Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Vineri, 31 Dec. 2010, 11:26
0
19675

Merita sa cumparam un SUV 4X2 sau 4X4 ?

merita sa cumparam un suv 4x2 sau 4x4
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Tot mai multi producatori de SUV-uri mici ori compacte au in oferta lor masini la preturi foarte avantajoase, dar de pe care lipseste tractiunea integrala. Cumparatorii reusesc astfel sa-si achizitioneze astfel un pseudo-SUV, dar se vor bucura de aceeasi garda la sol generoasa, o pozitie la condus inalta si spatiu interior pentru intrega familie.

Avantajele se regasesc in consumuri mai mici cu pana la 2 litri la suta si o economie la pretul de achizitie ce poate ajunge la 3.000-3.500 de euro.

O buna parte dintre automobilisti ia decizia de a cumpara un 4X4 tocmai pentru a se misca in siguranta pe zapada. In aceasta situatie, insa, tractiunea integrala nu este suficienta pentru ca beneficiile sale sunt evidente in acceleratie, cand este posibil sa te descurci chiar si fara pneurile “potrivite”, dar avantejele sunt anulate cand vine momentul sa franezi. In acea clipa, nu are importanta daca ai un 4X4 sau un 4X2, iar totul depinde de “gume”.

Dar pentru a da un exemplu, sa luam o franare la 50 km/h: cu patru pneuri de iarna adevarate, spatiile de oprire aproape se injumatatesc fata de evolutia aceleiasi masini echipata din fabrica cu anvelope “all season”.

La un test de urcare pe o rampa de 38 de grade pe teren compact, diferenta dintre cele doua tipuri de tractiune s-a facut simtita: masinile “pe fata” au ramas la baza rampei, in timp ce SUV-urile 4X4 au ajuns pe varful coamei cu destula usurinta. Si la o rampa de 45 de grade, spre exemplu, Suzuki Grand Vitara s-a comportat exemplar la urcare si la coborare gratie reductorului.

Testul elanului: ESP-ul face diferenta

Cel putin ca nume, testul elanului este cunoscut de multi. Este un test care ia in considerare stabilitatea verticala a masinii si cuprinde o schimbare rapida de directie, urmata imediat de revenirea pe traiectoria initiala. Testul elanului nu este influentat cine stie ce de prezenta tractiunii integrale si e lesne inteles de ce, din moment ce pe durata probei acceleratia este eliberata si drept urmare tractiunea pe doua sau patru roti nu are cum sa se faca simtita. In schimb, interventia sistemului de control electronic al stabilitatii reuseste sa modifice semnificativ comportamentul masinii.

In cazul in care masina ruleaza cu 100 km/h, viteza constanta, cu doua roti pe asfalt ud si doua pe gheata, iar pilotul efectueaza o franare puternica (oprire “de panica”), atunci totul se joaca pe cartea reglarii ABS-ului si a interactiunii sale cu controlul electronic al stabilitatii. Cifrele vorbesc de la sine. La franare, modelele 4X2 nu au niciun motiv de retinere fata de versiunile echipate cu tractiune integrala.

Revansa, cel putin partiala, a tractiunii integrale vine la probele de acceleratie. Cu doua roti pe asfalt si doua pe gheata, cu modelele 4X4 este mult mai usor, dar nici aici nu trebuie trecuta cu vederea contributia dispozitivelor electronice: absenta blocajelor mecanice pentru diferentiale nu scuteste de aparitia unor patinari puternice.

In concluzie, am putea spune ca unii soferi chiar nu au nevoie de un 4X4 in conditii normale de utilizare, si ca tractiunea fata 4X2 este si ea sigura si justificata daca se cunosc anumite limite.

citynews.ro
Foto: sxc.hu

Articole din aceeasi categorie
Ghicesti? Se pune pe masina, iar dupa ce s-a montat, nu se vede absolut nici o schimbare vizibila, desi s-a aplicat destul de greu.
14 Dec. 2018
08:30
6
Arhiepiscopia Ortodoxă a Vadului, Feleacului și Clujului, împreună cu membrii Asociației „Transilvania Leaders” oferă un ajutor în valoare de 80.000 de lei, pentru a sprijini refacerea Palatului Episc
14 Sep. 2018
10:05
0
Cea de-a opta ediție a Festivalului automobilistic Klausenburg Retro Racing se va desfășura în perioada 15-16 septembrie în centrul municipiului Dej.
29 Aug. 2018
14:34
0
Primăria municipiului Cluj-Napoca anunţă noi modificări în ceea ce privește circulația, în încercarea de a fluidiza traficul din oraș.
17 Mai. 2018
12:40
0
Autoritățile buzoiene sunt disperate. Ca urmare a închiderii pentru reparații a unui sens de mers pe podul de la Mărăcineni, cozile de mașini se întind pe sute de metri la ore de vârf.
13 Apr. 2018
11:28
0
Primăria Cluj-Napoca, împreună cu Poliția Rutieră, a decis interzicerea virajelor la stânga în toate intersecțiile străzilor Alexandru Vaida Voevod și Teodor Mihali cu străzile sau aleile adiacente.
30 Mar. 2018
16:48
3

Post new comment

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide