Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Marţi, 21 Aug. 2012, 09:51
1
3656

Piaţa auto clujeană se prăbuşeşte: - 80% în 4 ani

La aproape patru ani de la declanşarea crizei economice, visul achiziţiei unei maşini noi devine tot mai greu de îndeplinit. Astfel, la Cluj, în primele şapte luni ale acestui an au fost înmatriculate doar 657 de autoturisme noi, în vreme ce, în 2008, un astfel de volum era atins aproape într-o lună.

piata auto clujeana se prabuseste 80 4 ani
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Totuşi, dealerii auto atrag atenţia asupra faptului că volumele de vânzări atinse în anul 2008 nu au fost corelate cu realitatea economică din România şi nici cu puterea de cumpărare a populaţiei la acel moment. „Ce s-a întâmplat în România în 2008 pe piaţa auto, dar şi în alte domenii, nu a avut o bază temeinică. Economia duduia în teorie, dar în practică, nu prea era aşa. Toată lumea consuma pe credit, iar puterea de cumpărare a populaţiei, datorată tocmai acestor credite, nu a fost reală. Situaţia s-a schimbat însă după 2008, iar când nu au mai fost bani, românii au renunţat în primă fază la consumul de produse care nu au fost de strictă necesitate, mulţi rămânând cu maşinile vechi în loc să cumpere o maşină nouă”, spune Marius Zăhan, director general Ecomax GI.

Scăderea vânzărilor de autoturisme noi nu este un fenomen specific Clujului sau României, fiind vizibilă la nivelul întregii Uniuni Europene, însă amploarea acesteia este mult mai mare în ţara noastră, comparativ cu media UE. „Din 2008 şi până acum, scăderea pieţei auto din România este de 76% (pentru perioada ianuarie - iulie), în timp ce media UE este de doar 20%”, arată reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Dealerii clujeni susţin că era previzibilă o astfel de evoluţie, în contextul în care şi creşterea pieţei nu a avut o bază reală. „Este greu să compari piaţa din UE cu piaţa noastră. Să nu uităm că, deşi vorbim despre o scădere mai mare decât media europeană în aceşti patru ani, înainte de criză creştere pieţei auto româneşti a fost cu mult peste evoluţia din UE, însă volumele mari din acea perioadă nu prea au avut acoperire”, spune Paul Buiga, director Topcar.

Chiar dacă nu a avut la bază o situaţie economică solidă, explozia pieţei auto din anii anteriori crizei a condus la o supradimensionare a structurii dealerilor auto, care, din 2009 până în prezent a trebuit ajustată şi restructurată pentru a fi în ton cu noile realităţi economice. „Dacă până în 2008 bugetele dealerilor erau rectificate în sus în fiecare an, după aceea a fost nevoie de restructurare a business-ului, inclusiv reducerea forţei de vânzări”, spune Buiga.

Cheia supravieţuirii reprezentanţelor auto a fost reducerea drastică a adaosurilor pentru maşinile vândute şi accentul pus pe serviciile post-vânzare, respectiv pe activitatea service-urilor proprii. „S-a mizat mai mult pe partea de servisare, pentru că altfel mulţi dealeri ar fi dispărut. Aşa, prin atragerea clienţilor către service-urile proprii, au reuşit să supravieţuiască şi să diminueze efectul scăderii vânzărilor”, spune Marius Zăhan.

De altfel, dealerii susţin că în aceşti patru ani partea de service nu a scăzut sau a scăzut doar foarte puţin, iar din acest an apar chiar premisele unei creşteri în cazul acestor servicii oferite de reprezentanţele auto.

Numărul maşinilor noi înmatriculate la Cluj

ianuarie-iulie 2008 – 3.407
ianuarie-iulie 2012 – 657

Articole din aceeasi categorie
Constituit în anul 2013 din inițiativa Consiliului Județean Cluj, AgroTransilvania Cluster a primit cea mai înaltă distincție de certificare a managementului la nivel european - Eticheta de excelență
05 Apr. 2019
12:29
0
Pentru că în România sunt peste 1.500.000 de antreprenori și pentru că în ultimii 25 de ani, doar una din două companii românești supraviețuiește, un club independent dedicat antreprenorilor își propu
03 Apr. 2019
12:25
0
După ce la mijlocul lunii februarie Sinterom SA a anuntat ca va intra într- un proces de restructurare menit să-si puna in valoare dotarile tehnice, vizându-se relansarea exclusiva a fabricaţiei de
21 Mar. 2019
08:30
2
Compania clujeană Life is Hard, calificată pentru al șaselea an consecutiv în finala European IT & Software Excellence Awards, a câștigat trofeul “Soluția anului 2019” la categoria Public Sector o
15 Mar. 2019
10:37
0
Bursa de Valori Bucuresti (BVB) si Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat organizează joi, 28 februarie, la Grand Hotel Italia workshop-ul “Investeste pentru viitor!”, precum și
27 Feb. 2019
13:14
0
La 11 luni de la preluarea în portofoliu, planul de reorganizare al Clujana S.A. a fost aprobat la începutul săptămânii de către adunarea generală a creditorilor.
15 Ian. 2019
08:30
1

Post new comment

Comentarii

„S-a mizat mai mult pe partea de servisare, pentru că altfel mulţi dealeri ar fi dispărut. Aşa, prin atragerea clienţilor către service-urile proprii, au reuşit să supravieţuiască şi să diminueze efectul scăderii vânzărilor”, spune Marius Zăhan.
Aici e cu adevarat problema si unde ar trebui sa intervina Consiliul Concurentei si OPC-ul, daca nu ar fi atat de manjiti. La orice masina noua, te obliga sa-ti faci reviziile in reprezentante, unde se stie foarte clar ce adaosuri practica ! Consider ca nu e corect fata de client !

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide