Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Vineri, 22 Mai. 2015, 13:49
18
7750

Primăria vrea să desfiinţeze parcările de pe marginea străzilor. Ce soluţie vor fi obligaţi să accepte şoferii

Primarul Clujului vrea să decongestioneze traficul din oraş prin desfiinţarea actualelor locuri de parcare de pe marginea marilor artere de circulaţie. Astfel, şoferii vor fi obligaţi să îşi lase maşinile doar în parkinguri.

024570_1970
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Soluţia la care se gândeşte Emil Boc ar urma să intre în vigoare, însă, doar după ce în Cluj-Napoca vor mai fi construite câteva parkinguri în zonele des circulate din oraş.

Un prim astfel de experiment ar putea fi implementat pe strada Dorobanţilor, acolo unde sunt şanse mari să existe două parkinguri pe o distanţă de aproximativ 100 de metri.

„Acest nou parking se încadrează în politica urbană de a decongestiona marile bulevarde de maşini şi de a reda circulaţia auto pe patru benzi. Înainte de a începe şi a finaliza alte construcţii mari, cum ar fi centurile ocolitoare, pasaje subterane sau monorailuri, vrem să lăsăm marile bulevarde doar pentru circulaţie rutieră, iar maşinile să le punem în parkinguri. Nu cred că se vor opune toţi clujenii din zonă pentru construirea acestui nou parking pe Dorobanţilor, iar după finalizarea lui putem să trecem la eliminarea locurilor de parcare de pe această stradă şi să avem patru benzi de circulaţie. Imaginaţi-vă, de exemplu, cum ar arăta Dorobanţilor, Titulescu, Observatorului, 21 Decembrie sau Calea Floreşti fără maşini parcate pe margine”, a declarat Emil Boc, la Napoca FM.

Potrivit acestuia, Primăria mai are în analiză „vreo 7-8 locaţii de parkinguri în toate cartierele Clujului”, astfel că, pe viitor, municipalitatea speră să nu mai elibereze niciun abonament de parcare situat pe marginea străzilor din oraş.

Citiţi şi: Primăria vrea un parking nou în Mărăşti şi va consulta cetăţenii

Articole din aceeasi categorie
Marți, 23 aprilie, cei care se prezintă cu o carte la intrarea în Grădina Botanică „Alexandru Borza” din Cluj-Napoca pot vizita obiectivul fără să mai plătească bilet.
06 Apr. 2019
10:05
0
Primarul Emil Boc a anunțat recent că bugetul din acest an al municipiului Cluj-Napoca va avea o pierdere de 20 de milioane de euro, lucru care va afecta proiectele de investiţii.
04 Apr. 2019
10:46
0
Miercuri, 3 martie, începând cu ora 10.00, va avea loc un nou exercițiu “Miercurea Alarmelor”, după cum au anunțat cei de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Cluj,
03 Apr. 2019
10:09
0
De Ziua Jandarmeriei Române, în zona casinoului din Parcul Central din Cluj-Napoca va avea loc miercuri, 3 aprilie, cu prilejul sărbătoririi Zilei Jandarmeriei mai multe manifestări dedicate acestui
02 Apr. 2019
12:24
2
Compania de Apă Someș SA a anunțat întreruperea furnizării apei potabile în mai multe zone ale municipiilor Cluj-Napoca și Dej.
02 Apr. 2019
10:04
0
Oficialii Primăriei Municipiului Cluj-Napoca au anunțat că miercuri, 3 aprilie, podul Porțelanului se va închide circulației, în vederea continuării lucrărilor demarate și pentru siguranța traficului
02 Apr. 2019
08:30
0

Post new comment

Comentarii

Da' sa faca domle' centuri ocolitoare, pasaje...pt ce sa faca 4 5 6 10 benzi intr-o zona care e deja atata de gatuita...ok le face precum spune...si parca-l vad ca 21 decembriele il va lasa doar pt autobuze pe partea venirii dispre oras...deci aglomereaza si mai mult dorobantilor si sensul giratoriu...va fi UN RAHAT. in ingramadeala ce ne-a facut-o in ultimii ani ne mai planteaza si un mastodont in loc sa faca un parc cu copaci cu iarba...ca sa mai respiram si noi un aer curat...mnuuuuu...el face namila de parking inca de 8 etaje la fel ca cel de pe Fabricii din spate. Lasa-neeee odata sa traim normal nu sa ne sufocam! Ne convine sa parcam pe marginea drumului na poftim! Cine crezi tu ca de la blocurile care au iesire si spre nasaud merge sa iti parcheze tie masina cand vine acasa la 400 m de casa lui daca nu mai mult, unde tie se scoala tine sa construiesti parkingul si sa nu mai parcheze pe marginea drumului. Dnul Boc oare ai locuit pe aceasta strada?locuiesc aici inca din 86 cand nu era asfaltata strada...si cand vad cate magarii s-au permis in zona...si cate constructii au aparut ulterior pe o distanta atat de mica...stau si ma gandesc ca mare mita au mai putut sa de samsarii afaceristi ca sa poata sa-si faca treburile. Mai bine zi-ne ca e Consiliul judetean acolo...ca e facultatea de teologie langa...ca e impozanta de cladire de birouri chiar langa...si au cerut saracii parcari...ca NOI CEI CARE CU ADEVARAT LOCUIM IN ZONA...INCA DE MUUUULTI ANI
...NU VREM PARKING. ti clar? Auzi la el...ca decongestioneaza traficul..bagand inca 400 de locuri de parcare...pai ma idiotule tu mai aduci inca X masini in zona ca nu esti satul cat suntem de aglomerati!!!!! Of cum omu asta n-a auzit de pasaje sau centuri ocolitoare....e clar ...un om care locuieste in zona si vede in ce s-a transformat zona in ultimii ani...n-ar accepta asa ceva constient fiind...ca in blocurile astea locuiesc oameni nu mumii care au nevoie de AER de spatiu neingramadit de lejeritate...exact cum a fost inainte...a trebuit sa acceptam toate porcariile de pe zona asta in ultimii ani...uite ca pe-asta nu o mai inghitim

El vrea ca acei oameni care au garaje parcari etc sa parcheze dupa infiintarea porcariei de parking, NUMAI IN PARKING. E un tampit. Ok facem asa...si pe deasupra vrea sa mai bage inca un numar de masini in plus pe zona tocmai pt a putea acoperii locurile din parking ca sa nu zica ca e degeaba. Hai lasa-ne. Noi stam in zona. 1 aia de la Bila fac figuri ca se parcheaza vezi doamne la ei un ceas...aia de la profi la fel...aia cu birourile saracutii nu au unde parca...mai e consiliul care nu permite parcarea la ei decat daca lucrezi acolo...mai e piata marasti...mai e facultatea acum...pai de ce mama naibii ati permis atatea constructii intr-o zona atat de aglomerata...deci dupa ce ca e asa...el mai aduce masini in plus pe zona asta...asa ca sa stam mai mult la sensul giratoriu...e NEBUUUUN.

vreau si eu sa fumez ce fumeaza boc de e asa vesel si plin de idei nastrusnice

Nu exista oras pe care sa-l fi vizitat eu in care sa nu existe celebrele parcari langa trotuar, poate doar champs-elysees-ul. Unde exista institutii si alte asemenea categorii de cladiri acolo poti face acest lucru , obligand la parcari sub-supraterane, dar pe bulevardele de cartier, cu blocuri de locuinte nu exista justificare. Pe Dorobanti se aglomereaza doar de la intersectie cu str Bibliotecii pana in giratoriu la marasti DIN CAUZA GIRATORIULUI, un simplu pasaj subteran pentru pietoni rezolva aglomeratia din zona.
Pe Titulesc (Pata) nu prea ai ce face deoarece tot traficul se descarca in Dorobanti sau in Cipariu. Sa nu uitam ca pe Titulescu pe langa cei din Gheorgheni si Andrei Muresanu coboara cei din Borhanci,Buna-Ziua,Sopor cartiere (zone) care se tot aglomereaza.
Pe 21 Decembrie este singurul bulevard pe care ai sanse sa circuli decent in cazul in care nu se infunda totul in Piata Avram Iancu sau la intersectie la Sora, asta este un exemplu stupid al lui Boc. La prefectura se blocheaza intersectia pentru ca se circula haotic si se tot forteaza semaforul.
Pe Observator dimineata este aglomerata partea spre turzii pentru ca multi din Manastur incepand incearca sa evite centrul si atunci urca in zorilor, se descarca traficul dinspre Europa,Faget etc iar aglomeratie este doar la Sigma in giratoriu. DUpa amiaza este o mare aglomeratie in sensul spre Manastur cateodata de la camine incepe coada de masini si pana la micul giratoriu de la recuperare, daca nu se parcheaza in zona respectiva nu rezolvam nimic pentru ca la giratoriul de la recuperare pietonii tot unul dupa altul cu spatiu de 2m intre ei vor traversa. Nu doar soferii duc lipsa fair-play-ului in trafic ca si pietonii.
Pe Calea Floresti ne-a aruncat-o Boc pe tapet doar pentru ca asa era faza. Cea mai mare aglomeratie si blocaj este pe Motilor, unde nu se parcheaza, unde parcarile sub-supraterane nu conteaza atunci cand oamenii vin sau se duc spre casa cum este cazul multora, spre Floresti. Acolo doar cu o centura calumea rezolvi situatia. Pana una alta draga Boc, daca vrei doar 10% la alegerile viitoare, nu baga bani in centuri, bagai in Parcari prin cartiere si taie abonamentele la oameni.
P.S: Daca tot vrei sa anulezi locuri de parcare, nu mai bine faci spatii verzi pe ele, poate mai castigi 2% de la ecologisti

Apai mai dati autorizatii ca si cea de pe Ploiesti (turnul lui Iosif Pop) si o sa descongestionati pe naiba! Aia la 12 etaje au 70 de locuri de parcare! De parcari subterane nu s-a auzit pe-aici!

Din pacate se construieste mult pe verticala in zone centrale. Boala romanului e sa fie in centru. E plin de business center-uri in tara asta fara business..incepand de la Platinum la Silver ...aur si diamant Business Center.Important e sa fie in centru,sa fie mare si sa aiba nume de metal pretios ca sa-i dea valoare.

ar fi o solutie logica

-aceasta masura s ar putea lua de acuma , in special in zona stadionului , marasiti . acolo unde exista deja construite aceste parkinguri
-de ce nu se iau aceste masuri -?- numai primarul si consilierii lui stiu , nici nu ar trebuii sa se mai discute
-

Are foarte mare dreptate rasa. Nu poti elimina o problema inlocuind-o cu alta mai mare. Astea sunt idiotenii de politician. Pana nu gaseste alternative REALE de parcare a masinilor existente si de descongestionare a traficului, boc nu poate sa faca nimic. Ati vazut ce inseamna blocarea str. Memorandumului. Ganditi-va cum va fi dupa pietonalizare cand va fi total inchisa traficului impreuna cu str. Napoca. Si boc nu are in plan niciun tunel, strada suspendata pe ruta est-vest. El abia daca va reusi sa repare niste poduri... daca va reusi ...

Faceti ceva ca orasul e BLOCAT !

la cat is de puturosi romanii, tot pe marginea strazii vor parca

...fa dom'le centuri ocolitoare si pasaje subterane! Ce treaba au miile de masini care trec zilnic din Grigorescu in gruia pe Rosetti cu dorobantilor? Si se pot da o multine de exemple. Iar locatarii de la blocurile de acolo o sa primească biciclete?

Votati-ma la anul si veti vedea Parkinguri sub- supra aeriene, monorai si tuneluri,. metrou si tot ce vreti. Ma credeti?

Ce faceti ca Calea Floresti? E dezastru cu locurile de parcare.... mai parcheaza si piratii care transporta de regula persone care locuies in gilau....sunt cate 4 -5 MASINI care stau si asteapta sa se adune 4 persone si sa plece....asta e in regula?....

pare de vis :) oare o sa ajungem un oras civilizat? cu trafic ok? oareee? oare o sa putem parca/avem locuri de parcare? :o

Este tarziu, terenurile potrivite au fost date smecherilor imobiliari sa-si faca ei profit individual si privat. Aceasta este o crima impotriva comunitatii de 400.000 de oameni ai orasului Cluj si ai urmasilor lor. Adica, in loc sa faci parcari (da, din 100 in 100 de metri), de exemplu pe str. Avram Iancu, in dreptul Cimitirului, dai acele terenuri unor smecheri. Ce frumos ar fi fost o parcare aerisita subterna + supraterana in dreptul cimitirului, cu iesire pietonala prin pasaje subterane cu scari rulante in fata la Universitate, in Pta Unirii, pe Eroilor. Acum visati!

dar oare boc o sa apuce vremurile alea, daca da atunci ii mare bai cu alegatorii din orasu comoara.

iar intre timp primaria trage doua linii pe trotuar si amenajeaza locuri de parcare cu plata, probabil pentru finantarea parkingurilor la care viseaza boc. sunt extraordinare locurile de parcare de pe campului, jumatate pe trotuar, jumatate in strada, cu o bordura cat un zid.

Cata dreptate ai! Ma gândesc dacă e prostie/ incompetenta sau smecherie trasatul locuriilor de parcare pe trotuare astfel incat pe langa ocuparea zonei destinate pietoniilor acest lucru duce si la distrugerea borduriilor (care sunt de o calitate genial-superioara). Desi nu sunt adeptul reducerii trotuarelor...in cazul straziilor care oricum sunt ocupate de masini si pe trotuare era de preferat solutia aceasta de ingustare si trasare locuriilor de parcare langa bordura. Exemplul elocvent este str. Mehedinti care de sus pana jos este trasata in acest fel. Sincer as vrea sa fiu patronul firmei care va schimba borduriile peste cativa ani acolo.

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide