Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Sâmbătă, 27 Iun. 2015, 12:07
54
9157

Şoferii, obligaţi să coabiteze cu bicicliştii. Emil Boc: “Vom desfiinţa locuri de parcare din centrul Clujului”

Primarul municipiului Cluj-Napoca a anunţat că o serie de locuri de parcare din centrul oraşului vor fi desfiinţate pentru a face loc pistelor de biciclete, care urmează să fie amenajate, în totalitate, în această vară.

030067_1970
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Proiectul de bike-sharing, aşteptat de către clujeni de la începutul lui 2014, se află în faza de marcare a pistelor de biciclete, iar în această etapă au de suferit inclusiv şoferii.

Aceştia vor avea mai puţine opţiuni pentru a-şi lăsa maşinile în centrul oraşului, Primăria fiind hotărâtă să desfiinţeze o serie de locuri de parcare pentru a face loc pistelor de biciclete.

“Acum ne aflăm în procesul de marcare a acestor piste şi încercăm să ne adaptăm la stilul pe care Clujul îl are. Chiar dacă vor fi greutăţi, că lumea nu e obişnuită, că nu sunt cele mai bune condiţii, e un început şi proiectul va fi dezvoltat. Chiar vom desfiinţa locuri de parcare din zona centrală, subliniez acest lucru, pentru a putea crea piste de biciclete şi a avea continuitatea traseelor. Bicicliştii sunt consideraţi un element necesar al oraşului, binevenit şi dorim ca acest oraş să fie unul în care bicicliştii să se simtă importanţi”, a declarat Emil Boc la Napoca FM.

Primarul Clujului s-a referit şi la întreruperea bruscă a anumitor piste de biciclete, în special în zona staţiilor de transport în comun, dar a recunoscut că nu prea există soluţii.

“Într-adevăr, avem probleme cu staţiile CTP, pentru că nu ai pe unde să le ocoleşti din cauza terenului. Pe Memorandumului e aceeaşi problemă, de exemplu, dar asta nu înseamnă că nu mergem cu proiectul mai departe. Sunt dificultăţi, dar nu insurmontabile. Niciun proiect nu poate fi perfect de la început”, a mai spus Boc.

Imediat ce vor fi trasaţi cei 9,4 km de piste din oraş, proiectul de bike-sharing, care presupune punerea la dispoziţia clujenilor a 540 de biciclete, ar urma să devină funcţional.

Articole din aceeasi categorie
Marți, 23 aprilie, cei care se prezintă cu o carte la intrarea în Grădina Botanică „Alexandru Borza” din Cluj-Napoca pot vizita obiectivul fără să mai plătească bilet.
06 Apr. 2019
10:05
0
Primarul Emil Boc a anunțat recent că bugetul din acest an al municipiului Cluj-Napoca va avea o pierdere de 20 de milioane de euro, lucru care va afecta proiectele de investiţii.
04 Apr. 2019
10:46
0
Miercuri, 3 martie, începând cu ora 10.00, va avea loc un nou exercițiu “Miercurea Alarmelor”, după cum au anunțat cei de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Cluj,
03 Apr. 2019
10:09
0
De Ziua Jandarmeriei Române, în zona casinoului din Parcul Central din Cluj-Napoca va avea loc miercuri, 3 aprilie, cu prilejul sărbătoririi Zilei Jandarmeriei mai multe manifestări dedicate acestui
02 Apr. 2019
12:24
2
Compania de Apă Someș SA a anunțat întreruperea furnizării apei potabile în mai multe zone ale municipiilor Cluj-Napoca și Dej.
02 Apr. 2019
10:04
0
Oficialii Primăriei Municipiului Cluj-Napoca au anunțat că miercuri, 3 aprilie, podul Porțelanului se va închide circulației, în vederea continuării lucrărilor demarate și pentru siguranța traficului
02 Apr. 2019
08:30
0

Post new comment

Comentarii

Na, sa bage impozite pe biciclete, si dupa le va impozita?
Dupa greutate? Dupa culoare? Dupa numarul de pinioane?
Prin oras circula biciclete atat de 600 lei cat si biciclete de 2-3 mii euro.
Daca s-ar plati impozit pe bicicleta, oricum acesta ar fi de cateva zeci de lei/an, deci infim.

Si sustin transportul pe doua roti deoarece de cele mai multe ori ajungi mai repede decat cu masina. In timp ce voi stateati de 4-5 ori la semafor cand se lucra pe memorandumului, sau la gara (sau ma rog, in curand pe motilor), eu am trecut din prima fara sa deranjez decat pe frustratii ce le e ciuda ca ei stau pe loc si eu trec pe langa ei.

PS.
Da, am si eu masina, sunt pasionat, nu este harb, este din2007, motor 2.0 benzina aspirat, 180cp chip tuning + diferite modificari, si mi se umple sufletul de bucurie cand ii simt cuplul. Nu am zis-o sa ma laud fiindca oricum nu ma cunoaste nimeni, am zis-o sa vedeti ca am masina, si nu este golf 2 (cum ati dat exemple prin comentarii) insa prin oras, atata timp cat conditiile meteo sunt favorabile, oricand voi prefera bicicleta. Motivul fiind acelasi: Timpul de deplasare scade simtitor, iar cu sutele de lei economisiti lunar, pot pleca undeva un weekend/luna.

Pentru cei prost informati, toate orasele europene au o tendinta de pietronalizare, anume pentru a incuraja comertul in centrele oraselor.

In cei ce zic despre orase business: de obicei cladirile de birouri se fac la marginea oraselor, peste tot in lume, iar acolo se ajunge cu masina, dar nu din oras, ci din satele/orasele mai mici aflate la 30-60 km si care lucreaza in oras.

In ce priveste locurile de parcare, ca oriunde in lume, sunt insuficiente. Problema care se pune este ce se face in privinta asta? Solutia practica in lumea intreaga este limitarea locurilor de parcare de pe domeniul public la maximum 3 ore. Astfel, daca ai un interviu, de transportat ceva, esti comis-voiajor, poti parca linistit. In schimb esti descurajat astfel sa mergi la serviciu cu masina si cu rost si fara rost. Pentru cine vrea parcare de lunga durata, este orientat spre parcarile private care costa 15 euro / zi sau care cu un abonament costa 150 euro. Iar modul de functionare in cazul riveranilor este usor diferit: daca iti inregistrezi masina la primarie, poti parca in zona ta de resedinta pe orice loc cu plata fara sa platesti, fara sa ai loc dedicat tie personal. Amenzile se dau de 2-3 ori pe zi, lucru ce descurajeaza parcatul ilegal.

Acuma inteleg de ce oamenii nu sunt revoltati pe lipsa locurilor de parcare. Mentalitatea romaneasca: sa nu progresam vreodata!
Voi defapt sunteti revoltati pe cei care au masini. Auzi "draga" care merge cu bicicleta sau cu troleu de la munca, acasa si inapoi... poate unii au de ajuns in 10 locuri intr-o zi, v-ati gandit vreodata? Poate unii fac mult mai multe decat un job si chiar nu au cum sa-si parcuga toate traseele dintr-o zi cu o bicicleta sau cu un troleu. Asta vi voua problema? De ce umbla oamenii cu masina? Atunci e de inteles...

Te inteleg perfect, impozitul pe bunuri se diferentiaza de taxa de poluare regasita in acciza pe carburant (si aceasta tot un fel de impozitare, totusi) Si... De cand a fi proprietar de BMW este o jignire?

Da , ai dreptate dar în toate acele orașe exista acestui ocolitoare și străzi accesibile și viabile în permanenta pentru a evita centrul în primul rand , au o infrastructura bine pusă la punct înainte de a reduce traficul din centru , de a face alei pietonale imense și piste pentru bicicliști, deci nu văd de ce comparația cu orașele respective . .. Am spus interzicerea ca un mod de a mă exprima , nici reducerea nu prea e posibila în condițiile actuale de la noi din tara și din oraș, și e inutil sa se investească iar milioane de euro în niște proiecte fail de la început doar pentru ca cei de la conducere nu sunt capabili sa vadă "poza intreaga" și sa facă lucrurile pas cu pas înspre mai bine ..

*centuri ocolitoare

Mai poooot astia? Serios!!! Nu sunt locuri de parcare mai deloc si ei se gandesc sa mai desfiinteze din ele? Cum doamne sa gandesti asa??? Chiar nu exista o limita pentru prostie? Ne urcam unii peste altii cu masinile.
Chiar ar trebui sa facem ceva, dragi Clujeni!!

Exact, poti sa faci ceva, iei bicicleta si nu mai parchezi in centru

Nu zice nimeni sa nu faca piste, ca e foarte frumos. Si oricum toate zonele care au fost recent reconstruite arata impecabil, dar chiar trebuie sa se gandeasca si la parcari! E un oras si destul de business!

Din contră scuza-ma dar dacă ai nevoie de aer curat mergi la pădure nu în centrul orașului, unde oamenii merg pentru munca și afaceri în general și oriunde vrei sa te deplasezi ești obligat sa treci prin centru , sau ai impresia ca interzicând circulația mașinilor prin centru ești se formează ca un fel de bulă în jurul lui și o sa fie aerul total nepoluat? Hai sa fim serioși , și dacă te crezi în alte tari ia da'mi te rog exemplu de un oraș mare unde sunt interzise mașinile , New york ? Londra? Moscova? Ești în al 2 lea cel mai bogat oraș din tara , noua capitala europeana a tineretului și ai vrea sa interzici traficul nu ? Foarte înțeleapta idee .. și înainte de a desființa locuri de parcare ar trebui sa facă altele nu sa îngreuneze mai mult centrul orașului , de altfel praf din punct de vedere al infrastructurii. Și sa înființeze un fel de școală pentru bicicliști pentru ca și pe unde sunt deja piste ei merg pe trotuar sau pe stradă...

Incerc sa-ti raspunsd punctual.
Doar in padure sa ai aer curat? Iar in centru sa fie poluare cat china?
Nu e vorba de interzicere, ci doar de reducere a accesului. Stii ca la Londra se platesc tacxe mari pentru cei ce ajung in centru? Vrei sa fie si la noi? Sau compari doar asa, sa te afli in treaba?
In centrul orasului oamenii merg pentru recreere, stai cu prietenii la un pahar de vorba, te plimbi in liniste si admiri cladirile istorice, dai manacare la pasari impreuna cu copii. Nu poti compara Clujul cu New York (e si alfel structurat decat un oras din Europa, medieval. Acolo da, au si multe cladiri de birouri in centru.), Londra sau Moscova. Da exemplul Amsterdamului, al Copenhagai, Malmo, Strasbourg, Utrecht, Poris, Bordeaux, Barcelona. Aceste sunt doar cateva, poate destul de cunoscute pentru tine, unde se cIrcula foarte bine cu bicicleta, dar au loc si masinile - pentru ce-i ce-si permit sa plateasca pentru accesul in zona centrala. La noi?
Esti in al 2-lea cel mai bogat, dar si al 2-lea cel mai poluat din tara.
Nu se interzice traficul. Oare ce scoala ai facut? Reducerea nu inseamna interzicerea!
Unde sa se mai faca parcari, nu vezi ca nu mai ai loc de masini nici pe trotuare? Vrei un centru numai cu cladiri de parkinguri? Nu se ingeruneaza centrul asa, ci se descongestioneaza.
Da! Scoala pentru biciclisti si cu examen. Sa cunoasca si sa aplice regulile de circulatie (valabil si pentru prea multi soferi). Asta da!
Deocamdata nu exista piste. Acelea nu pot fi numite asa. Mai ales ca, de cand au fost vopsite in rosu, mai multi pietoni se plimba crezandu-se la Oscar. Apoi, sa nu-i uitam pe stimatii tai colegi de trafic, care parcheaza pe pistele de biciclete.

@ toti cei care insista sa ne deplasam cu bicicletele prin oras: de ce nu sunt locuri de parcare in centrul orasului cum sunt in alte orase europene? Nu este problema nimanui cu ce ma deplasez eu prin oras, poate am de transportat diferite bunuri...ce-ar trebui sa fac? Sa-mi iau remorca la bicicleta si sa mai chem doi oameni la pedalat? Asa cum pe mine, ca sofer, nu ma intereseaza daca altii merg la servici cu bicicleta sau cu avionul, nici pe biciclisti nu ar trebui sa ii intereseze cu ce ma desplasez eu spre diferitele locuri unde am treaba. Fiecare sa-si vada de treaba lui, voi nu aveti piste special amenajate, eu nu am locuri de parcare.

Colaborare cu castiguri din prima luna! 100-285 de euro lunar! Selectam urgent persoane din toate localitatile tarii, pentru colaborare part-time sau full-time. Castigurile, de 100 de euro lunar (part-time) sau 285 euro lunar (full-time), vin din prima luna, iar activitatea este extrem de simpla. Garantam seriozitate maxima si cerem acelasi lucru. Pentru mai multe informatii, solicitati acum detalii unuia dintre membrii echipei noastre, la una dintre adresele noastre de email: jozsef46@yahoo.com

Daca trebe sa o admnistram pe maicata la videochat m-as baga.Iese banu, munca putina...activitate simpla si banu vine din prima luna.

in sfarsit, un pas spre normalitate. centrele oraselor nu (mai) sunt pentru masini.

Sincer, esti un incuiat. Nu stiu cum ai ajuns tu la concluzia asta dar asta nu ma priveste. Din punctul meu de vedere esti un tampit.

Pentru cei ce discuta aprins subiectul taxelor: eu vreau sa platesc impozit pe bicicleta, eu vreau sa am asigurare casco, in caz de accident, ca la masina. NU se pot face. Am ramas cu gura cascata, in urma discutiilor cu persoane abilitate. E o nisa din care pot face bani si toata lumea (cred ca) ar fi multumita. Dar nu se doreste. Biciclistii nu-s doar 100 in oras, cum spun unii: is mii, zeci poate. Problema este ca nu au infrastructura necesara. Multora le este frica de traficul auto, pe buna dreptate, si-atunci normal ca nu-s vizibili cu toti, ca sa-i poata numara cei cred ca-s foarte putini.

sa suga ***EDITAT*** toti soferi cocolari! nu va place catre casa la tara de unde ati fugit! ***EDITAT*** la vinituri!

Pentru cei carora nu le place constructia unei infrastructuri pentru biciclisti:
in orasele civilizate pe primul loc e PIETONUL, pe doi BICICLETA, pe trei MASINA.
Nu va schimba in timp nimeni aceste reguli. Noi suntem nepregatiti deocamdata, deoarece avem probleme de comportament civilizat si educatie, incepand de la primar pana la ultimul cersetor.
Primarul si-a schimbat atitudinea in ultimul an, deoarece a constatat ca ar avea un sprijin in alegeri si din partea acestei categorii daca i-ar arunca si ei, acolo, un os.... La cum a fost de indolent in anii precedenti, nu cred ca e o preocupare sincera a lui. Dupa alegeri o va abandona.

de acord! hai sa fie si la plata impozitului pe infrastructura,impozit local,aceasi regula !

ma mocanu' drecului ai numarat tu masinile din orasul asta? si in plus pe toate acele masini se platesc impozite. dar biciclete ai numarat? la cate se platesc impozite? sau amu' daca ai luat banii din impozitele pe masini si vreo 2 lei de la europa te-ai trezit sa distrugi amaratele alea de strazi pe care le avem pentru piste pe tanti mita biciclista? inn tot orasul asta daca sunt zilnic vreo 100 de biciclisti. iar tu te-ai trezit ca devenim mai europeni daca nu avem unde parca masinile sau merge cu ele? de ce dfrecu n-ai facut pista de biciclisti la tat-tu in rachitele mlcan infect ce esti?

Pai, bai libidinosule, arata-mi in ce oras din lumea asta platesti impozit pentru biciclete!? Tu, loaza imputita, platesti impozit pentru ca poluezi. Iar daca platesti impozit, crezi ca ai dreptul sa faci ce vrei, ca la ***EDITAT*** acasa? Si daca in orasul asta sunt 100 de biciclisti (ceea ce-i cam fals, dar hai, prostovane, sa-ti cant in struna), e pentru faptul ca majoritatea locuitorilor sunt comozi si nu le pasa de mediu (adica-i doare-n cur), prefera sa mearga cu masina si pana la colt, sa-si ia paine.

Sa-ti raspund in limbajul tau "Tu, loaza imputita": impozitul local nu este pentru poluare. Este impozit pe proprietate, loaza imputita! Bicicleta este tot un bun personal, deci consider discriminare ca eu, conservar sa platesc iar tu, mancatorul de seminte in slapi, posesorul de bicicleta furata de la altii, incultul, copilul nedorit de omenire sa nu platesti pentru bicicleta! Revenind la un limbaj decent: este loc pentru toti.

Si atunci de ce impozitul este calculat in functie de capacitatea cilindrica? Nu pentru ca avand un motor mai mare - adica consumator mai mare, deci mai poluant, platesti mai mult? Nu e asa? Ca la gradinita, pe cuvant. Ai dreptate: este loc pentru toti, nu stiu de ce atata vrajba. Ba stiu: lipsa de educatie si cultura in directia asta.

Se plateste in functie de capacitatea cilindrica dintr-un simplu motiv: ramasita comunista, unde daca aveai motor mare erai boier, detineai un obiect de lux. Impozitul localin sine nu are absolut nimic de a face cu poluarea. Total de acod cu ultimele doua propozitii din comentariul tau.

Sa continui in linia limbajului elevat: mai poola cu urechi, gogu (asa-i zici poolei cand faci misto de ea), prprietatea numita bicicleta nu polueaza, jegule! Conservar probabil ca esti, totodata poate si cocalar, proprietar de BMW, la cum te ataci, idiotule, cu siguranta esti si slapar mancator de seminte. Revenind la lucruri decente, bicicleta mi-am cumparat-o din salariul propriu! ;)

Geo, mai poola cu urechi ... poate ca tu ii dai nume organului genital. Nu cred ca un om normal iti va urma exemplul. Am trei masini daca te consoleaza. Doua in curte, cu una circul. Geo, jegule. Impozitul local nu se plateste pentru poluare, deci s-ar putea taxa si bicicleta ta pe acelasi principiu pe care se taxteaza pe plan local masinile. Esti detinatorul unui bun. Si pana nu uit ... iti lipsesc cei sase ani de acasa. Limbajul tau elevat exerseaz-o pe ai tai ... Eu nu vorbesc asa. Doar v-am citat pe voi, detinatorii adevarului absolut, intoleranti pana in maduva oaselor.

Gogule, mai loaza, sa te bucuri de cele 3 masini ale tale la intalnirea cu pomi, case, etc. Te-ai intrebat, in dobitocimea ta, de ce nu se impoziteaza detinerea de biciclete? Evident ca nu. In caz ca te consoleaza, m-am dus la scoala la 6 ani jumate, deci as avea ceva peste cei 6 (in mod normal 7, dar tu nu-i ai nici pe aia). Si mai pune dracului mana pe carte, o cam dai in bara cu acordul intre diferite parti gramaticale.

calmeaze-te, loaza, cu exceptia zonelor marcate cu stalpisori, o sa poti parca la fel de bine si pe piste. ca astea vor fi, niste locuri de parcate marcate altfel. daca te tine, poti dobori si stalpisorii, ca doar platesti impozite

Pai da, loaza dobitoaca, sa-ti permita tie si altor cocalari sa circulati pe centru cu BMW!

Comentariul de mai sus se voia o replica la ceea ce a scris jegul de cocolino, in sensul ca studentii cu vw2 nu pot circula sau parca in centru, dar bivolii ca el, cu BMW sau Audi, ultimele racnete in materie, pot.

Atata timp cat prin centrul Clujului trebuie sa treaca toti cei din Moldova, Bistrita,Maramures care vor sa mearga spre vestul Europei, urinez pe planurile tale mai Boc. De 2 ani trebuiau sa fie bicicletele in standuri, bineinteles nu sunt, centuri sau sosele ocolitoare nu facem (consiliul judetean), dar o sa fie parcatul interzis. Deja intrecem masura cu aberatiile.

Nu e chiar prin centru, se poate merge pe la Real și apoi la Gară. Curând va fi și A3 până la Nădășel, clar mai rapid decât centrul Clujului. Dar de acord, e cam penibil. Totuși partea cu urinatul, nu se face în public, oricâtă dreptate ai.

...urinatul este permis si in public conditionat...sa nu te deschei la pantaloni!

Gogule sa sti ca sunt orase mult mai periculoase in occidentul civilizat, in Cluj nivelul este acceptabil

Nu sunt fan masini si doresc sa fie centrul si orasul in general mai liber de traficul sufocant. Asta se poate doar printr-un transport in comun veritabil.
Precizez ca stau in Gheorgheni capat 3 si intr-o perioada in care vremea era mai buna am zis pas la masina hai dimineata pe jos seara cu troleul. Inutil sa spun ca la ora 18-19 am lasat sa treaca vreo 2-3 trolee 3 ca nu puteam urca. Cand am urcat intr-unul pana la urma, oamenii statea masati in usa (oricum era plin troleul) si pana sa ii rog sa avanseze putin, desteptul de sofer a inchis usile, prinzandu-mi geanta in usa... Nici nu a deschis usa din nou, a pornit, desi se vedea clar in oglinzi. La prima statie am coborat, desi imi compostasem biletul.

Acum cred ca asta ar fi prima data esential. si apoi sa vedem cum intaturam masinile.

Bine ca platesc impozit la masina care este o data jumatate cat cel pe un apartament..... Sau poate reduceti impozitele pe masini si introduceti impozitul pe bicicleta, asa macar se fac pistele din banii biciclistilor. Boc, in materie de parcari esti capabil doar de desfiintari locuri parcare! Cu garajele de tabla ai facut doar gargara, apoi ti-ai dat seama ca vin alegerile si te-ai tras pe fese....

Sunteti constient ca si biciclistii au un loc de munca si platesc taxe si impozite ca si ceilalti participanti la trafic, si ca unii biciclisti au si ei la randul lor masina pe care platesc impozit? Si sunteti constient ca sunt si oameni fara carnet de sofer, care la randul lor platesc taxe si impozite, si ca parte din acesti bani merg catre construirea/modernizarea soselelor pe care circulati dumneavoastra cu automobilul? Masina este un bun necesar, insa nu esential pentru traiul de zi cu zi, asa ca nu trebuie sa va tineti cu dintii de el. Daca nu ati avea capul afumat de noxele eliminate de masina cu care calatoriti, v-ati da seama ca bicicleta este o alternativa, si este benefica atat pentru mediul inconjurator cat si pentru dumneavoastra, domnule sofer. Ce este mai simplu, sa ocolesti o coloana de biciclisti sau o coloana de masini?

iar incepe BOC cu aberatiile. pai ma pitic prost ce esti, unde naiba sa parcam masinile mai jigodie? ai promis ca faci zeci de parkinguri, esti un mincinos ipocrit. prima data fa parkinguri, si apoi fa piste de bicicleta pt toti hipsterii din orasul asta.

aici nu e vorba ca cocalarii vin in centru cu masina, aici e vorba ca sunt oameni care au nevoie de masina pt a-si desfasura activitatea (agenti de vanzari, curieri, aia cu dubele cu distributia, etc), aia unde dracu sa parcheze daca faci piste de biciclisti?

iti zic eu cum sa rezolvi problema, BOC jigodie imputita, sa se interzica studentilor sa mai vina cu troacele lor de masini, vw golf 2, si sa parcheze in centru, ca de, au ajuns si ei la oras si vin la faculta cu masina. primaria le OFERA STUDENTILOR 2 LINII DE AUTOBUZ GRATUIT, la ce naiba le trebuie sa vina cu masina la scoala?

Normal, studentii sunt de vina pentru toate masinile din centru, de ce nu? Eu sunt studenta si mi-ar face cea mai mare placere sa merg la facultate cu autobuzul, sa nu mai platesc motorina si sa plec cu 45 de minute mai repede de acasa ca sa am timp sa caut loc de parcare si sa nu intarziu la cursuri/examene. Dar domnul Boc nu mi-a oferit posibilitatea de a veni cu autobuzul deoarece cea mai apropiata statie e la 30 de minute de casa si trebuie sa schimb 2 autobuze pana la facultate. Ar trebui sa plec la 6:30 de acasa ca sa ajung la cursurile de la ora 8. Asa ca voi continua sa vin cu masina la facultate si sa aglomerez Clujul!

E drept ca a trecut ceva vreme de cand am fost, la randul meu, studenta. In 88 / 89 ai fi fost o barosana cu masina la facultate. Optiuni nu erau multe : cu mijloacele de transport ( care nu prea circulau, si erau intotdeauna arhipline ), cu bicicleta sau pe jos. Programul meu incepea de la ora 4 dimineata. Ma trezeam la aceea ora matinala ca sa ajung la lucru pana la ora 6, desi stateam in Cluj. Ieseam din fabrica pe la ora 14:15. Daca ma duceam acasa dupa lucru, nu mai ajungeam la cursurile care incepeau de la ora 16, si tineau pana la ora 20. Astfel am ajuns sa parcurg distanta de la Clujana pana la Facultatea de Chimie ( langa Parcul central ) pe jos in fiecare zi ( exceptand duminica ) ca sa ajung la cursuri. Si nu am fost singura care practica aceasta tehnica. Ieseam din casa la ora 04:45, si ajungeam acasa dupa ora 21. Iar tu te plangi ca ar trebui sa iesi din casa la 6:30 ? Lamentezi asupra faptului ca trebuie sa te trezesti devreme daca vrei sa ajungi la facultate cu altceva decat cu masina personala ? Hai mai lasa-ma. Voi fara masina ati fi morti.

Sper ca din 2016 sa avem echipa noua la Primarie, oameni cu viziune si necorupti. Boc, unde-s Parking-urile, tunelul, etc, etc, etc?

Depinde (si) de cine, si cati, vor merge la vot, cate gratuitati se acorda etc. si cati "miserupisti" nu vor vota! Dar, mai ales, depinde de contracandidati, din ce vei putea alege! Aminteste-ti prezidentialele: nelu sau vadim? Si prezenta este esentiala, in fiecare tur.

Tunelul nu e promis. Suntem doar cativa comentatori din on line care tot batem la cap autoritatile cu el pana il promite unu' si altu chiarse apuca de el

Soferii nu au ce cauta in centru cu masina. Orasul este pentru oameni, nu pentru cutii poluante. Sa se incadreze in civilizatia secolului 21 sau sa plece la tara, de unde au venit. Caci nu ei ne platesc problemele privind sanatatea si calitatea vietii pe care ni le cauzeaza. Daca arunci substante poluante in sursele de apa potabila esti arestat. Daca faci asta cu aerul respirat de cetateni, n-ai nicio problema, mai ai si dreptul sa faci pe victima. Toata scarba!

Orasul presupune si transport. In toate formele. Vrei doar biciclete si vaci pascand? Cred ca ai gresit locatia. Doar un ipocrit si un cocalar vrea sa-si arate muschii si toalele de marca plimbandu-se doar in centru si mergand cu masina la mici si bere in padure. Vrei plimbare, aer liber? Exista paduri in jurul urbei. Cum ne-am obisnuit in ultima vreme, publicatiile on-line arunca cate un cotor cu jumatate de propozite, extrasa din context. Si apar cei ca tine. Car cred ca detin intelepciunea universala, care cred ca doar ei si parerea lor exista pe pamant. Intorcandu-ma la disputa bicilisti-automobilisti: cred ca un om cu viziune ar putea rezolva doleantele ambelor parti: biciclisti si automobilisti.

De accord doar cu ultima fraza. In rest... mai iesi(ti) din tara, sa vezi locuri unde se poate fara (atatea) masini in centru. Cunosti faptul ca exista locatii unde ti se recomanda ca, atata timp cat stai la semafor (30', un minut sau unul si jumatate), sa opresti motorul? Si se face! Tocmai pentru a reduce poluarea. No, implementeaza chestia asta la noi! Ai sa vezi cati soferi au sa sara in sus, ca... NU, cum sa se faca asa ceva?

In mare parte ai dreptate. Dar. Exista un dar. In tarile (orasele) de care vorbesti exista un transport in comun civilizat, viabil si care acopera in mare parte orice zona a orasului, la noi nici vorba. Exista un transport public sigur, comod, fara bronzati, fara derbedei, fara hoti de buzunare si cu mirosuri de cocina de porc e hotel de cinci stele. La noi nu. Acolo poti sa mergi si pe jos, nu ti se fura in plina strada telefonul sau (ca patitul nimeni) punga de gunoi inpaturita. Acolo transportul public este foarte ieftin si se plateste de oricine. Nu exista sa fie 2/3 din calatori cu diferite gratuitati. Alta caracteristica specifica Clujului: toate institutiile, toate spitalele sunt in centru. In orasele de care vorbesti, nu. Acolo majoritatea demersurilor birocratice le rezolvi prin mail. Nu esti nevoit ca pentru o banala racordare la electricitate sa faci 4-5 orpiri la cele doua sedii renel, ambele in plin centru. Si asta a fost doar un exemplu. Cu oprirea motorului ... personal o fac benevol daca stau mai mult de 1 minut. Pe termen scurt pentru poluare, pe termen lung pentru avantajul pecuniar.

La romani centrul e sfant, motiv pt care nu avem o zona de business la Cluj.Se demoleaza cladiri vechi in centru si se fac business centeruri.Problema e ca schimba arhitecura orasului, arata ca p... si n-au parcari.La urma urmei cativa se aleg cu bani..si restu cu o frumoasa aglomeratie urbana.

Prima semnalare a gibonului mijloacelor de transport in comun apare in Epoca de Aur. Drumul de acasa pana la plantatiile industriale se facea cu tramvaiul, autobuzul sau troleibuzul. Numarul mic de mijloace de locomotie a dus inevitabil la supra aglomerarea acestora.Usile mijloacelor de transport in comun fiind stapanite de catre giboni ( generatia tanara nu cunoaste acest sport extrem) a dus la aparitia speciei mai sus mentionate..Dezvoltarea societatii a dus la disparitia partiala a acestui tip, urmasii lor avand alte obiceiuri. In zilele noastre specia se hraneste cu seminte, fiind foarte apreciate cele in coaje ( in termeni academici se numesc -Bomboane agricole-).Pe timpul verii este foarte apreciata inghetata, cu diferite arome. In privinta igienei nu difera foarte mult de stramosii sai , cu toate ca acestia erau nevoiti sa se spele o data pe saptamana din cauza lipsei de apa calda.O parte dintre giboni, nemultumiti de conditiile precare din jungla urbana si-au cumparat autoturisme sau motociclete, acestia schimbandu-si obiceiurile, dar nu difera foarte mult- semintele se mananca in masina ( cojile sunt aruncate pe geam, la fel si ambalajul inghetatei), in schimb nu mai sunt nevoiti sa suporte mirosul celorlalti giboni, s.a

Boculetul tampitel, azi mergand spre Cora am observat 3-4 biciclisti care pedalau, nicidecum pe pistele marcate cu mare fast. Pe trotuar, pe locuri nemarcate s.a.m.d.

aici iti dau dreptate, dupa sens catre manasturi si eu am vazut un dobitoc care pedala in sus deshi pe partea cealalta avea pista, imi venea sa ma daul jos la el si sa-l ...trag de maneca.

@arnold tampitel: Azi, mergand pe Eroilor, am vazut vreo 30 de cetateni si vreo 4 masini circuland sau stationand pe pista de biciclete, nicidecum pe partea destinata lor sau in locurile amenajate ca parcare. Aud comentarii?

Nu cred. Totul este campanie preelectorala. Oricum nimic nu-l mai ajuta sa-si schimbe imaginea.

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide