Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Vineri, 24 Aug. 2012, 10:53
0
2844

„Cel mai ecologic motor” aparţine hibrizilor Opel Ampera/Chevrolet Volt

Deţinător al titlurilor “Car of the Year 2012”, “Green Engine” dar şi al onorantului premiu “Green Technology Award”, distincţii acordate graţie abordării tehnologiei de propulsie ecologică, sistemul dezvoltat de General Motors pentru gemenii hibrizi cu autonomie extinsă Opel Ampera/Chevrolet Volt spulberă orice nelinişti cauzate de problema autonomiei la modelele electrice.

cel mai ecologic motor apartine hibrizilor opel amperachevrolet volt
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

 

Stresul epuizării bateriei caracteristic modelelor electrice a fost eradicat pe modelul Opel Ampera, astfel că un mic propulsor termic preia rolul de generator de electricitate pentru cel electric, atunci când acumulatorii mai au doar 20% din capacitate. Precizăm că nu există nicio legătură mecanică de transmitere a cuplului de la motorul termic spre roţile maşinii, Opel Ampera fiind propulsat direct şi exclusiv de fluxul de curent care alimentează motorul electric.

Deoarece aerodinamica joacă un rol important în determinarea autonomiei, inginerii GM au dezvoltat un design prin care s-a obţinut unul dintre cele mai aerodinamice vehicule produse în istoria constructorului, cu un coeficient Cx de doar 0,29.

Alt avantaj al lui Ampera este că, dipunând de o caroserie clasică cu dimensiuni (L x l x h) de 4,5 metri x 1,79 m x 1,44 m, la bordul hibridului se pot acomoda fără probleme patru persoane, cei din faţă fiind răsfăţaţi precum în limuzina Insignia,  pasagerii din spate stând şi ei confortabil pe cele două locuri individuale, iar portbagajul oferă un volum util de 310 litri, uşor accesabil prin hayonul decupat generos. Prin afectarea habitaclului volumul acestuia depăşeşte valoarea de 1.000 de litri.

GM a reuşit să menţină masa totală a maşinii la puţin peste 1,73 tone, în ciuda faptului că bateria Li-Ion cu 288 elemenţi cântăreşte doar ea aproape 200 kg.

Inima sistemul propulsor de pe Opel Ampera este constituită din trei motoare: unul termic în patru cilindri cu o capacitate de 1,4 litri (86 CP şi 130 Nm), un motor electric principal de 111 kw (150 CP), plus un generator cu o putere de 54 kW. Motorul electric principal este alimentat de bateriile cu o capacitate de 16 kWh , la o tensiune de 365 V, iar în momentul în care acestea sunt pe punctul de a se descărca, intră în funcţiune motorul pe benzină, care prin intermediul generatorului alimentează cu curent motorul electric principal . Nu există nicio legătură directă între motorul termic şi roţi, propulsorul pe benzină funcţionând doar pentru a pune în mişcare generatorul care produce energie electrică. Trecerea de la regimul de funcţionare pur electric la cel sprijinit de motorul termic şi invers se face extrem de fluid, fără a se percepe pierderi de cuplu.

Performanţele hibridului Ampera sunt excelente, astfel demarajul 0-100 km/h este rezolvat în 9 secunde iar viteza maximă este de 160 km/h. Ecologicul Opel poate rula cu un plin de baterii în modul exclusiv electric, fără intervenţia motorului pe benzină, pe o distanţă cuprinsă între 40 şi 80 km, iar atunci când propulsorul termic intervine , acesta o face cerând în schimb doar 1,6 litri de benzină la sută, asta fără însă a se abuza de accelerări violente şi viteze prea mari. Capacitate de stocare de 35 de litri a rezervorului pe benzină extinde autonomia lui Ampera până la un maxim de 550 km.

Ampera are în portbagaj un cablu electric de 6 metri lungime prin care maşina poate fi conectată la o priză casnică normală de 220 V, încărcarea bateriei făcându-se în patru ore.

Atunci când propulsorul termic intervine în mers pentru a genera electricitate pentru cel electric, acesta o face în cel mai fluent mod şi lipsit de şocuri.

La interior, planşa de bord plonjată este dominată de două mari ecrane, unul aflat în faţa şoferului iar celălalt în partea superioară a consolei centrale. Pe cel de-al doilea display se pot urmări diverse informaţii legate de starea bateriei, astfel că la accesarea simbolului cu o frunză, apar informaţii legate de nivelul de energie şi regimurile de utilizare. Cu ajutorul comutatorului rotativ mai pot fi urmărite fluxurilor de putere în timpul mersului între baterie, motorul termic, motorul electric şi generator, date despre stadiul de încărcare sau consumurile înregistrate în cele două module.

Pe tunelul median, la baza consolei centrale, se află un pseudo-schimbător de viteze care dispune de clasicele moduri ale unei transmisii automate, respective D (Drive), N (Neutral), R (Reverse) dar la care este adăugat un modul L de recuperare a energiei cinetice cu rol de îmbunătăţire a eficienţei energetice.

Vizual vorbind, maşina are un aspect reuşit, farurile îngustate făcând parte dintr-un original desen ce preia geometria a două forme simetrice de bumerang ce se prelungesc în jos, pe spoiler. Linia laterală ascede spre o parte posterioară masivă şi destul de înaltă, marginea hayonului incluzând un eleron discret integrat . Luneta este impărţită în două părţi, cea secundară aflată în dreptul blocurilor optice spate, poziţionată sub cel de-al treilea stop, fiind închisă la culoare.

Articole din aceeasi categorie
Ghicesti? Se pune pe masina, iar dupa ce s-a montat, nu se vede absolut nici o schimbare vizibila, desi s-a aplicat destul de greu.
14 Dec. 2018
08:30
6
Arhiepiscopia Ortodoxă a Vadului, Feleacului și Clujului, împreună cu membrii Asociației „Transilvania Leaders” oferă un ajutor în valoare de 80.000 de lei, pentru a sprijini refacerea Palatului Episc
14 Sep. 2018
10:05
0
Cea de-a opta ediție a Festivalului automobilistic Klausenburg Retro Racing se va desfășura în perioada 15-16 septembrie în centrul municipiului Dej.
29 Aug. 2018
14:34
0
Primăria municipiului Cluj-Napoca anunţă noi modificări în ceea ce privește circulația, în încercarea de a fluidiza traficul din oraș.
17 Mai. 2018
12:40
0
Autoritățile buzoiene sunt disperate. Ca urmare a închiderii pentru reparații a unui sens de mers pe podul de la Mărăcineni, cozile de mașini se întind pe sute de metri la ore de vârf.
13 Apr. 2018
11:28
0
Primăria Cluj-Napoca, împreună cu Poliția Rutieră, a decis interzicerea virajelor la stânga în toate intersecțiile străzilor Alexandru Vaida Voevod și Teodor Mihali cu străzile sau aleile adiacente.
30 Mar. 2018
16:48
3

Post new comment

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide