ia diesel care scoate fum negru. Cand zici ca 'iesi cu prietenii in oras' trebuie sa insemne ca te intalnesti cu ei la semafoarele din centru si povestiti prin geamul masinii.

Cluj = oras de r*h*t.

Ar trebui data o lege ca soferii de BMW sa aiba dreptul legal sa calce biciclisti daca il incurca in trafic, e inadmisibil ca un sofer cu o masina care nu are semnalizare sa trebuiasca sa stea dupa o bicicleta. Cam acelasi lucru ar trebui si cu trecerile de pietoni.

Am bani doar de logan, normal ca mi-e ciuda pe BMW!!!

Ciudos pe BMW, ....piticule...? :-) Votant Victor Ponta, cumva? Mai mult ca sigur!

@....piticu
un pitic ciudos pe concernul bmw!!! HA HA HA !! ce comic! numai prin Romania mai gasesti asa ceva......

"Orașele nu ar trebui să fie pentru mașini, ci în primul rând pentru OAMENI - deci, și pentru BICICLIȘTI"

COOOREEECT!!!!

Andi te rog sa imi spui si mie unde ai vazut tu acostament pe strada Donath , nu de alta dar eu locuiesc pe aceasta strada si nu am vazut nici un acostament ....

Pe eroilor, unde au pista prefera(nu toti, dar o multime) sa faca slalom printre pietoni. Daca ai nesimtirea sa mergi pe trotuar cu bicileta mergi incet biciclist idiot ca nu esti la raliu. Asa ca nu te mai plange de ce patesti tu pe strada ca fix asta faci si tu fata de pietoni.

Te invit pe tine sa dai o tura pe asa zisa pista de pe eroilor sa vezi ce misto e cand iti iasa in fata soferi ai masinilor parcate pe margine, sau alti pietoni.

Sunt curios cum ai conduce tu prin oras daca din cand in cand, ar iesi din asfalt in mod aleator, cate un obstacol care ar putea sa opreasca masina ta in caz de impact.

Dupa cum spuneam, din spatele volanului e foarte usor de comentat si acuzat.

Poate il "OBLIGAM" impreuna si pe primarul din Floresti sa faca o tura cu bicicleta din Floresti pana in Cluj pt ca efectiv omul ala sfideaza aceasta problema , Vad zilnic oameni care se deplaseza pe jos pe corosabil sau fac salom prin burieni. Traverseaza pe unde pot pt a nu fi fugariti si latrati de haita de caini de la unitatile militare. E loc sufient acolo sa faca 2 piste de bicicleta si trotuar dar el se uita pe sus la luminite sa nu vada burienile si lipsa trotuarului.

Foarte bun articolul. Paacat ca, asa cu spunea Pavaloiu intr-o emisiune, in Romania nu exista Ministerul Mediului. Daca ar exista nu doar ca nu s-ar mai seca raurile de munte dar ar face si o campanie nationala de constientizare, cu scopul de a-i ajuta pe cei care merg zilnic cu masina la servici sa inteleaga toate consecintele directe si indirecte ale obiceiului lor nociv. Korodi, cand a fost intrebat despre ce-si propune in noul mandat, a spus ca vrea ca romanii sa simta ca exista Ministerul Mediului. Pana acum a esuat lamentabil.

la ce trafic e in oras , uneori e mai bine cu bicicleta

Felicitari pt articol. Chair daca e extrasezon mentalitatea taranului de la oras cu "banda lui" si strada lui sau claxonatul biciclistului sa se dea la o parte trebuie combatuta. Din pacate nu-I putem duce pe tot marlanul in Germania sa vada cum sta nemtul cu ML -ul dupa bicilist si il depaseste atunci cand o poate face in siguranta fara sa-l inghesuie la bordura sau sa treaca razant la 10 cm. Sunt 99% din timp sofer si din pacate doar 1% biciciclist si pot sa spun ca marlani sunt in ambele tabere nu e cazul sa declansam un razboi intre tabere. Oamenii se impart in oameni educati de caliatate si marlani nu in biciclisti vs soferi, motociclisti vs soferi, unguri vs romani etc

dar cand cei pe doua roti au la dispozitie pista lor si pentru aia tot pe carosabil se deplaseaza, asta ce inseamna?? asta cum vine?? vezi exemplu pe str. donath, l-o tras primaria o pista aproape cat ii strada de lunga dar ei tot pe acostament merg.

nu ai dreptate!!! pe donath se circula pe carosabil doar cand pista de bicigli este ocupat, si daca vb. despre pista de pe Horia,Eroilor,Dorobantilor este inpracticabila, si mai periculoasa decat carosabilul, din cauza pietonilor care o folosesc drept pista de aterizare. celalalte piste sunt parcari.

Am stat pe Donath dupa biciclist pana am reusit sa il depasesc fara sa il incurc in vreun fel, in zona in care avea pista pe trotuar. Daca il claxonam, zicea ca eu sunt nesimtit. Dobitoci, care nu sunt in stare sa isi cumpere un led alb si unul rosu cu 10 lei ca sa fie vizibili seara/noaptea.

Da, a facut primaria piste pentru biciclete folosite pe post de parcare de unii.

Felicitari, stai jos.

@3.14tyu esti retard sau agramat? fix aia zic, ca n-ai cum sa mergi doar pe pista de biciclete fara sa fie nevoie sa iesi (pe pietonala, pe trotuar) etc datorita obstacolelor.

alt biciclist...ai reusit tu sa treci pe Avram Iancu pana la sfarsit, fara sa fii nevoit sa treci pe pietonala???
tu esti altu care isi foloseste bita pentru agatat si nu pt. transport. Poti sa ramai in picioare. 4!!!

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide