Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Joi, 16 Aug. 2012, 11:37
0
2171

Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată continuă să scadă

Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată şi-a continuat trendul descendent pentru al doilea trimestru consecutiv, înregistrând o scădere cu 2,5% faţă de primul trimestru, la 293 milioane de euro, reiese din datele studiului GfK Temax.

piata bunurilor de folosinta indelungata continua sa scada
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Faţă de al doilea trimestru din 2011, când vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată s-au ridicat la 306 milioane de euro, scăderea din trimestrul doi din acest an este de 4,2%.

Astfel, în primul semestru piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a totalizat 592 milioane de euro, faţă de 613 milioane de euro în primele şase luni din 2011.
Cel de-al doilea trimestru a avut evoluţii diferite, cu creşteri, dar şi cu scădere. Singurul sector care a înregistrat o creştere de două cifre (19,2%) faţă de trimestrul al doilea din 2011 a fost sectorul foto. Sectorul electronicelor şi cel de telecom au crescut uşor, în timp ce piaţa de IT şi cea de imprimante şi multifuncţionale au fost în scădere. Cele mai mari pierderi s-au înregistrat pe piaţa electrocasnicelor mici şi pe cea a electrocasnicelor mari, cea din urmă înregistrând o rată de scădere de două cifre, se arată într-un comunicat al GfK.

Vânzările de camere foto digitale şi rame foto digitale au ajuns 12 milioane euro în trimestrul al doilea. Cu o rată de creştere de două cifre, camerele cu lentile interschimbabile sunt cel mai de succes segment în acest moment. Valoarea generată de aceste dispozitive în ultimele trei luni a fost de aproximativ 5 milioane de euro.

Vânzările de electronice au crescut cu 3%, la 58 milioane de euro. Creşteri semnificative ale vânzărilor s-au înregistrat pentru principalul declanşator al creşterii pe piaţa de electronice-televizoarele cu ecran plat. Ratele de creştere de două cifre întregistrate pe aceasta piaţă au fost susţinute de promoţii, corelate în special cu evenimente specifice, precum Campionatul European de Fotbal.

Piaţa de televizoare a reuşit să genereze valoare adăugată şi prin trecerea de la LCD la LED. Astfel, mai mult de jumătate din totalul vânzărilor din acest an au fost făcute cu modele LED. Este de menţionat faptul că restul produsele electronice monitorizate în cadrul studiului au avut în evoluţii stabile sau negative în perioada analizată.

Valoarea totală a pieţei de telefoane mobile şi smartphone-uri a înregistrat în al doilea trimestru al anului 2012 o uşoară creştere de 0,7% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2011, însumând 43 milioane de euro. Telefoanele inteligente continuă creşterea în vânzări şi reuşesc să aducă pe un trend ascendent valoarea sectorului Telecom.

În cadrul acestui segement de telefoane, preferinţele se înregistrează printre cele care au încorporat sistemul de operare Android, cameră foto mai mare de 5.5 MP şi ecran tactil. Telefoanele mobilephones, deşi pierd cotă în faţa celor smarthphones, sunt încă un segment ce domină în volum piaţa totală de telecom.
Pe sectoarele IT şi Telecom, al doilea trimestru al anului 2012 a fost unul relativ stabil, înregistrând o scădere de 2% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, cu o valoare de 84 milioane de euro.

Şi piaţa de imprimante şi multifuncţionale rămâne stabilă în jurul valorii de şapte milioane de euro în al doilea trimestru al anului 2012, înregistrând o uşoară scădere de 2,9% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior. Această performanţă a fost asigurată de creşterea pieţei de multifuncţionale laser cu precădere în segmentul de consumatori casnici.

Mediul politic instabil, dar şi recesiunea în multe ţări din zona euro au contribuit la încetinirea ritmului de creştere a economiei româneşti, situaţie resimţită în mod considerabil şi pe piaţa electrocasnicelor mici. Cu o scădere în valoare de 9% în euro, piaţa electrocasnicelor mici a ajuns în al doilea trimestru al anului curent la 22 milioane de euro, faţa de 24 milioane de euro în trimestrul doi din 2011.

Principalele categorii care au contribuit la acest declin cu o creştere negativă de două cifre au fost unele dintre cele mai mari pieţe de electrocasnice mici cum ar fi aparatele pentru prepararea alimentelor, aspiratoarele şi aparatele pentru îndepărtarea părului corporal şi facial (masculin şi feminin). Doar o categorie a reuşit să strălucească din nou în acest trimestru, respectiv aparatele pentru prepararea băuturilor.

În ciuda tendinţelor descendente din categoria electrocasnicelor mici, au fost şi segmente de piaţă cu o evoluţie bună, precum aspiratoarele fără sac care au înregistrat o creştere uşoară de 3%, sistemele de călcat au avut o ascensiune de două cifre şi storcătoarele de fructe şi legume au reuşit să înregistreze o mică creştere de 2%.

Majoritatea pieţelor din categoria electrocasnicelor mici s-au confruntat cu vremuri dificile în al doilea trimestru al anului. Având în vedere diferenţele mari ale ratelor de schimb valutar şi ca urmare a deprecierii monedei naţionale, evoluţia acestei pieţe este privită diferit din perspectiva celor două monezi: scădere de 9% în euro şi pierdere de 2% în lei.

În plus, în al doilea trimestru al anului, 84% din cifra de afaceri de pe piaţa electrocasnicelor mici a fost generată de produse care costă mai puţin de 100 de euro.

Cu 10 milioane de euro peste valoarea din trimestrul unu din 2012, dar cu 10% mai puţin decât perioada corespunzătoare din 2011, sectorul electrocasnicelor mari ocupă în continuare a doua poziţie în categoria bunurilor de folosinţă îndelungată. Este important de menţionat impactul ratei de schimb pe această piaţă - în timp ce în euro sectorul scade cu 10%, în lei scăderea pe sector a fost de doar 3%.
Raportat la moneda naţională unele categorii precum cuptoare, maşini de spălat vase, congelatoare şi plite au arătat creşteri.

GfK Temax este un indicator utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza pieţele bunurilor de folosinţă îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfăşurate regulat pe panelul de retail al GfK Retail and Technology. Panelul de retail cuprinde date de la peste 370.000 de puncte de vânzare la nivel mondial.

 

Articole din aceeasi categorie
Constituit în anul 2013 din inițiativa Consiliului Județean Cluj, AgroTransilvania Cluster a primit cea mai înaltă distincție de certificare a managementului la nivel european - Eticheta de excelență
05 Apr. 2019
12:29
0
Pentru că în România sunt peste 1.500.000 de antreprenori și pentru că în ultimii 25 de ani, doar una din două companii românești supraviețuiește, un club independent dedicat antreprenorilor își propu
03 Apr. 2019
12:25
0
După ce la mijlocul lunii februarie Sinterom SA a anuntat ca va intra într- un proces de restructurare menit să-si puna in valoare dotarile tehnice, vizându-se relansarea exclusiva a fabricaţiei de
21 Mar. 2019
08:30
2
Compania clujeană Life is Hard, calificată pentru al șaselea an consecutiv în finala European IT & Software Excellence Awards, a câștigat trofeul “Soluția anului 2019” la categoria Public Sector o
15 Mar. 2019
10:37
0
Bursa de Valori Bucuresti (BVB) si Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat organizează joi, 28 februarie, la Grand Hotel Italia workshop-ul “Investeste pentru viitor!”, precum și
27 Feb. 2019
13:14
0
La 11 luni de la preluarea în portofoliu, planul de reorganizare al Clujana S.A. a fost aprobat la începutul săptămânii de către adunarea generală a creditorilor.
15 Ian. 2019
08:30
1

Post new comment

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide