Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Marţi, 23 Oct. 2012, 11:19
0
6279

Viitoarele SUV-uri Audi Q2, Q4 şi Q6

În următorii ani, literei Q ataşată până acum cifrelor impare 3, 5 şi 7, corespunzătoare SUV-urilor actuale din gama Audi, va rezona şi cu cifre pare. Astfel, modelele Audi Q2, Audi Q4 şi Audi Q6 vor constitui o ofensivă fără precedent în nişa Coupe-SUV-urilor premium.

viitoarele suv uri audi q2 q4 si q6
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Succesele de care se bucură în acest moment offroaderele mari şi mici de la Audi se datorează în mare parte şi faptului că fabricantul din Ingostadt a reuşit în ultimii ani să reducă drastic consumurile şi emisiile, iar variantele de SUV-uri hibride Audi Q5 Hybrid şi Audi Crosslane Coupe au deschis calea electrificării spre viitoarele modele.

Familia Q se va mări peste trei ani cu modelul Q6, SUV-ul din gama Audi beneficiind de o alură de coupe cu o formă a plafonului uşor arcuită. Cu o lungime peste actualul Q5, Audi Q6 va utiliza platforma viitorului Porsche Macan derivată din cea de-a doua generaţie Audi Q5.

Ceea ce se poate intui este faptul că la capitolul propulsie, mult aşteptatului Audi Q6 să îi fie transplantat sub capotă de pe recent lansatul Audi SQ5 TDI dieselul sportiv biturbo de 3,0 litri TDI. Acest performant diesel twin-turboV6 dispune de 313 CP şi un cuplu maxim de 650 Nm livrat integral la doar 1.450 rpm. şi constant până la 2.800 rpm. Astfel, animat de această motorizare cu autoaprindere prin compresie, Audi Q6 ar putea avea timpi de acceleraţie chiar sub cei 5,1 secunde necesari pentru ca modelul Audi SQ5 TDI să ajungă la primii 100 km/h cu start de pe loc. Vor exista însă şi versiuni de 3.0 TDI ceva mai domestice, cu puteri în jurul a 258 CP.

Versiunile pe benzină TFSI vor avea cilindreea de 2,0 litri şi V6 de 3 litri. Agregatul 2.0 TFSI va avea minim 225 CP, atingând asemenea viitorului Porsche Macan 245 CP şi 350 Nm, posibil chiar 300 CP (această ultimă motorizare tocmai debutând la Paris pe noua compactă Audi S3).

Versiunea Audi Q6 Plug-In Hybrid va putea fi încărcat şi de la priză, partea termică utilizând aceeaşi cilindree de 2,0 litri TFSI, cu o putere uşor degonflată, lucru compensat însă prin upgradarea puterii motorului electric.

Sistemul hibrid va fi similar cu cel de pe viitorul SUV Porsche Macan S Hybrid, autonomia în modul pur electric în jurul a 40 km fiind superioară actualelor Porsche Cayenne S Hybrid ori Audi Q5 Hybrid, modele ce pot rula pe baza curentului din baterii doar pe o distanţă de 2-3 kilometrii.

Noile generaţii de motoare de pe viitorul Audi Q6 vor avea sistem Start/Stop, o funcţie de sailing a motorului până la 60 km/h care se traduce prin faptul că la viteză constantă, maşina se va deplasa cu turaţii de relanti. Asemenea Q5, viitorul Q6 va utiliza un diferenţial Torsen, sistemul inteligent de tracţiune Quattro de pe viitorul Audi Q6 beneficiind de Torque Vectoring Transfer. Această cucerire tehnologică asigură faptul că fiecărei roţi îi este livrat exact cuplul de care are nevoie în funcţie de situaţie ori condiţiile de drum. Nu vor lipsi sisteme Start/Stop ce scad consumul cu 15% ori direcţia asistată electric variabilă cu viteza.

Pe baza SUV-ului compact Audi Q3 va fi fabricat Q4. Pe lângă diferenţa evidentă de gabarit faţă de Q6, sub capota viitorului Audi Q4 nu vor fi amplasate niciodată motorizări cu şase cilindri, evident din motive de spaţiu. Sub capota lui Audi Q4 vor exista motoare amplasate transversal. În combinaţie cu sistemul de tracţiune integrală cu diferenţial central Haldex, clasica motorizare diesel 2.0 TDI  va creşte în putere de la 177 CP la 190 CP.

Audi Q2 a fost prefigurat la Salonul de la Paris prin conceptul Audi Crosslane Coupe. Acesta este plasat prin dimensiunile sale (doar două portiere, o lungime de 4,2 metri, 1,8 metri lăţime şi 1,55 m înălţime) sub actualul Audi Q3. Downsizing-ul se aplică şi în cazul versiunii hibride a mezinului SUV. Tehnologia hibridă benzină-electrică a fost cea aleasă de Audi pentru prezentarea coupe-SUV-ul său de dimensiuni subcompacte. Astfel, partea termică a ansamblului dual este susţinut de un agregat pe benzină în 3 cilindri în linie cu o capacitate de 1.500 cmc TFSI. Puterea degajată de acest motor supraalimentat construit în spiritul downsizing-ului atinge 130 CP şi livrează un cuplu motor de 200 Nm. Asemenea Audi A1 e-tron Concept, şi studiul Crosslane Coupe utilzează două motoare electrice. Primul motor aduce 68 CP şi 210 Nm, având rolul de starter şi alternator, preluând sarcina de a fi generator pentru acumulatorii de 17 kWh, alături de cel termic.

Propulsia strict electrică pe Audi Crosslane Coupe este lăsată însă în grija celui de-al doilea motor electric. Puterea acestuia este ceva mai mare (116 CP şi 250 Nm) şi este capabil a propulsa SUV-ul targa în modul pur electric, în cel mai silenţios mod cu putinţă,  pe o distanţă ce depăşeşte 50 km. După descărcarea acumulatorilor sub un anumit nivel, intră în funcţiune ansamblul hibrid, caz în care îşi aduc aportul atât cele două motoare electrice cât şi cel termic. La viteze cuprinse între 120 km/h şi 180 km/h, greul îl duce doar motorul pe benzină 1.5 TFSI de 130 CP.

Consumul pe un parcurs mixt fiind creditat cu doar puţin peste 1 litru de benzină la sută. Emisiile versiunii hibride Audi Q2 întruchipate prin conceptul Crosslane Coupe vor fi de doar 28 de grame CO2 la km. 

Pe modelul de serie Audi Q2, am putea vedea şi propulsoare pe benzină 1.4 TSI în patru cilindri dotate cu sistem de decuplare a două dintre pistoane atunci când traficul de oraş o permite (Cylinder on demand).

Articole din aceeasi categorie
Ghicesti? Se pune pe masina, iar dupa ce s-a montat, nu se vede absolut nici o schimbare vizibila, desi s-a aplicat destul de greu.
14 Dec. 2018
08:30
6
Arhiepiscopia Ortodoxă a Vadului, Feleacului și Clujului, împreună cu membrii Asociației „Transilvania Leaders” oferă un ajutor în valoare de 80.000 de lei, pentru a sprijini refacerea Palatului Episc
14 Sep. 2018
10:05
0
Cea de-a opta ediție a Festivalului automobilistic Klausenburg Retro Racing se va desfășura în perioada 15-16 septembrie în centrul municipiului Dej.
29 Aug. 2018
14:34
0
Primăria municipiului Cluj-Napoca anunţă noi modificări în ceea ce privește circulația, în încercarea de a fluidiza traficul din oraș.
17 Mai. 2018
12:40
0
Autoritățile buzoiene sunt disperate. Ca urmare a închiderii pentru reparații a unui sens de mers pe podul de la Mărăcineni, cozile de mașini se întind pe sute de metri la ore de vârf.
13 Apr. 2018
11:28
0
Primăria Cluj-Napoca, împreună cu Poliția Rutieră, a decis interzicerea virajelor la stânga în toate intersecțiile străzilor Alexandru Vaida Voevod și Teodor Mihali cu străzile sau aleile adiacente.
30 Mar. 2018
16:48
3

Post new comment

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide